Olet nainen. Reagoitko jotenkin kun mies sihauttaa kaljatölkin auki?
Kommentit (52)
Joka kerta kajautan ilmoille sokka irti, samalla kun avaan omaa kaljaani.
Vain jos on sovittu että ei oteta.
Ihmettelisin hieman, sillä meillä mies juo lonkeroa ja minä olutta. Mutta sihauttaisin varmaan itsekin.
Riippuu siitä monesko kaljatölkki on siltä illalta kyseessä.
Jos ei ole lähdössä töihin tai auton rattiin niin miksi reagoisin. Oma mies ei tosiaan juo kuin kaljan tai pari viikonloppuisin. Ei edes joka viikonloppu
Reagoin sanomalla, että avaas mullekin.
Lapset kainaloon ja lähdetään äidin luo.
Lähden juoksemaan ja kaatuilemaan lumihankeen lapset kainalossa
Vierailija kirjoitti:
Niin justiin. Siinä vaiheessa kun ensimmäistä olutta avataan niin katsotaan siihen malliin että "minä kyllä tiedän". Myös mies tajuaa tuon että yhden oluen saa ottaa mutta ei kahta. "Pekka ei sitten lähde, Pekka ei sitten lähde miesporukassa kalaan, Pekka ei sitten lähde kalaan viikonlopuksi äiti tulee ja katsotaan sitä omenapuun paikkaa. Pekka jää kotiin viikonlopuksi ja kaivaa kuopan sille omenapuulle."...
ap.
Vierailija kirjoitti:
Tämä ajatus, että naisen tehtävä on jotenkin asettaa miehelle rajat on minusta tosi outo. Rajat meillä pidetään lapsille, ja me vanhemmat pidetään ihan itse itsemme rajoissa. Kyllä mun mies osaa itse arvioida milloin haluaa olutta ja kuinka paljon. Sekä myös huolehtii, että saa hommansa hoidettua. Jos hän olisi alkoholisti niin ei siinä paheksunnat auttaisi.
Tosi outo se on, mutta aika lailla tavallista.
ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisin todella hämmästynyt, jos oma miehesi nyt yhtäkkiä tekesi näin. Ollaan oltu porukoissa yli 20 vuotta eikä ole sinä aikana kaljan kaljaa juonut.
Tässä se on!
Mies ei ole 20 vuoteen juonut kaljaa ja vaimo voi olla nyt sitten ylpeä miehestään. Ei ole huono mies:)
Teillä onni kukoistaa niin kauan kun mies ei sitä kaljaa maista.
ap.
Kukoistaa se ilmankin. Kaljaa mies ei vain voi sietää, viiniä kyllä juo.
Mutta miten maistuu Kossu?
Vierailija kirjoitti:
Lähden juoksemaan ja kaatuilemaan lumihankeen lapset kainalossa
Oluttölkki, lumihanki, kirves ja perhe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin justiin. Siinä vaiheessa kun ensimmäistä olutta avataan niin katsotaan siihen malliin että "minä kyllä tiedän". Myös mies tajuaa tuon että yhden oluen saa ottaa mutta ei kahta. "Pekka ei sitten lähde, Pekka ei sitten lähde miesporukassa kalaan, Pekka ei sitten lähde kalaan viikonlopuksi äiti tulee ja katsotaan sitä omenapuun paikkaa. Pekka jää kotiin viikonlopuksi ja kaivaa kuopan sille omenapuulle."...
ap.
Tuollainen mieshän on aika munaton, joka ei vastaan osaa sanoa. Oletko sä tuollainen?
Mies sihauttaa kaljan auki kerran-pari vuodessa. Ei haittaisi vaikka vähän useammin, mutta hyvä on näinkin. Silloin kun sihauttaa niin ei saa minulta mitään reaktiota.
Jos isäni sihauttaa kaljan auki niin pieni surullinen puistatus hiipii kroppaan. En siihen näkyvästi reagoi mitenkään, kunhan lähden piakkoin paikalta. Tämä kaikille alkoholisteille, että kyllä se teidän juominen haittaa vaikka "ei haittaa" ja känniurpoilut v*tuttaa ja hävettää viimeistään aikuisena kun lapsi tajuaa hävetä vanhempaansa eikä itseään. Että nyt tiistain kunniaksi viinat pois.
Vierailija kirjoitti:
Mies sihauttaa kaljan auki kerran-pari vuodessa. Ei haittaisi vaikka vähän useammin, mutta hyvä on näinkin. Silloin kun sihauttaa niin ei saa minulta mitään reaktiota.
Jos isäni sihauttaa kaljan auki niin pieni surullinen puistatus hiipii kroppaan. En siihen näkyvästi reagoi mitenkään, kunhan lähden piakkoin paikalta. Tämä kaikille alkoholisteille, että kyllä se teidän juominen haittaa vaikka "ei haittaa" ja känniurpoilut v*tuttaa ja hävettää viimeistään aikuisena kun lapsi tajuaa hävetä vanhempaansa eikä itseään. Että nyt tiistain kunniaksi viinat pois.
Alkoholismi on sairaus, miksi on opetettu häpeämään sitä. Kasvatus ei ole oikein onnistunut.
Surullista että esität että lapset häpeää vanhempien mielenterveyden sairauksiakin tai jos perheessä on vammainen niin perhe häpeää.
ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap.
Tuollainen mieshän on aika munaton, joka ei vastaan osaa sanoa. Oletko sä tuollainen?
Ai että:)
Uhri olisikin papereissasi syyllinen:)
heh heh
ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap.
Ai että:)
Uhri olisikin papereissasi syyllinen:)
heh heh
ap.
Tarkoitat siis että olet uhriutuja. Ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoholismi on sairaus, miksi on opetettu häpeämään sitä. Kasvatus ei ole oikein onnistunut.
Surullista että esität että lapset häpeää vanhempien mielenterveyden sairauksiakin tai jos perheessä on vammainen niin perhe häpeää.
ap.
Ei lapsia ole opetettu häpeämään vanhemman alkoholismia. Lapsi alkaa herkästi häpeämään itseään (saa kolhuja itsetuntoonsa) jäädessään jatkuvasti kakkoseksi vanhemman riippuvuudelle.
Se taas kyllä hävettää, ettei alkoholismia sairastava vanhempi pode sairaudentuntoa ollenkaan voidakseen päästä lopulta eroon sairauden aiheuttamista ongelmista elämässään.
Tämä ajatus, että naisen tehtävä on jotenkin asettaa miehelle rajat on minusta tosi outo. Rajat meillä pidetään lapsille, ja me vanhemmat pidetään ihan itse itsemme rajoissa. Kyllä mun mies osaa itse arvioida milloin haluaa olutta ja kuinka paljon. Sekä myös huolehtii, että saa hommansa hoidettua. Jos hän olisi alkoholisti niin ei siinä paheksunnat auttaisi.