Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kesä tuli. miten teidän laihdutusprojektinne sujui? (ei veetuiluketju, kiitos)

Vierailija
06.06.2019 |

uteliaana kyselen.
Itsellä ei ollut laihdutusta vuosiin, mutta joka kesä ollut tavoitteena vyötärön kavennus eli keskivartalokiinteytys (vaikka olen hoikka, niin vyötärö aina löllö). Ei ollut onnistunut.
Nyt saanut 3 cm pois !! 71 --> 68 (NIIN tyytyväinen).
Mikä muuttui edellisiin vuosiin? No aloitin ratsastuksen elokuussa -18 ja noin 3 kk sitten tajusin, että kunto ei meinaa riittää tunnin vaatimuksiin, vaan hengästyn liikaa, jolloin en kykene parhaaseen suoritukseen. Oli pakko aloittaa vihaamani lenkkeily. Jaksoin juosta 2-3 lyhtypylvästä. Sinnikkäästi jatkanut lenkkeilyä. Löytänyt aamulenkkeilyn eli viimeistään klo 8 liikkeelle.
En edelleenkään pidä juoksemisesta, mutta motivaationi kehittyä ratsastuksessa on suurempi kuin vastenmielisyys juoksemista kohtaan :)
Ja nyt yllättäen ilman vyötärön kavennustarkoitusta lähti tuo 3 cm.... Tosin saattaa olla vaikutusta myös parin viikon takaisella vatsataudilla, mikä kesti parisen viikkoa.

Miten teillä?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läskiksihän se meni. Repsahduksia toisensa perään, vaikka kuinka yritin pinnistellä ja syödä vähäkalorisesti ja vähärasvaisesti. Ei itsekuri riittänyt.

Vierailija
2/29 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helmikuussa aloitin, nyt -8,5 kg. Pari kiloa vielä maaliin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Läskiksihän se meni. Repsahduksia toisensa perään, vaikka kuinka yritin pinnistellä ja syödä vähäkalorisesti ja vähärasvaisesti. Ei itsekuri riittänyt.

No voi :( Yrititköhän liian tiukkaa kuria? Jos koko ajan nälkä, niin ei varmasti jaksa. Kenties pienemmin askelin.... Minullakin tuo tapahtui vähän niin kuin vahingossa, sivutuotteena, vaikka vuosia oli kavennustavoite...

ap

Vierailija
4/29 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helmikuussa aloitin, nyt -8,5 kg. Pari kiloa vielä maaliin.

Älyttömän hienoa :D Kaksi kiloa kuukaudessa. Vielä ideaalinen maksimivauhti eli 0,5 kg/vk... Olet varmasti tyytyväinen itseesi :)

ap

Vierailija
5/29 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosti. Olen koko ajan ollut aloittamassa, mutta aina se on jäänyt, tekosyitä löytyy. ”No huomenna sitten...”. Just huomasin syöneeni aamiaisella yli 500 kcal! Ja menossa ystävien kanssa lounaalle...

Miten saisin itseäni niskasta kiinni? Isot juhlatkin tulossa lokakuun lopussa ja painoa on ainakin parikymmentä kiloa liikaa.

Vierailija
6/29 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
7/29 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikku hiljaa helmikuussa aloittelin ja onnistuessa innostuin kiristämään tahtia. Nyt 7 kiloa lähtenyt ja aion jatkaa samaa tahtia. 

Monien myttyyn menneiden yritysten jälkeen tajusin tällä kertaa kokeilla itselleni sopivaa syömismallia. Eli koska en ole nälkäinen aamuisin, juon vain kahvia. Lounaaksi jotain kevyttä, salaatti tms. sekä omenaa, ananasta. Loppupäivän yritän pysyä kiireisenä, ettei tule syötyä kuin nälkään. Siihen auttaa, kun jaksaa tehdä vähäkalorista ruokaa kaappiin valmiiksi. Kun ruoka ei ole mitään herkkumättöä, ei sitä tule syötyä pelkästä syömisen ilosta. 

