Helsinki vai Tampere?
Kumpaa kaupunkia, Helsinkiä vai Tamperetta suosittelette 25v. naiselle, joka kaipaa elämäänsä uusia tuulia? Opinnot suoritettu, ei parisuhdetta tai lapsia. Töitä löytyy kummastakin kaupungista.
Kommentit (28)
Tämä ei oo mielipide kysymys se on Oulu
Tampere ehdottomasti. Helsinki uppoaa omaan egoonsa ja pian......
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsinki. Tampereen keskusta on todella ruma eikä siellä ole oikein kunnollisia asuinalueita. Aika tyypillinen DDR-kaupunki.
Niin, ihan toista se on täällä stadissa!
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/6a/Merihaka%2C_Helsink…
.
:D :D. Mutta jos tuolta ylhäältä saa kämpän ja näkymät merelle, on hienot näkymät. Mun kaveri asui vähän aikaa tuolla ylhäällä ja oli kyllä huikeat näköalat.
Hki on vuosi vuodelta kauheempi - asujiltaan. Käyppä Kurvissa tai Metrossa.
Harmi vaan kun ei uppoa. Voit hyvin jatkaa turhaa ja kateellista louskutustasi ;)
Vierailija kirjoitti:
Hki on vuosi vuodelta kauheempi - asujiltaan. Käyppä Kurvissa tai Metrossa.
Se vaan tuntuu siltä jos täytyy asua paska-alueilla.
Heh, minäkin olen 25-vuotias nainen ja muuttamassa Helsinkiin. :) Jos ihan täysin vapaasti voisin valita niin muuttaisin Tampereelle, mutta työt, mies ja koko elämä ei ihan niin paljon jousta. Musta Tampere on jotenkin todella ihana kaupunki. Olen itse landelta, joten Tamperekin on iso! Siellä on kaikki mitä Helsingissäkin, mutta jotenkin se on minusta "sopivammassa mittaluokassa" ja ihmiset on hirmu mukavia (ihan kaikki tapaamani, oikeasti!)
Mutta jos päädyt Helsinkiin ja voit valita mieleisen työpaikankin mistä haluat niin suosittelen Länsi-Helsinkiä. Pääsee helposti kulkemaan junalla (joistain paikoista ratikalla) Hki:n keskustan ja Espoon välillä (autoilu Helsingissä on aika... njäh) ja tosiaan, kaikki löytyy paitsi ghetot. Ihana kaupunki Hesakin :D tosiaan, kovin köyhä ei raaski olla, mutta jos ei ole rahasta suuremmin pulaa niin sitten todella hyvä vaihtoehto tämäkin.
Mitä tarkoitat moottoritien purkamisella kävelykaduksi?