Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten köyhillä on rahaa käydä ulkomailla?

Vierailija
01.06.2019 |

Mistä ne rahat vetää?

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En matkusta. En ole matkustanut moneen vuoteen. No onneksi tuli paljon matkustettua hyvinä aikoina. On sitä pääomaa jemmassa. Maailmanmatkailua siis.

Vierailija
22/49 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi köyhä! Käytän aina lomarahat matkustamiseen. Tänä vuonna viikko Barcelonassa Finnairin suorilla lennoilla 350 e, ei paha.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhillä on aina rahaa omiin huvitteluihin, röökiin ja viinaan. Eipä sitä sitten jää lasten joululahjoihin mutta se on semmosta.

Olen köyhä eikä minulla todellakaan ole rahaa röökiin eikä viinaan. Omiin huvitteluihin kuten matkustamiseen kyllä. Lapset otan tietysti matkalle mukaan ja vielä jää rahaa niihin joululahjoihinkin.

Vierailija
24/49 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme matkustele, sairaalakulut ja lääkkeet nielee kaikki rahat. 

Terv, köyhä joka ei nostele tt-tukea

Vierailija
25/49 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loma ulkomailla on helposti edullisempi kuin loma kotimaassa.

Saman huomasin jo omina opiskeluaikoinani n. 15-20 v. sitten, kun olin vähätuloinen. Valmistuttua oma taloustilanne muuttui, mutta edelleen lomailu Suomessa on kallista verrattuna ulkomaanlomiin — riippuu toki kohteen puitteista ja loman järjestelytavoista.

Pyöräily Suomen maaseudulla on kuitenkin edelleen yhtä edullista kuin aiemminkin.

Vierailija
26/49 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, ei meillä ainakaan ole. Maanviljelijä pariskunta ollaan, säästöjä ei vaan kerry, ykkössatasia vain jotka hupenee nopeasti kun jääkaappi tms leviää. Ei olla kahden eikö lasten kanssa päästy koskaan lähtemään vaikka 20 vuotta on meinattu. Pihisti eletään mutta kun ei vaan ole mistä säästää.

Vierailija
27/49 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen köyhähkö opiskelija. Käyn opiskeluideni ohella töissä, koska opintotukea en enää saa enkä enää halua olla Kelan kanssa tekemisissä. Palkkaa saan työtilanteestani riippuen noin 650-900 euroa kuussa, josta maksan asumistuesta uupuvan osuuden vuokrastani eli joka kuu n. 150 egee.

Opiskellessani opintotuella opin pakon edessä venyttämään penniä siten, että saan ja teen edelleen viikon ruuat itselleni noin 20 eurolla. Pysyn toki näin myös laihana. Tässä on  samalla tullut huomattua, että Suomi on törkeän kallis maa, lähes Sveitsin veroinen, jos täällä pyrkii ns. hyvään elintasoon tai pieneenkin kerskakulutukseen: pariin kosteaan baari-iltaan ja röökiaskeihin voi täällä helposti mennä sama summa, jolla köyhä absolutisti kustantaa itselleen ulkomaan matkan.

Btw pari viikkoa sitten varasin itselleni matkan Roomaan: Norwegianin tarjouksessa olleet lennot kustansivat mulle peräti 96 euroa, varaamani bed & breakfast majoitus 5 yöksi tulee maksamaan mulle n. 140 euroa. Rooma on Hesaa halvempi paikka syödä ulkona (jossa saa paljon parempaa ruokaa about reilu kymppi/annos), joten teen sitä silloin siellä, koska en tuhlaa siihen rahojani täällä. Matkakassa on mulla aina ollut kaikille reissuille alle 500 euroa, koska en halua käyttää aikaa osteluun lomilla, vaan mieluummin maksan jo etukäteen vähistä pennosistani mahdollisista matkalla koettavista elämyksistä.

Vierailija
28/49 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

50 eurolla löytyy helposti Euroopan sisäisiä lentoja, edestakaisin.

Vierailija
29/49 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne köyhät, kenen tiedän että eivät matkustele ollenkaan, polttaa paljon tupakkaa. Esim. molemmat vanhemmat. Sekin maksaa helposti 300 euroa kuussa. Jos ei esim polta niin säästyisihän siitä lomamatkaan.

Vierailija
30/49 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

200-300e äkkilähtömatka on niin halpa että tulee halvemmaksi kuin kotimaan matkat, laivamatka Riikaan maksaisi 500-800e muutamasta yöstä kun äkkilähdön hinnalla saa viikon hotelliloman, bussikuljetus kuuluu yleensä, jonkinlainen opaspalvelu, aamupala kuuluu yleensä. Kaikki nuo erikseen ostettuna maksaisi todella paljon.

