Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rakastunut kaveriin -mitä voin tehdä?

Vierailija
03.06.2019 |

Seurustelin entisen kumppanini kanssa 8 vuotta ja erosimme tammikuussa.
Eron syynä oli se, että rakkaus välillämme vain loppui. Eksäni on tätä nykyä jatkanut elämäänsä ja hän on nyt uudessa suhteessa uuden naisen kanssa.

Eroomme liittyy myös sellainen että rakastuin itse toiseen mieheen viime syksynä. Kyseinen mies sattuu olemaan meidän molempien yhteinen kaverimme johon tutustuimme viime syksynä samoissa juhlissa. Olen melko varma että kyseinen mies tuntee samoin minua kohtaan mutta hänen mukaansa jutustamme ei koskaan voisi tulla mitään koska "kaverin eksään ei kosketa". Eksäni ja hän eivät ole mitään sydänystäviä vaan vain kavereita jotka tapaavat joskus samassa kaveriporukassa.

Tapaan kyseistä miestä samassa kaveriporukassa itse pari kertaa kuussa. Välillämme on selkeästi aina vahvaa kemiaa ja aina tavatessamme mies flirttailee minulle. Joskus baari-iltoina hän on minua myös halaillut ja suudellut. Hän on myös jokseenkin mustasukkainen minusta ja "puuttuu tilanteisiin" joissa olen tekemisissä muiden miesten kanssa. Esim baarissa "tuppautuu paikalle"jos juttelen miesten kanssa ja häätää miehet pois. Hän on mustasukkainen myös muista miespuolisista ystävistäni jos esim heitä halailen. Yleensä hän loukkaantuu ja "kostaa" olemalla minua kohtaan tyly ja etäinen muutamalla seuraavalla tapaamiskerrallamme kunnes sitten taas aloittaa flirttailun kanssani.

Olen liki 100% miehen olevan jos ei rakastunut niin ihastunut minuun ja on ollut jo kauan. Ilmeisesti kuitenkin kaverin ex ei kosketa periaate on hänelle niin vahva että estää häntä. On kuitenkin väärin mielestäni että hän on mustasukkainen sekä flirttailee kanssani "antaen turhaa toivoa".

Tieto siitä että mies kuitenkin tuntee samoin minua kohtaan estää minua "jatkamasta elämää". Omat tunteeni häntä kohtaan on todella vahva eikä kyseessä ole pikkuihastus vaan syksystä alkaen tunne on voimistunut. Olen viehättynyt hänestä fyysisesti ja henkisesti ja näen hänessä sielunkumppanuutta. Uskon että hän tuntee jokseenkin samoin mutta periaate estää häntä.

Olen koittanut tarkoituksella joskus vältellä illanviettoja joihin hän tulee. Olen liittynyt tinderiin ja koittanut tutustua muihin miehiin mutta en pysty kuitenkaan etenemään missään. Miehet ovat pyytäneet treffeille ym mutta "omatuntoni"ei salli minun käydä edes kahvilla tindermiesten kanssa koska koen sen olevan väärin koska olen toiseen rakastunut. Tiedän ettei näin voi jatkua. Mitä teen?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko hän on sun tai ei ole. Jos valitsee 'ei' niin silloin ei puutu sun muihin juttuihin. Keskustele.

Vierailija
2/12 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joko hän on sun tai ei ole. Jos valitsee 'ei' niin silloin ei puutu sun muihin juttuihin. Keskustele.

Olen koittanut useasti keskustella mutta hän ei suostu ja "pakenee" jos sitä yritän. Sanoi kerran selkeästi että kaverin ex ei kosketa ja jutustamme ei siksi koskaan tule mitään eikä mitään tule tapahtumaan. Mielestäni miehen pitäisi sitten lopettaa minulle flirttailu ja humalassapäin "lähestymiset". Flirttailua hän tekee siis ihan selvänäkin. On molemminpuoleisia pitkiä tuijotteluita ym. Hän avaa minulle ovia, kaataa minulle puolestani kahvia ja huomioi. Aina niin kauan kaikki on välillämme mukavasti kunnes yritän keskustella tilanteestamme jolloin hän hermostuu ja pakenee eikä suostu puhumaan.

Tilanne on hankala ja on kestänyt niin pitkään jotta tästä olisi enää helppoa irrottautua. Tapaamme väistämättä ainakin silloin tällöin vaikka olenkin yrittänyt vältellä hänen kohtaamistaan ja jättäytynyt joskus pois kaveriporukan illanvietoista jotta en joutuisi häntä kohtaamaan koska aina kun kohtaamme välillämme oleva kemia "leimahtaa liekkeihin". Suurin osa yhteisistä kavereistamme ovat myös huomanneet että kiinnostus on molemminpuoleinen.

