Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka vaan pääsee lastensuojeluun töihin!

Vierailija
06.06.2019 |

Alkoi tuossa vähän naurattaa aikaisempi ketju täällä, jossa muutama lastensuojelussa työskentelevä henkilö kehotti kasvattamaan lapsia oikein jotta lastensuojelu ei ylikuormittuisi ja räjähtäisi käsiin. Ettekö alan ammattilaisina tienneet, että lastensuojelun tarve ei läheskään aina johdu vanhemmista tai vanhempien antamasta kasvatuksesta? Se voi johtua vanhemmista riippumattomista olosuhteista ja lapsen käytös voi varsinkin vanhemmalla iällä johtaa sijoitukseen, vaikka kasvatus olisikin ollut kotona "normaalia". Tottakai vanhempi voi myös itse menettää kyvyn hoitaa lasta, mutta sitähän varten lastensuojelun apu on.

Itse olin aikoinani lastensuojelun avohuollon asiakas siitä syystä, että lapseni isän sukulainen pahoinpiteli minut. En ole, tai ollut silloin huono äiti, vaikka tarvitsinkin lastensuojelun apua.

Tämänkin takia ketju herätti minussa paljon asiaa. Luulisi että lastensuojelussa työskentelevä henkilö osaa nähdä nämä asiat näin, eikä heittele kommentteja tyyliin "miksi hankitte lapsia jos...", "opetelkaa kasvattamaan lapsenne". Eipä näyttänyt muutenkaan mitenkään pätevän ihmisen kirjoitukselta ja vaikka olisitte laSussa töissä, ette ole yhtään parempia ihmisiä tai vanhempia kuin me "asiakkaat". 😊

#avautuminen 🧚‍♀️

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä se lastensuojelun asiakkuus ei ole kenenkään "vika". Minullakin on nyt listalla neljä lasta, joiden ongelma on, että heillä ei ole elossa olevaa huoltajaa.

Vierailija
2/4 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tekstin vuodatus ja otsikko liittyy toisiinsa? Lastensuojeluun ei pääse töihin kuka vaan, vaan työtehtävästä riippuen ovat kyllä sosionomeja tai sosiaalityöntekijöitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se tyyppi ei oikeasti ole lastensuojelussa töissä...

T. Alan opiskelija

Vierailija
4/4 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

EN MÄ VAAN PÄÄSSYT!!!