Yh-äitiys vai lasten antaminen adoptioon ydinperheisiin?
Tältä palstalta erään kommentin innoittamana tuli mieleeni sellainen, että pitäisikö lapset antaa aina adoptoitaviksi, jos vanhemmille tulee ero? Siten vältyttäisiin yh-vanhemmuudelta ja lapsi saisi aina kasvaa ydinperheessä. Ja ne yh-äitejä mollaavatkin ihmiset saisivat olla tyytyväisiä, kun niitä yh-äitejä ei enää juurikaan olisi.
Kommentit (36)
Se ois varmaan äärikonservatiivien unelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kannata adoptiota. Adoptioon antamani aikuinen lapsi on todella katkera minulle.
Syystä onkin, olisit vain tehnyt abortin tai huolehtinut itse lapsestasi. Suomessa kenenkään ei tarvitsisi hylätä lastaan, apua ja toimeentuloa on tarjolla.
Toisaalta ne yh-äitejä vihaavat yleensä vastustavat aborttejakin ja adoptoidakaan ei saisi.
Mites yh-isyys? Entä jos jää leskeksi? Viedäänkö lapset?
Vierailija kirjoitti:
Ei se ainakaan minun unelmani ole, vaikka jotkut aina välillä haukkuvat minua äärikonservatiiviksi. Minun unelma on, että kaikki vanhemmat hoitavat itse lapsensa. Realismia on sitten, että toiset selviävät elossa vain adoption kautta.
Eiköhän vanhemmista irrottaminen ja vanhemmuuden kontrollointi ole ennemmin sosialistien unelma?
Liberaalius ja konservatiivius eivät taida ihan vastakohtia edes olla. Minusta esim. abortin vastustaminen on sekä liberaalia (itsemääräämisoikeus), että konservatiivista (oikeus elämään).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kannata adoptiota. Adoptioon antamani aikuinen lapsi on todella katkera minulle.
Syystä onkin, olisit vain tehnyt abortin tai huolehtinut itse lapsestasi. Suomessa kenenkään ei tarvitsisi hylätä lastaan, apua ja toimeentuloa on tarjolla.
Toisaalta ne yh-äitejä vihaavat yleensä vastustavat aborttejakin ja adoptoidakaan ei saisi.
Kuka vihaa yh-äitejä? Anna edes yksi esimerkki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulim iehet sekä miesas iamiehet ainakin. Muita ryhmiä ei tule mieleen. Ul it eivät tosin oikeasti tunnu vihaavan, vaan ovat enemmänkin tuohtuneita siitä, etteivät kelpaa edes yh-äideille (yh:denhan pitäisi tajuta ”huono” tasonsa ja jakaa siitä syystä säälip illua heille). Miesas iamiesten viha nousee sen sijaan kateudesta yh-äitejä kohtaan.
:D
Vierailija kirjoitti:
Eikö kannattaisi ennemmin laittaa ne mollaajat uudelleenjoulutusleireille? Tulisi halvemmaksikin, koska moni ei olisi valmis maksamaan mollauksensa hintaa.
Syötäisiinkö siellä lanttulooraa ja askarreltaisiin piparkakkutaloa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ainakaan minun unelmani ole, vaikka jotkut aina välillä haukkuvat minua äärikonservatiiviksi. Minun unelma on, että kaikki vanhemmat hoitavat itse lapsensa. Realismia on sitten, että toiset selviävät elossa vain adoption kautta.
Eiköhän vanhemmista irrottaminen ja vanhemmuuden kontrollointi ole ennemmin sosialistien unelma?
Liberaalius ja konservatiivius eivät taida ihan vastakohtia edes olla. Minusta esim. abortin vastustaminen on sekä liberaalia (itsemääräämisoikeus), että konservatiivista (oikeus elämään).
kyllä liberaalius on konservatiivisuuden vastakohta, sosialismi taas ei liity sille janalle mitenkään, sosialisti voi olla kumpi tahansa, konservatiivi tai liberaali.