Lisäksi entinen miesyatäväni tietää tilanteen. Hän on sanonut minulle että olen vapaa nainen ja saan olla kenen kanssa tahdon ja vaikka se olisi yhteinen kaverimme asia ei häntä haittaa. Eksäni on myös jutellut tämän kiinnostuksen kohteeni kanssa "miesten kesken"asiasta miten häntä ei haittaisi jos minun ja tämän miehen välillä on tai olisi jotain. Eksälleni mies on kivenkovaa vakuuttanut ettei minusta ole kiinnostunut lainkaan millään tavalla. Voi olla että hän pelkää eksääni tai sitten periaate on vain niin kova.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
4/12 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Up

Vierailija
5/12 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että mies on tosissaan kiinnostunut. Häntä vaan kutkuttaa, kun olet häneen koukussa ja se hivelee itsetuntoa. Jos mies olisi kiinnostunut ja olette jo eronneet, niin mikään ei estäisi seurustelun aloittamista. Yritä päästä eroon tuosta roikottajasta. Ei hyvä.

Vierailija
6/12 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko, että mies on tosissaan kiinnostunut. Häntä vaan kutkuttaa, kun olet häneen koukussa ja se hivelee itsetuntoa. Jos mies olisi kiinnostunut ja olette jo eronneet, niin mikään ei estäisi seurustelun aloittamista. Yritä päästä eroon tuosta roikottajasta. Ei hyvä.

Miehen aiempi parisuhde päättyi siihen, että tämän naisystävä petti tätä miehen ystävän kanssa ja nainen meni yhteen miehen ystävän kanssa näiden erotessa. Uskon tämän vaikuttavan periaatteen sitkeyteen. Minusta kuitenkin asia on eri, sillä olemme todella jo eronneet ja eksäni on uudessa suhteessa tahollaan eikä ketään petetä. Exäni kuitenkin on edelleen kuvioissa koska meillä kaikilla kolmella on paljon yhteisiä ystäviä ja miltei väistämättä tapaamme ainakin joskus samoissa ystäväporukoissa/juhlissa.

Vierailija
7/12 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että mies haluaa manipuloida tunteitasi syystä tai toisesta. Haluatko oikeasti mustasukkaisen miehen, joka kontrolloi ja kostaa, jos puhut muiden miesten kanssa?

Vierailija
8/12 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä, että mies haluaa manipuloida tunteitasi syystä tai toisesta. Haluatko oikeasti mustasukkaisen miehen, joka kontrolloi ja kostaa, jos puhut muiden miesten kanssa?

Mitä tarkoitat tuolla että haluaa manipuloida tunteitani

Vierailija
9/12 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoitat tuolla että haluaa manipuloida tunteitani

Tarkoitin tuota tylyyttä ja etäisyyden ottamista heti kun olet muiden miesten seurassa. Ikään kuin testaa, että alatko antaa hänelle enemmän huomiota. Väliin flirttailee, on kiinnostuneen oloinen, seuraavana hetkenä taas yrittää saada sinut jahtaamaan häntä käyttäytymällä kylmästi. Tuolla tavalla hän kontrolloi tilannetta saaden sinut epävarmaksi. Epävarmuus taas voi tuoda tunteen siitä, että olisit onnekas, kun saisit hänet itsellesi, vaikka kuvailun perusteella hän kuulostaa pelaajalta. Voi hän oikeasti loukkaantua, mutta silti tilanne kuulostaa siltä, että annat liikaa huomiota hänen oikuilleen.

Vierailija
10/12 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä alkaisin vähitellen katkeroitua tuon miehen käytöksestä, ja alkaisin käyttäytymään veemäisesti häntä kohtaan. Ei vaikuta terveen miehen käytökseltä, hän leikkii tunteillasi ja on turhan jyrkkä. Eikä selvästikään kunnioita sinun tunteitasi, eikä edes ehkä osaa kuunnella omia tunteitaan (jos niitä edes on). Vaarallisen kuuloinen mies, ns. sydänten rikkoja, ja aika julma sellainen. Todennäköisimmin hän haluaa vain hallita sinua, mutta aitoja tunteita sinua kohtaan ei ole. Hän vain leikkii kanssasi. Juokse jo pakoon, ja etsi muita miehiä. Sielunkumppani ei toimisi sinua kohtaan noin.

Vierailija
11/12 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikö ole jo täysin selvää, että kannattaisi etsiä uusi kiinnostuksen kohde?

Vierailija
12/12 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehen aiempi parisuhde päättyi siihen, että tämän naisystävä petti tätä miehen ystävän kanssa ja nainen meni yhteen miehen ystävän kanssa näiden erotessa. Uskon tämän vaikuttavan periaatteen sitkeyteen. Minusta kuitenkin asia on eri, sillä olemme todella jo eronneet ja eksäni on uudessa suhteessa tahollaan eikä ketään petetä. Exäni kuitenkin on edelleen kuvioissa koska meillä kaikilla kolmella on paljon yhteisiä ystäviä ja miltei väistämättä tapaamme ainakin joskus samoissa ystäväporukoissa/juhlissa.

Sori, mutta selittelet vain itsellesi miehen käytöstä. Jos olisi kiinnostunut, niin kyllä olisitte jo yhdessä, mutta miestä vaan huvittaa leikitellä kanssasi. Koeta päästä eroon tunteistasi ja ota välimatkaa koko kaveripiiriin.