Illalla tulee suolaisen nälkä ja lisään kasvispataan tai salaattiin kunnolla fetaa, oliiveja tai vaikka katkarapuja. Toki tässäkin täytyy pitää kohtuus mielessä. Punnitsen itseni joka aamu, ja jos pidemmän aikaa paino junnaa, kiristän hiukan tahtia.

Tällä kertaa olen myös unohtanut alkoholin täyskiellon. On ihanaa palkita itsensä vaikkapa perjantaina parilla lasilla kuivaa kuohuviiniä! Ennenhän palkitsin itseni sekä oluella, että herkkuruualla. Nyt dieetti ei tunnu niin rangaistukselta, kun voin käydä kavereiden kanssa lasillisellakin. Eli se väliaikaisen kituuttamisen tunne on muuttunut tunteeksi siitä, että tätä voi jatkaa ihan hyvin loppu elämän. 

Vierailija
8/29 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huonosti. Olen koko ajan ollut aloittamassa, mutta aina se on jäänyt, tekosyitä löytyy. ”No huomenna sitten...”. Just huomasin syöneeni aamiaisella yli 500 kcal! Ja menossa ystävien kanssa lounaalle...

Miten saisin itseäni niskasta kiinni? Isot juhlatkin tulossa lokakuun lopussa ja painoa on ainakin parikymmentä kiloa liikaa.

Mitä, jos esim. miettisit valmiiksi pari aamiaisvaihtoehtoa, joissa on haluamasi kalorimäärä ja sitten aamuisin syöt niitä vaihdellen?? Itsellä ainakin aamu aina jotenkin lähtee paremmin käyntiin, kun ei tarvi miettiä, mitä söisi... Tosin mää jotenkin pinttynyt aamiaisen suhteen tapoihini, että varmaan pari vuotta ollut lähes sama...

ap

Vierailija
9/29 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari viikkoa sitten aloitin, hyvin mennyt tähän mennessä

Vierailija
10/29 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pikku hiljaa helmikuussa aloittelin ja onnistuessa innostuin kiristämään tahtia. Nyt 7 kiloa lähtenyt ja aion jatkaa samaa tahtia. 

Monien myttyyn menneiden yritysten jälkeen tajusin tällä kertaa kokeilla itselleni sopivaa syömismallia. Eli koska en ole nälkäinen aamuisin, juon vain kahvia. Lounaaksi jotain kevyttä, salaatti tms. sekä omenaa, ananasta. Loppupäivän yritän pysyä kiireisenä, ettei tule syötyä kuin nälkään. Siihen auttaa, kun jaksaa tehdä vähäkalorista ruokaa kaappiin valmiiksi. Kun ruoka ei ole mitään herkkumättöä, ei sitä tule syötyä pelkästä syömisen ilosta. 

Illalla tulee suolaisen nälkä ja lisään kasvispataan tai salaattiin kunnolla fetaa, oliiveja tai vaikka katkarapuja. Toki tässäkin täytyy pitää kohtuus mielessä. Punnitsen itseni joka aamu, ja jos pidemmän aikaa paino junnaa, kiristän hiukan tahtia.

Tällä kertaa olen myös unohtanut alkoholin täyskiellon. On ihanaa palkita itsensä vaikkapa perjantaina parilla lasilla kuivaa kuohuviiniä! Ennenhän palkitsin itseni sekä oluella, että herkkuruualla. Nyt dieetti ei tunnu niin rangaistukselta, kun voin käydä kavereiden kanssa lasillisellakin. Eli se väliaikaisen kituuttamisen tunne on muuttunut tunteeksi siitä, että tätä voi jatkaa ihan hyvin loppu elämän. 

Hienoa :) Olen täysin samaa mieltä siinä, että ei ole olemassa yhtä ja ainoaa pätevää tapaa syödä (niitä ns. dieettiohjeita lehdistä), vaan jokaisen on löydettävä itselle se sopiva ja toimiva, yleensä kokemuksen ja erehdyksen kautta. 

ap (entinen syömishäiriöinen)

Vierailija
11/29 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maltillisesti lähtenyt 3 kg. Mä oon vasta heräämässä oikeaan syömisrytmiin ja kun jatkan samaa talven yli, olen jo ok-painossa ensi kesänä.

