Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko vauvan sanominen papanaksi väärin?

Vierailija
05.06.2019 |

Se vain tulee luonnollisesti suusta. Pikku papana. Miehen mielestä sama kuin sanoisi p*skakasaksi.

Mielipiteitä?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa se ainakin on.

Vierailija
2/19 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirpana on on paljon parempi.

Papana tarkoittaa kakkaa

Kas kun ette sno pakanaksi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse olen välillä kutsunut pökäleeksi.. :D

Vierailija
4/19 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pirpana on on paljon parempi.

Papana tarkoittaa kakkaa

Kas kun ette sno pakanaksi

Hyvä idea, kiitos! Pakanapapana. AP

Vierailija
5/19 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Papana on joidenkin eläimien ulosteen nimitys, siis esim. jänikset ulostavat papanoita (eli pieniä kakkapalloja.

Vierailija
6/19 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei oo. Mulla on edelleen mun lapsille vaikka mitä älyttömiä lempinimiä, vaikka ne on jo teinejä. Papana ei siis ole minusta ollenkaan outo lempinimi, eikä mulle tule siitä ekana mieleen kakka, vaan joku pieni ja pyöreä asia :D sopii siis vauvalle mainiosti lempinimeksi

Vierailija
7/19 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ipana ei oo papana. Ymmärrän aloittajan miestä. Sääliksi käy. Aloittaja ei varmaan tiedä herkkuperseen ja herkkusuunkaan eroa.

Vierailija
8/19 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkakikkara on parempi...

Vierailija
9/19 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sma ku masukki

Vierailija
10/19 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta papana kuvaa enemmän muotoa, kuin jotain ulostetta

Vierailija
11/19 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Papana on eläimen uloste.

Vierailija
12/19 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka omaa lasta on kiva kutsua ties millä nimellä niin muistakaa kunnioittaa häntä yksilönä. Hän on ihminen, hänestä kasvaa aikuinen. Hän ei ole vanhempien lelu jolle voi nauraa ja keksiä pilkkanimiä.

Vierailija
13/19 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outoa se ainakin on.

Pikku vauvan äitinä rallattelin urakalla. Äidin pipana, papanainen, puppeli, namunen, nupsukainen, mymmeli...vauva ei sanoja ymmärrä, vaan sävyn. Vähitellen siirryin vauvan kasvaessa hänen nimen muunnoksiin. Ja siitä sitten, luonnolliseen puhekieleen. Ihan vauva-aikoina kutsuin miestänikin: kultamuikkunen, iso iskäpoju....Mies vilkaisi toisinaan ja sanoi, että kyllä ne hormonit toivottavasti tuosta tasaantuu.........

Vierailija
14/19 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka omaa lasta on kiva kutsua ties millä nimellä niin muistakaa kunnioittaa häntä yksilönä. Hän on ihminen, hänestä kasvaa aikuinen. Hän ei ole vanhempien lelu jolle voi nauraa ja keksiä pilkkanimiä.

Pieni kuukautinen vauva ei ymmärrä sanoja, mutta tykkää selvästi kuunnella sanoja, joissa on "mummutusta, mammatusta. Ne on lempinimiä enkä ymmärrä, että joku pitäisi pientä vauvaa leluna, jolle keksitään pilkkanimiä. Äkkiä pikkuinen onkin jo vuosikas, jolle luetaan satuja ja lorutellaan. Nuorin poikani on 17v ja mulle yhä "heppapoika". En toki sano sitä ääneen.

Vierailija
15/19 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Papana on sama kuin paska. Kutsuisitko parasta ystävääsi paskaksi?

Kokeile vaikka muuttaa p:t b:ksi, eli babanaksi, on ainakin vähän kunnioittavampaa.

Vierailija
16/19 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voisin kanssa sanoa. Ihan söpö nimitys.

Vierailija
17/19 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Papana on sama kuin paska. Kutsuisitko parasta ystävääsi paskaksi?

Kokeile vaikka muuttaa p:t b:ksi, eli babanaksi, on ainakin vähän kunnioittavampaa.

Pieni vauva ei tiedä yhtään mitään sanojen sisällöstä. Tykkää vaan, kun hellästi leperrellään.

Aikuisen ystävä ymmärtää sanojen sisällön. Eihän näitä voi eikä kannatakaan verrata.

Vierailija
18/19 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän myös pikku papana -sanoja hellittelynimenä. Se on söpö, enkä todellakaan ajattele silloin kakkaa, vaan sellaista söpöä palleroa.

Vierailija
19/19 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu että ap on sekoittanut keskenään papanan ja ipanan, pirpanan ja muut vastaavat sanat?

Tietysti pieni lapsi ei ymmärrä sanojen sisältöä, ja monet hellittelynimistä eivät merkitse yhtään mitään, tyyliin puppeliini pöpöliini höpsykkä nöpsykkä mamman pieni mösseliini dibudabudöbödöö.

Mutta ei kai kukaan silti hellittelynimiksi väännä sanoja, joilla on selkeästi jokin ei-niin-mairitteleva merkitys?