Viestisi on muutenkin kuin hullujenhuoneelta kirjotettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähes kaikki av-palstalla viihtyvät miehet vihaavat yh-äitejä ja koettavat heitä saada ymmärtämään alhainen paikkansa ja osansa kaikkien yhteisenä sylkikuppina. Muutenkin nettipalstoilla inhotaan (lue: netissä viihtyvät miehet inhoavat) yh-äitejä ja yli 30-vuotiaita naisia jne.
Käytännön elämässä "livenä" en ole samaa kohdannut, mutta kieltämättä tulee mieleen, että moni ei vain sano niitä kärkevimpiä mielipiteitään naamakkain ääneen, vaikka mieli tekisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kyllä liberaalius on konservatiivisuuden vastakohta, sosialismi taas ei liity sille janalle mitenkään, sosialisti voi olla kumpi tahansa, konservatiivi tai liberaali.
Kuinka niin? En ole tuo kommentoimasi, vaan ap. Mielestäni tuo kommentti oli ketjun fiksuimpia ja rehellisimpiä.
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulim iehet sekä miesas iamiehet ainakin. Muita ryhmiä ei tule mieleen. Ul it eivät tosin oikeasti tunnu vihaavan, vaan ovat enemmänkin tuohtuneita siitä, etteivät kelpaa edes yh-äideille (yh:denhan pitäisi tajuta ”huono” tasonsa ja jakaa siitä syystä säälip illua heille). Miesas iamiesten viha nousee sen sijaan kateudesta yh-äitejä kohtaan.
Aivan kuin netin miehistä suurin osa nykyisin olisi näitä uliuleja tai miesasiamiehiä. :O
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten perustelet? Olen arvoiltani aivan äärikonservatiivi, mutta kannatan silti paljon suurempia vapauksia kuin monet, jotka väittävät itseään liberaaleiksi. Nämä mitkä lie trendiliberaalit ovat valmiita joustamaan negatiivisista vapauksista ihan samalla motiivilla kuin sosialistit. Mitä olennaista eroa heillä silloin on? Sen takia ajattelen, että ihan valeliberaaleja ovat.
Ja varmasti hitusen tutkimalla huomaat, ettei esim. arvokonservatismissa ja talousliberaaliudessa ole mitään mitä ei voisi sovittaa yhteen.
Luin viestini uudestaan, koska vaikutat niin järkyttyneeltä. Olisin toki voinut hiukan paremmin ilmaista tuota konservatiivien 'oikeus elämään' kohtaa. Parempi käsite olisi kai se "elämä on pyhää". Liberaaliutta taas olisi vapaus valita mikä paradoksaalisesti sivuutetaan abortissa. Sepä se onkin varsinainen aivopieru, sillä kylteissä abortinkannattajilla kyllä lukeekin valinnanvapaudesta, mutta käytännössä eivät aja valinnanvapautta sikiöikäisille vaan kannattavat aivan muuta eli tappamisen laillisuutta.
Adoptioäitinä olen sitä mieltä, että yksinhuoltajien aseman pitää olla niin hyvä että lapsen kanssa pärjää. Psykososiaalista tukea perheille!
Sitä paitsi ei kaikki adoptioperheetkään pysy kasassa tai edes alkujaan ole kahden vanhemman perheitä. Elämä on monimuotoisempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Voi olla. Tarkoittaako se uli samaa kuin k|ltt|m|es? Pidän k|ltt|m|es-tyyppistä ihmistä kaikkea muuta kuin kilttinä(!), joten ehkä olet oikeassa.
Miesasiamiehiä kyllä olen joskus havainnut, mutta naisasiahenkilöitä on kuitenkin kertaluokkaa enempi.
Enpä ole aivan varma, ettenkö itsekin saattaisi saada tuota miesasiamiesleimaa päälleni, olen aika vakuuttunut miehen ja naisen eriävistä kyvyistä ja erilaisesta olemuksesta ja vastustan lähes kaikkia tasa-arvotoimia, paitsi konkreettisten rajoitusten purkamista.
Yh-äitejä vastaan minulla ei ole mitään, olen itsekin yh-äidin tytär.
Homoavioliittojen vastustajien mielestä oletettavasti kyllä. Lapsihan tarvitsee aina sekä miehen että naisen mallin ja yh ei sellaista voi tarjota, oli sitten isä tai äiti.
Ja sinä kuulostat valehtelijalta.