Vierailija
31/49 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikon tarjousmatka maksaa 149 e.

Vierailija
32/49 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan vain matkat. Minulla on ystäviä ulkomailla, keiden luona voin käydä. Teen itse omat ruoat enkä käy maksullisissa turistikohteissa, jos kohde ei ole sellainen, että katuisin kuolinvuoteella sitä, etten käynyt siellä. Ulkomailla on myös Suomea halvempaa, ihan reippaasti halvempaa.

Kotimaassa en syö ulkona, en harrasta mitään maksullista, en käy leffoissa ja elelen nuukasti. Minulla ei ole lapsia, lemmikkejä tai autoa, joten kaikki ylimääräinen on helppo pistää matkakassaan.

Vierailija
33/49 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut köyhät ovat älykkäitä, ja osaavat valita, mihin rahansa käyttävät. Jotkut hyvätuloiset ovat taas säälittäviä reppanoita, jotka velkaantuvat ja menettävät luottotietonsakin. Ei se hyvätuloisten tyhmyys ole fiksujen köyhien vika

Vierailija
34/49 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan joka vuosi vietetty paljon aikaa kotimaassa.

Nyt lähden lasten kanssa Berliiniin.

Lennot maksoivat 16 euroa suunta.

Otettiin majoitus yhden metrolinjan päästä, maksaa 40 euroa yö, 3 hengen huone.

Kävelymatkan sisällä on Lidl ja Aldi .

Majoitus viikko ja lennot maksavat kolmelta 400 e.

Alueella on paljon turkkilaisia kebab paikkoja, missä ruoka maksaa kuulemma alkaen 2 euroa.

Olen budjetoinut käyttörahaa 500 e, eli 3 hengen matka maksaisi 900 e.

Lisäksi lähden kohta lasten kanssa käymään Tukholmassa Siljalla. Mammuttimarkkinoilla sain alelapun ja ostin menoon aamiaiset.

Minulla on ollut alivuokralaisena virolainen työmies silloin, kun lapset ovat isällään. Hän maksaa minulle siitä 100 e viikko.

Heinäkuun, jolloin lapset ovat isällään ja minä olen töissä aamusta iltaan ja lisäksi muutan työpaikan lepohuoneeseen.

Saan häneltä ja tyttöystävältä 500 e.

Kirppikseltä rahaa tuli 180 e.

Rahat, jotka jää, yritän metsästää halpoja lentoja Tallinnasta syyslomaksi.

Onhan näihin mennyt rahaa, mutta minun panostus on vähäinen.

Vierailija
35/49 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen elänyt noin 1000 euron kuukausituloilla nyt jo vuosia (olen opiskelija). Sillä rahalla pärjää ihan hyvin, kun vuokra on 300 euroa, on terve, ei shoppaile, ostaa ruoat tarjousten mukaan, harrastaa vain juoksua ja kotijumppia eikä käy ulkona syömässä. Matkusteluun jää runsaasti rahaa.

Vierailija
36/49 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykö kateeksi?

Vierailija
37/49 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästämällä.

Käytän mahdollisimman vähän rahaa kotimaassa ja loput säästän matkoihin. Suomessa on jo ihan hiton kallista kaikki niin mielummin tuhlaan vähät rahani ulkomaille.

Vierailija
38/49 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kielitaidottomat taitavat nykyään maksavat lomistaan ylihintaa, varmaankin juuri he haluavat jonkin valmiiksi paketoidun ja ylihintaisen"lomapaketin" itselleen, jossa suomenkielinen opas on aina tarvittaessa saatavilla, vaikka nykyään jokainen englantia edes joten kuten osaava voi huomattavasti vähemmällä vaivalla varata itselleen ne lennot ja jonkun sivuston kautta itselleen sopivan majoituksenkin. Sellaiset matkatoimistojen kautta varatut valmiit ja kalliit matkat alkavat olla lähinnä kielitaidottomille suunnattuja palveluja, joihin oli ennen varaa vain rikkailla, mutta ne on nyt suunnattu vanhuksille tai niille, jotka eivät ole oppineet koulussa englantia senkään vertaa, että luottaisivat omiin kykyisiinsä selvitä vieraassa maassa itsenäisesti.

Vierailija
39/49 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

SEPPO SEPPO!! GO!! Miksei olisi?

Vierailija
40/49 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyystukea nostaville kielto ulkomaanmatkoille.

Ja jos yli 2v nostanut tukea niin pakolla jonnekin 20m2 1960-luvun taajama koirakoppiin asumaan. Ei tartte asuu ydinkeskustassa muitten rahoilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi viisi