Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yh-äitiys vai lasten antaminen adoptioon ydinperheisiin?

Vierailija
04.06.2019 |

Tältä palstalta erään kommentin innoittamana tuli mieleeni sellainen, että pitäisikö lapset antaa aina adoptoitaviksi, jos vanhemmille tulee ero? Siten vältyttäisiin yh-vanhemmuudelta ja lapsi saisi aina kasvaa ydinperheessä. Ja ne yh-äitejä mollaavatkin ihmiset saisivat olla tyytyväisiä, kun niitä yh-äitejä ei enää juurikaan olisi.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adoptioon antaminen on ihan hyvä vaihtoehto silloin, kun vanhempi ei kykene huolehtimaan lapsestaan. Ei läheskään kaikilla ole ongelmia lastensa kanssa. Mulla on ollut maailman ihanimmat appivanhemmat, kälyt ja lanko. Kun poikani isä kuoli, miehen suku olisi varmasti elättänytkin meidät, jos olisi ollut tarvetta.

Vierailija
2/36 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adoptioon antaminen ei ole ikinä hyvä vaihtoehto.

Jos lasta ei halua, tai hänestä ei kykene huolehtimaan, ainoa järkevä ja vähiten psyykkistä vahinkoa kaikille osapuolille aiheuttava ratkaisu on abortti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kannata adoptiota. Adoptioon antamani aikuinen lapsi on todella katkera minulle.

Vierailija
4/36 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kannata adoptiota. Adoptioon antamani aikuinen lapsi on todella katkera minulle.

Syystä onkin, olisit vain tehnyt abortin tai huolehtinut itse lapsestasi. Suomessa kenenkään ei tarvitsisi hylätä lastaan, apua ja toimeentuloa on tarjolla.

Vierailija
5/36 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos adoptioperheen vanhemmat eroo meneekö lapsi taas kiertoon?

Vierailija
6/36 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syystä onkin, olisit vain tehnyt abortin tai huolehtinut itse lapsestasi. Suomessa kenenkään ei tarvitsisi hylätä lastaan, apua ja toimeentuloa on tarjolla.

Myöhäistähän se on nyt enää ajatella mitään. Silloin ajattelin että adoptio on paras ratkaisu ja kävin Pelastakaa Lapset ry. N naisen kanssa pitkät keskustelut asiasta.

Vierailija
7/36 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä sitä yh-äitien parjaamista oikein näkee. En muista koskaan nähneeni siitä, kuullut vain kerrottavan, mutta ehkä en availekaan sentyyppisiä ketjuja. 

Ydinperhe on kyllä parempi kuin yksinhuoltajuus, mutta eihän ne adoptiovanhemmat ole sen lapsen ydinperhe. Ainakaan mun mielestä. Ehkä sitten sellaista määritelmää käytetään, mutta kai nyt kuka tahansa ymmärtää, että yksikin oma vanhempi parempi kuin kaksi vierasta. 

Vierailija
8/36 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myöhäistähän se on nyt enää ajatella mitään. Silloin ajattelin että adoptio on paras ratkaisu ja kävin Pelastakaa Lapset ry. N naisen kanssa pitkät keskustelut asiasta.

Ymmärrän, he osaavat varmasti aivopesun henkisesti huonossa jamassa olevia äitejä kohtaan. Moraalitonta toimintaa.

Vierailija
9/36 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lasta ei halua, tai hänestä ei kykene huolehtimaan, ainoa järkevä ja vähiten psyykkistä vahinkoa kaikille osapuolille aiheuttava ratkaisu on abortti.

Onneksi minuun ei sovellettu neuvoasi. 

Vierailija
10/36 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

no jos ei hommat yh mammalta/isältä onnistu, niin miksi ei?

Vierailija
11/36 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas toivon, että minuun olisi sovellettu.

Vierailija
12/36 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän aina ole kyse siitä, että lapsi olisi syntynyt ei-toivottuna. Abortin voi tehdä vain alkuraskaudessa , ei enää lapsen syntymän jälkeen. Moni lapsi voi olla toivottu, mutta jostain syystä vanhemman kyvyt pitää lapsesta eivät riitä. Useimmiten toki riittää tukiperhe,  sijaisvanhemmat tai tilapäinen huostaanotto, mutta joskus voi olla järkevämpää antaa lapsi adoptoitavaksi. 

Aloitus on toki provosoiva eikä ehkä ihan tosissaan tehty. Yksinhuoltajuuden kokee yleensä rankimpana ne, joilla ei ole tukiverkostoja. On hyvin tavallista, ettei niitä tukiverkostoja ollut parisuhteen aikanakaan. On luotettu vain yhteen ihmiseen eli puolisoon. Kuitenkin erot ovat yleisiä ja puoliso voi myös kuolla. 

Vierailija
13/36 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka pystyy hylkäämään oman lapsensa???

Vierailija
14/36 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sua ei kukaan voi estää, joten ilmeinen johtopäätös on, että valehtelet. 

Vierailija
15/36 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka pystyy hylkäämään oman lapsensa???

Esim. Mt- tai päihdeongelmainen äiti adoptioneuvojien adoptiohehkutuksen/aivopesun jälkeen.

Vierailija
16/36 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kannattaisi ennemmin laittaa ne mollaajat uudelleenjoulutusleireille? Tulisi halvemmaksikin, koska moni ei olisi valmis maksamaan mollauksensa hintaa.

Vierailija
17/36 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sua ei kukaan voi estää, joten ilmeinen johtopäätös on, että valehtelet. 

Kuulostat häiriintyneeltä.

Vierailija
18/36 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten?  Miksei sinulle sovi, että jokainen päättää itse elämästään? Olet yhtä vapaa silloinkin.

Vierailija
19/36 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Abortti ja adoptio on ihan eri asioita. Eikä ne korreloi tai ole vaihtoehto toisilleen.

Joskus asiat menee hyvin, joskus ei. Se on elämää. Valitettavasti elämään kuuluu myös idiootit, jotka katsovat oikeudekseen puuttua toisten tekemiin ratkaisuihin. Motiivi usein on halu päästä kiusaamaan. Suurimmasta osasta yh- kommenteista näkyy kiusaamishalu.

Vierailija
20/36 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulti, mä en oikein kestä meidän lapsia.

Erotaan!

Voidaan sitten (määrätyn ajan päästä) kokeilla saataisko paremmat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan