Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei te pakkoruotsi-päämessuajat!

Vierailija
02.06.2019 |

Millä tavoin pakkoruotsin opiskelu koskettaa juuri teitä? Ihan mielenkiinnosta kyselen, oletteko esim. lukiolaisia?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapa, jolla pakkoruotsiin liittyvistä asioista päätetään, on häpeäksi demokratialle.

Siksi olen huolissani. Kuinka monesta muusta asiasta päätetäänkään samalla metodilla?

Vierailija
2/7 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hallituksessahan tuo päätettiin? Päätetään siellä nyt vaikkapa bensaveron korotuksistakin, potuttaahan sekin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele, kuinka paljon ruotsin opiskelu vie aikaa ja rahaa, jotka voitaisiin käyttää johonkin hyödylliseen.

Vierailija
4/7 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyödyllisyys on suhteellista, enemmän olen hyötynyt ruotsin kuin vaikka fysiikan tai kemian opiskelustani.

Vierailija
5/7 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole itsekäs ihminen, joka miettii poliittisia kysymyksiä vain siltä kannalta, miten se vaikuttaa suoraan juuri minuun. Vastustan pakkoruotsia ennen kaikkea siksi, että se on jäänne Ruotsin-vallasta ja suomenruotsalaisten eliitille keino ylläpitää omaa valta-asemaansa.

Itse luin joskus koulussa A-ruotsia ja osaan sitä jotenkin, mutta en ole tarvinnut sitä oikeastaan yhtään koskaan, mutta sen tarpeettomuus ei ole minulle edes tärkein syy vastustaa pakkoruotsia, vaan tuo yllä mainittu.

Vierailija
6/7 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rannikolta löytyy ihan suimenkielisistä juurista olevia perseennuolijoita, jotka kannattavat aatetta hyötyäkseen jotenkin suhteista.

Vierailija
7/7 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhautuminen työelämässä kun on ymmärtänyt että se kaikki pakertamnen täysin nollahyödyn vuoksi. Jo pelkkä D-saksa + kansalaisopiston kurssit olleet hyödyllisempiä/tuotravampia kuin 3+3+1 kouluvuoden aikana hukatut tunnit ruotsiin. Kun olisikin saanut laittaa ne saksan opiskeluun.

Tai noh, olihan siitä virkamiestentistä nyt se hyöty, että sai vapautuksen ilta-AMK:ssa ruotsista, vaikka vanhat opinnot olivatkin vajaat opintopisteissä. Koulutuspäälliköllä onneksi sen verran pelisilmää ettei viitsi laittaa istumaan tuon turhakkeen takia niitä, joilla on jo tuo todistus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi seitsemän