Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vesipaastosta kokemuksia?

Vierailija
04.06.2019 |

Olen aiemmin tehnyt useita 24-36h paastoja, mutta en sitä pidempiä. Ajattelin nyt kokeilla seitsemän päivän vesipaastoa, eli paastoa jonka aikana ainoastaan veden juominen on sallittua. Ei siis ruokaa, mehuja tms. Syynä tähän ei ole mikään pikalaihtuminen, vaan lukuisat terveysvaikutukset jolla paastoamisella on (googlaamalla löytyy ihan tutkimustietoa, ei pelkkiä anekdootteja) ja hyvät aiemmat kokemukset paastoamisesta.

Onko muilla palstalaisilla kokemuksia pidemmistä paastoista? Ajatuksena siis tavoitella 7 päivän paastoa, mutta jos missään vaiheessa tulee huono olo keskeytän paastoamisen. Tällä hetkellä 40h paastoamista takana ja erittäin hyvä olo, virkeä mutta rauhallinen. Nälän tunnetta oli eilen illalla vähäsen mutta tänään ei ollenkaan. Käyn normaalisti töissä (toimistotyö) ja ulkoilemassa (kävely ja pyöräily), mutta vältän paaston aikana rankempaa urheilua.

Millaisia kokemuksia muilla? Mikä on ollut pahinta ja/tai pahinta paastoamisessa? Millaisia paastoja olette kokeiilleet?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 päivää 25kg

Vierailija
2/18 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

5:2 paastosta hyviä kokemuksia, mutta siinä saa syödä 500 kcal edestä per paastopäivä. Täysi syömättömyys kuulostaa kyllä aika rankalta, en itse pystyis.. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on sama asia kuin ketoosi. Täysin luonnollinen asia. Pitää käyttää lihaksia sen aikana ettei elimistö pistä niitä ruuaksi.

Vierailija
4/18 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tollanen paastoaminen, esim vedellä ala väsyttämään jos vaikka 2 päivää vetäisi

Vierailija
5/18 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän  sitä muuten onnistuisi mutta vesipaastosta seuraa  ainakin minulla vatsa- ja suolisto-oireilua kun maha käy tyhjää

Vierailija
6/18 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten äkkiä häviää nälkä?

Vierailija
7/18 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielenkiinnosta, mitä ne lukuisat terveyshyödyt ovat että noin pitkän kärsimyksen haluaa käydä niiden vuoksi läpi?

Vierailija
8/18 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paaston aikana pitäö juoda suolavettä. Googleta Snake Juice Recepie

Vierailija
9/18 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö tollanen paastoaminen, esim vedellä ala väsyttämään jos vaikka 2 päivää vetäisi

Itsellä ainakin ihan yhtä energinen olo kuin yleensä, mutta veikkaan että siinä on yksilöllisiä eroja kuinka helposti keho tottuu paastoamiseen

Vierailija
10/18 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun keho tottui parissa päivässä paastoamiseen ja sitten löytyy energiaa, ihan kuin ketoosissa. 

Vierailija
11/18 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paastolla ei ole terveyshyötyjä. Kuten ei millään detox-hössötyksilläkään. Ihminen tarvitsee ravintoa säännöllisin väliajoin, sen puute ei aiheuta minkäänlaisia hyötyjä. Haittoja aiheuttaa, jos jotain, mutta lyhyellä aikavälillä selviää kyllä ilman niitäkin.

Vierailija
12/18 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan mielenkiinnosta, mitä ne lukuisat terveyshyödyt ovat että noin pitkän kärsimyksen haluaa käydä niiden vuoksi läpi?

En ainakaan itse koe tämän olevan mitenkään kärsimystä, reilu 40 h takana ja ihan hyvä olo on eikä mitään nälkää ainakaan tällä hetkellä :) Tässä on hyvä blogiteksti joka myös linkkaa useisiin tutkimuksiin:

https://www.nateliason.com/blog/5-day-water-fast-health-benefits

Ap

Vierailija
13/18 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun keho tottui parissa päivässä paastoamiseen ja sitten löytyy energiaa, ihan kuin ketoosissa. 

Ketoosihan siitä seuraakin

Vierailija
14/18 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten äkkiä häviää nälkä?

Itselläni oli ensimmäisen päivän iltapäivällä vähän nälkä, mutta sen jälkeen ei ole ollut näläntunnetta

Ap

Vierailija
15/18 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tehnyt tuon kahdesti, kolmas päivä ollut pahin, sit energia palannut helpottanut..

Vierailija
16/18 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaveri harrasti tuota. Miutaman päivän kuluttua hänen henkensä haisi niin kamalalta kolmen metrin päähän, että kukaan ei voinut mennä hänen lähelleen.

Kulki bussilla töihin - sääli vaan kanssamatkustajia.

Vierailija
17/18 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran nuorena viikon, ei ikinä enää!

Mehu- ja savipaastoista selvisin hyvin, ei pyörtymisiä jne...

Vierailija
18/18 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paastolla ei ole terveyshyötyjä. Kuten ei millään detox-hössötyksilläkään. Ihminen tarvitsee ravintoa säännöllisin väliajoin, sen puute ei aiheuta minkäänlaisia hyötyjä. Haittoja aiheuttaa, jos jotain, mutta lyhyellä aikavälillä selviää kyllä ilman niitäkin.

Miten sä kuvittelet, että ihmiskunta on selvinnyt ajasta ennen ruoantuotantoa? Teidät on aivopesty uskomaan, ettei ihminen selviä jos ei syö v##tu joka toinen tunti, kuluta kuluta osta osta. Paasto on erittäin terveellistä niille joille se sopii. Yksi hyödyistä, autofagia tuhoaa esim syöpäsoluja ja ehkäisee myös alzheimeria.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kahdeksan