Äiti tukisti lastaan kirjastossa
Kirjastoreissulla satuin näkemään kun äiti oli kolmen lapsensa kanssa dvd-hyllyllä, olisiko ekatoka luokkalainen tyttö ja kaksi pienempää, isoin tyttö oli katsomassa levyjä kun äiti nappasi tukasta kii ja tukisti ja sanoi että nyt loppui et koske enää mihinkäään ja ala painua autoon istumaan, loppuajan minkä olin paikalla tyttö istui hiljaa kirjastossa olevalla jakkaralla. Harmittaa nyt kun en puuttunut tilanteeseen, äiti vaikutti muutenkin kovin äkkipikaiselle komensi myös pienempiä..sivusilmällä tämän siis näin. Tuli suru lasten puolesta,millaistakohan kotona on jos julkisillakin paikoilla noin kohtelee lapsiaan.
Kommentit (7)
Kyllähän noita pinnakireellä olevia mannoja ikävä kyllä näkee...lapset pois tollasilta, ainakin siksi aikaa että saavat oman nuppinsa kuntoon.
Äiti tarvitsisi apua. Ehkäpä väsymystä taustalla?
Tukistaminen lasketaan nykyään pahoinpitelyksi mitä se onkin.
Itse olen todistanut vastaavaa tilannetta vuosia sitten ja vieläkin tunnen syyllisyyttä, kun en reagoinut.
Tuo on väkivaltaa, eikä sitä pidä hyväksyä.
Ja minua oksettaa nuo kommentit, että "ennen olis sentään kuri ja kyllä minäkin olen selkäsaunoja saanut, jne."
Kyseiset henkilöt voivat miettiä, miltä tuntuisi, kun joku tulisi heitä tukistamaan tai lyömään?
Olen lapsena kokenut tukistamiset, selkäsaunat, suun pesun saippualla, luunapit, mitä näitä nyt on. Pitkään olin sitä mieltä että se oli ihan normaalia ja hyvää kasvatusta. Vasta lähempänä 30v aloin miettiä että eihän ketään aikuistakaan kohtaan saa olla väkivaltainen niin miksi sitten lapsia kohtaan se olisi ok.
Mulle on käynyt noin useita kertoja. Siis äiti tukisti ja julkisella paikalla.
Mä muista vieläkin sen häpeän ja pelon että eikait kukaan nähnyt. Mä muistan vieläkin kun yritin pidätellä itkua ettei se tilanne mene vielä pahemmaksi ja nolommaksi jos rupean itkemään.
Mä muistan sen surullisen fiiliksen ja epätoivon..
On se vain ihanaa olla aikuinen 👌
Voi lapsiparat. Näitä riittää nykyäänkin vielä, lastensuojeluilmoituksen paikkahan tuo olisi. Toivottavasti henkilökunta näki tilanteen ja toimi.
Ennen hoitajatkin tukistivat lapsia, joiden vanhemmat olivat antanet ohjeeksi tukistaa, jos on tarve. Oli kuri ja vähän väkivaltaa.