Raiskaus (avioliitossa)/suostumus
En ole tutustunut tarkemmin tuon lakiehdotuksen sisältöön, mutta se koskettaa. Koen joutuneeni raiskatuksi pitkässä avioliitossani. Silloinen mieheni harrasti suojaamatonta seksiä syrjähyppynsä kanssa, ja siitä vähän ajan päästä minun kanssani, ilman, että tietenkään olin asiasta tietoinen. Hän altisti tällä minut vaikka ja mille, mutta henkinen tuska siitä, että olen joutunut tuollaiseen tilanteeseen tietämättäni, aiheuttaa suurta ahdistusta. Jollain tavalla edes ajatus siitä, että se voitaisiin tunnistaa rikolliseksi, auttaa. No, tuskinpa tuollainen koskaan rangaistavaksi tulee. Paljon hän minua vastaan noin tekemällä kuitenkin rikkoi.
Kommentit (2)
Niin, tätä olen miettinyt, eihän henkinen pahoinpitelykään ole rangaistavaa, vaikka aiheuttaisi kuinka pahat vahingot tahansa. Toista saa satuttaa eri tavoin, osa näistä tavoista on laitonta. Eikä kukaan kai tiedä tällaisissa tilanteista mistään sukupuolitaudeista varmasti. Mutta jos minulta olisi kysytty, että haluatko harrastaa tällaisessa tilanteessa seksiä ja vaarantaa sillä mahdollisesti oman terveytesi, olisi vastaukseni aika selvä. Kyseessä pitkä liitto, lapsia jne.
Inhottavaa, mutta ei tuota nyt voi raiskauksena pitää eikä oikein pahoinpitelynä tai muuna sellaisena, jos hänellä ei ollut sukupuolitautia josta olisi ollut itse tietoinen.