Vierailija
12/29 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosti. Aloitin tammikuussa ja en ole sen jälkeen syönyt kertaakaan mitään herkkuja (karkkia, pullaa, pitsaa, sipsiä, mehua, limsaa, jäätelöä tms). En myöskään ottanut edes alkoholitonta olutta saati alkoholillista mitään. Silti on pudonnut vain kolme kiloa vaikka ei yhtään repsahdusta koko aikana. Harmittaa todella paljon. 

Vierailija
13/29 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pudotettavaa pitkällä tähtäimellä 20kg. Huhtikuussa aloitin ja nyt - 5kg. Vyötäröltä - 10cm ja lantiolta - 5cm. Ei kitukuureja, vaan turhat hiilarit pois, runsaasti salaatteja ja kasviksia jokaisella ruokailulla, paljon vettä. Herkutteluun riittää silloin tällöin pala pitsaa, jätski tai muutama irtokarkki. Olen opetellut kohtuutta annoksissa, ei tarvi santsata tai syödä kokonaista pitsaa. Lisäksi aloitin juoksukoulun, juoksupäivät 3x vko ja kävelyä välipäivät.

Vierailija
14/29 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huonosti. Aloitin tammikuussa ja en ole sen jälkeen syönyt kertaakaan mitään herkkuja (karkkia, pullaa, pitsaa, sipsiä, mehua, limsaa, jäätelöä tms). En myöskään ottanut edes alkoholitonta olutta saati alkoholillista mitään. Silti on pudonnut vain kolme kiloa vaikka ei yhtään repsahdusta koko aikana. Harmittaa todella paljon. 

Mulla suurin piirtein sama pudotus, mutta erotuksena että maaliskuusta alkaen ja olen syönyt noita kaikkia ja juonut alkoholia.

Alan kallistua siihen että kilojen pudotuksessa on enemmän kyse tekniikasta kuin itsekurista.

Vierailija
15/29 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinänsä laihdutustarvetta näin normaalipainon ylärajalla mutta oman olon takia aloitin 5:2. Se on muutenkin tosi hyvä tasaaja erityisesti vkl tai juhlien j jälkeen. Ei hirveän tiukkapipoisesti, n 600-700 kcal kevennyspäivinä. Siihen mahtuu jo 2 kunnon lämmintä ateriaa tarvittaessa. Mitään himoja tai nälän tunnetta ei ole noina päivinä. Maanantai ja torstai mulle sopivimmat kevytpäivät. Olen muutenkin elänyt tämän mukaan lähes koko aikuisikäni mutta nyt tullut muutama turha kilo

n59v

Vierailija
16/29 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outoa... Hmmm… Oletkohan syönyt niitä ns. terveellisiä vaihtoehtoja sitten vastavuoroisesti enemmän? Esim. avokado, pähkinät, siemenet, tumma suklaa sisältävät paljon energiaa, vaikka terveellisiä ovatkin ja kuuluvat myös laihduttajan ruokavalioon. 

Annoskokojen pienentäminen on tietenkin aina kyseeseen tuleva vaihtoehto.

ap

Vierailija
17/29 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain Bulgariassa viikon ripulin ja laihduin 5kg en suosittele tätä laihdutuskeinoa

Vierailija
18/29 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse sain Bulgariassa viikon ripulin ja laihduin 5kg en suosittele tätä laihdutuskeinoa

Vanha (mielestäni huono) sanonta pätee tähän: Konstit on monet, sano mummo, kun kissalla pöytää pyyhki :D

ap

Vierailija
19/29 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
20/29 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapaninpäivästä vappuun -10kg. Sen jälkeen on kyllä tullut pari kiloa takaisin, nyt uusi spurtti menossa. Pois pitäisi saada vielä 25-30kg.