Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako ssri lääkkeen lopettaa seinään? Toimiiko lääkäri nyt oikein?

Vierailija
04.06.2019 |

Minulla siis ahdistushäiriö pelko oireisena. Pelkään siis sairauksia, minulle määrättiin sertralin orion 50mg ja aloitus suoraan 1 tabletilla. Ensimmäiset kaksi viikkoa tuntui kun olisi keunuvassa laivassa, näkö sumeni ja päässä jotain iskumaisia tuntemuksia ja painetta. En siis ollut ottanut selvää lääkkeestä yhtään, en lukenut pakkausselostetta tai muutakaan. Kun annosta nostettiin 2 viikon jälkeen meni kyky saada orgasmi, jolloin sain ohjeeksi pienentää annosta.

Äsken oli soittoaika, eli lääkäri soitteli ns kuulumiset miten mennyt lääkkeen kanssa. Kerroin haittavaikutuksista ja sanoin suoraan, että jos ne eivät lakkaa en halua jatkaa lääkkeen käyttöä. Tuntui, että lääkäri jotenkik loukkaantui tästä ja sanoi että koska minulla on tuota ahdistusta olen itse keksinyt oireet, ne ovat vain mielikuvituksen tuotetta.

Tiedän, että mieli kehittää oireita, mutta sanoin suoraan että nyt menee kyllä metsään, lääkkeen aloittaessa olin uskossa että olisi kun Buranan ottaisi. En todellakaan osannut kuvitella tämmöisiä, en lukenut netistä kokemuksia tai tietoa muualtakaan.

Tilalle en saa muuta lääkettä, juttelemaan ehkä pääsen 3kk kuluttua. Kysyin, että jos haitat ei mene ohi mitä sitten teen, kuulemma voin vaan lopettaa seinään. Onko näin? Koska kerran kun otin lääkkeen muutaman tunnin myöhässä sain kunnon sähkäreitä ja olo meni karmeaksi, onko tosiaan seinään lopetus turvallista? :( suoraan sanoen minulla on olo kun olisi jätetty kalliolle ruikuttamaan.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap täällä. Olen lukenut vastaukset ja no, en tiedä uskallanko ja haluanko kokeilla muita lääkkeitä kyllä enää. Lääkäri on siis psykiatrian polin oma lääkäri. Jos haluan toisen lääkärin minun pitäisi mennä tk lääkärille. Tämä lääkäri ei kuulemma aijo enää kirjoittaa uutta lääkettä minulle, koska kuulemma saisin muista ne samat vaikutukset kun kaikki on kuulemma samaa lääkettä. Lopuksi tylysti ilmoitti, että joko jatkan tai lopetan. Ja kun joku kauhisteli tuota aloitusannosta siihen totesi myös että suositeltu aloitusannos.. Kysyin siis olisiko aloitus kannattanut tehdä vaikka puolikkaalla ei kuulemma. Jonot aikamoiset ja ehkä syksyllä pääsee juttelemaan jonkun hoitajan kanssa. Olen käynyt akuutissa ryhmässä juttelemassa, mutta psykiatria mikä onkaan kiinnostaa vaan jutella lääkkeestä, eikä niistä ahdistavista asioista..

Onko tuo siis ensimmäinen lääke ja ainoa annos, jota on kokeiltu? Jos on, en lainkaan ymmärrä lääkärin asennetta. Usein joutuu kokeilemaan ainakin muutamaa erilaista eri annostuksilla jotta löytyy sopiva. Ja ei todellakaan saa mitään lopettaa seinään, vaan vähitellen annosta pienentämällä. Kuulostaa aivan käsittämättömältä tuo lääkärin asenne ja toiminta.

Kannattaa mielummin mennä vaikka sille tk-lääkärille, tai oikeastaan mille tahansa lääkärille, jolla on edes jonkinlaista motivaatiota hoitaa ap:n ahdistusta onnistuneesti. Kyllä niistä lääkkeistä voi tulla ihan oikeita sivuvaikutuksia ja ei todellakaan ole samaa ainetta kaikki ahdistuslääkkeet, wtf.

Vierailija
22/22 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap täällä. Olen lukenut vastaukset ja no, en tiedä uskallanko ja haluanko kokeilla muita lääkkeitä kyllä enää. Lääkäri on siis psykiatrian polin oma lääkäri. Jos haluan toisen lääkärin minun pitäisi mennä tk lääkärille. Tämä lääkäri ei kuulemma aijo enää kirjoittaa uutta lääkettä minulle, koska kuulemma saisin muista ne samat vaikutukset kun kaikki on kuulemma samaa lääkettä. Lopuksi tylysti ilmoitti, että joko jatkan tai lopetan. Ja kun joku kauhisteli tuota aloitusannosta siihen totesi myös että suositeltu aloitusannos.. Kysyin siis olisiko aloitus kannattanut tehdä vaikka puolikkaalla ei kuulemma. Jonot aikamoiset ja ehkä syksyllä pääsee juttelemaan jonkun hoitajan kanssa. Olen käynyt akuutissa ryhmässä juttelemassa, mutta psykiatria mikä onkaan kiinnostaa vaan jutella lääkkeestä, eikä niistä ahdistavista asioista..

Onko tuo siis ensimmäinen lääke ja ainoa annos, jota on kokeiltu? Jos on, en lainkaan ymmärrä lääkärin asennetta. Usein joutuu kokeilemaan ainakin muutamaa erilaista eri annostuksilla jotta löytyy sopiva. Ja ei todellakaan saa mitään lopettaa seinään, vaan vähitellen annosta pienentämällä. Kuulostaa aivan käsittämättömältä tuo lääkärin asenne ja toiminta.

Kannattaa mielummin mennä vaikka sille tk-lääkärille, tai oikeastaan mille tahansa lääkärille, jolla on edes jonkinlaista motivaatiota hoitaa ap:n ahdistusta onnistuneesti. Kyllä niistä lääkkeistä voi tulla ihan oikeita sivuvaikutuksia ja ei todellakaan ole samaa ainetta kaikki ahdistuslääkkeet, wtf.

Joo, ei ole kokeiltu muita. Kuten mainitsin ihan uusia asioita minulle kun ei käynyt mielessä että tämmöstä tulisi. Naivisti ajattelin että vähän päänsärkyä ja ruokahaluttomuutta aluksi niinkun lääkäri sanoi, eikö koukkuun kuulemma jää kun hyvin siedettyjä lääkkeitä. Näin sanottiin ja uskoin koska halusin helpotusta. Aloitusannos oli siis 50mg ja olisi pitänyt nostaa rieluss viikossa 100mg. Nostin 2 viikon päästä 75mg koska oireet oli karseat enkä uskaltanut todellakaan kahta tablettia napsia. 50mg kykenin saamaan orgasmin, tuo 75mg teki jo että alapää jotenkin puutui ja päänsärky on taukoamatta.. Tiputettiin takas 50mg ja nyt onneksi saan orgasmin ja pystyn itkeä jos siltä tuntuu. Mutta niin, en saa uusia lääkkeitä Kosk jos tämä ei auta ei sitten muutkaan? Nyt vielä enemmän panostan ruokavalioon, kuntosalin aloitin ja nyt juoksun.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kolme