Mitä hittoa! Vaatteiden mitoitukset ovat todellakin pienentyneet. Lindexin ysärireisitaskuhousut kokoa 42 solahtivat vaivatta jalkaan nykykoon 46 pehvaan.
Vintin perukoilta löytyi nyt kyllä aarre.
Mallikin on juuri oikea, eikå sellainen alaspäin kapeneva suppupohje. Mikä h*tto vaateteollisuutta vaivaa, kysyn vaan.
Kommentit (11)
EU voisi standardoida vaatekoot, niin päästäisiin tästä ongelmasta.
Nykyiset mitoitukset itämaisten kääpiöiden mukaan.
Hassua, olisi voinut kuvitella, että asia on toisin päin. Tuolle löytyisi kyllä selitys, naftit koot säästävät kangasta.
Vaateteollisuus siirtyi Aasiaan ja vaatteista katosi väljyysvarat.
Painain yläasteella 1993 jotain 45 kg, nyt 68 kg. Vanhempieni luona käyttämäni ns. kotivaatteet mahtuvat yhä mulle. Ne 34 tai s-koot oli silloin 1990-luvulla niin väljiä! Nyt jos ostan, niin saattaa ekan pesun jälkeen olla jo liian tiukka esim. koko 40.
Ne on venyneet käytössä silloin aikoinaan.
Asia on juuri päin vastoin! Vielä n. 2006 käytin kokoa S-M ja nyt joudun metsästämään XXS-XS:ää. Vanhat vaatteet istuvat yhä (mm. oikeaa farkkua olevat levikset) kuin hansikas, mutta näistä uusista "slimmeistä" pitää ottaa pienin mahdollinen koko. Olen joutunut siirtymään takaisin lastenosastoille shoppailemaan.
Naiset ovat turhamaisia ja "liian iso" koko jää ostamatta, vaikka vaate muuten sopisikin.
Minusta taas tuntuu, että nykyään koot ovat vähän reilumpia, vaikka olin teininä todella laiha ja nykyään hieman pyöreämpi. Silti nykyinen s-koko istuu päälle yhtä hyvin kuin silloin, kun olin 15 kiloa kevyempi ja rinnaton. Riippuuko sitten merkeistä tms?
Off-topic. Ap, sulla on ihana beba (46"). Voitaisko tavata?
Yleensä reisitaskuhousuissa on väljä mitoitus. Ei niiden ole tarkoitus nuolla persettä.