Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tekisitte tilanteessani? Kuntouttavasta työtoiminnasta ja psyk. ajoista

Vierailija
05.06.2019 |

Aloitin kuntouttavan työtoiminnan 2 päivänä viikossa. Samoihin aikoihin sain kirjeellä ajat (4 aikaa peräkkäisinä 2 viikkoina) psykologille. Ajat ovat vasta 2 kk päästä, koska ruuhkaa on niin paljon. Nyt huomasin että psyk. ajat ovat samoina viikonpäivinä ja samoihin kellonaikoihin kuin kuntouttavaa on sovittu (erityisiä keikkoja joiden pvm ei voi vaihtaa). Minun pitäisi olla 2 viikkoa kokonaan pois kuntouttavasta psyk. takia.

Mitä te tekisitte? Ilmoittautuisitte vain kylmänrauhallisesti pois kuntouttavasta sitten kun psyk. ajat tulevat? Sopisitte kuntouttavan vastuuhenkilön kanssa jo nyt aikataulumuutoksista ja eri keikoista, korvaavista päivistä? Tähän liittyen sanoisitteko suoraan että kyse psyk. vai keksisittekö jotain tekosyytä? Peruisitteko esim. osan psyk. ajoista (jolloin joutuisitte odottamaan taas 2kk niitä)? Muu vaihtoehto, mikä?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin kerrot kunt työtoiminnassa noista, ainakin täällä nuo tuollaiset on täysin hyväksyttäviä syitä olla poissa.

Vierailija
2/13 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin psykologille. Mitä keikkoja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtaisin ne kuntouttavan työtoiminnan päivät koska et ole sinne työsuhteessa eikä sinulla siten voi olla sinne mitään velvottavia "keikkoja". 

Vierailija
4/13 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittaisin jo nyt työtoimintaan tulevista poissaoloista psykologikäyntien takia.

Vierailija
5/13 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin kerrot kunt työtoiminnassa noista, ainakin täällä nuo tuollaiset on täysin hyväksyttäviä syitä olla poissa.

Tarviiko vaihtaa päivät toisiin kunt? Jos vaihdan, joudun toiseen ryhmään kunt porukkaa ja se toisi mulle ylimääräistä stressiä. Sairastan sos. fobiaa eikä kunt vastuuhenkilö tiedä siitä.

ap

Vierailija
6/13 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
7/13 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarviiko vaihtaa päivät toisiin kunt? Jos vaihdan, joudun toiseen ryhmään kunt porukkaa ja se toisi mulle ylimääräistä stressiä. Sairastan sos. fobiaa eikä kunt vastuuhenkilö tiedä siitä.

ap

No jää kotiin. Älä tee noina päivinä yhtään mitään, niin ei tarvitse stressata mistään.

Vierailija
8/13 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Tuota varmaan pitäisi kysyä siltä kuntouttavan vastuuhenkilöltä. Yleensähän sairauspoissaoloja tai vastaavia ei tarvitse korvata edes työvoimapoliittisissa toimenpiteissä.

Mutta sitä kyllä mietin, että olisiko kuntouttavassa kuitenkin hyvä olla tieto sosiaalisesta fobiastasi? Siis jos kuntouttavan on tarkoitus auttaa sinua, niin kai heidän olisi siellä hyvä tietää missä asioissa tarvitset tukea. Vai onko kyseessä niin kammottava orjatoiminta, että kaikki käännetään sinua vastaan?

Vierailija
9/13 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita sinne psyk. tahon hoidonvaraukseen ja sovi uudet ajat. Ei mikään ongelma, jos ajat ovat kahden kuukauden päässä.

Vierailija
10/13 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Kerro avoimesti ohjaajalle nämä asiat. Silloin hän pystyy auttamaan sinua parhaiten.

Auttamisestahan kuntouttavassa on kyse. Eikä apu voi olla kovin toimivaa jos ongelmistasi ei ole tietoa.

Sairastan itse MS-tautia ja olen saanut paljon tukea töissä esimiehiltä ja kollegoilta kerrottuani sairaudesta ja sen aiheuttamista ongelmista.

Työttömyysaikoina olen saanut TE-toimistosta asiallisen ja ymmärtäväisen kohtelun kerrottuani sairaudesta.

Siksi suosittelen puhumaan avoimesti.

Vierailija
11/13 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Sairauden perusteella sieltä saa toki olla poiskin. Paras tapa hoitaa asia olisi ilmoittaa nyt ja järjestää vaihto toisille päiville, se antaisi parhaan kuvan jatkoakin ajatellen. Ja sekin on ihan totta että ne psyk. puolen ajat saat kyllä vaihdettua eikä siirry kahdella kuukaudella. 

Vierailija
12/13 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin se kuntouttavan työpaikan esimies yllättyy siitä että asiakkaalla on ongelmia, se on enemmän sääntö kuin poikkeus kuitenkin noissa porukoissa. Tärkeintä on että hoidat tilanteen asiallisesti, siten ettet joudu tekemään selvityksiä te-toimistoon. Eli ilmoita poissaoloistasi etukäteen ja sovi miten toimitte. Sairauden hoitoon liittyvä henkilökohtainen meno on ehkä sellainen asia jonka nojalla saa olla pois eikä korvausvelvoitetta synny. 

Vierailija
13/13 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No Sopisi kuntouttavan vastuuhenkilön kanssa jo nyt aikataulumuutoksista ja eri keikoista, tai korvaavista päivistä. Sanoisitteko suoraan että kyse psyologin ajoista, enkä keksisi mitään tekosyytä. Sehän on kuntouttavaa toimintaa, kyllä ne jo tietää, että sulla on jotain vialla ja tarkoitus nimenomaan on, että parantelet sitä. Tietenkin se onnistuu parhaiten kun käyt myös psykologilla.

En peruisi psykan aikoja, koska niitä ei ole helppo saada ja koska ne on todennäköisesti tarkoituksella intensiivisesti lyhyen ajan sisällä.