Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Salamarakastuneet merikapteeni Wellu ja hänen vaimonsa Nina ovat yleensä kuusi viikkoa erossa ja kuusi viikkoa yhdessä. ”Saamme kokea ensinäkemisen huuman yhä uudestaan.

Vierailija
01.06.2019 |

Rakkaani on minulle aviomies, mutta hän on myös paras ystäväni. Minä tiedän, että jo syntyessäni tähän maailmaan minä olen ollut hänen. – – Joka aamu kun herään, olen yhden päivän lähempänä kotiin tuloasi. Minä rakastan sinua.

Näin Nina Rahja, 40, kirjoittaa blogissaan Merikapteenin vaimo. Hänen kanssaan blogia pitää Veli-Matti ”Wellu” Rahja, 37. Merikapteenina Wellu on useimmiten kuusi viikkoa kerrallaan töissä, joten blogi on tärkeä yhteydenpitoväline viestien ja puheluiden lisäksi.

– Vaikka blogi on julkinen, kirjoitamme sitä toisillemme, Nina sanoo.
Aamulla on kiva herätä, kun toinen on näpytellyt nettiin taas yhden rakkautta tihkuvan kirjoituksen.

– Elämme arkea yhdessä, vaikka olemme eri paikoissa.

Yhteinen arki onnistuu esimerkiksi niin, että Rahjat lähettelevät päiviensä kulusta kuvia toisilleen. Ninan kuvissa ollaan metsälenkillä tai arkipuuhissa. Wellun kuvissa merellinen taustamaisema on aina sama, selfien ottajan ilme korkeintaan vaihtuu.

Välillä Rahjat soittelevat. Silloin Wellu saa usein juosta kentän toivossa pitkin 250-metristä laivaansa. Sillä aikaa Taivassalossa, pienessä Tuiskula-nimisessä mökissä, Nina päästää ärräpäitä, kun puhelu pätkii ja vollottaa kuistilla, kun se katkeaa lopullisesti.

Ikävä saa kiukkuiseksi.

– Pitää olla tosi tarkkana, ettei aleta riidellä sen takia, että on niin kauhea ikävä, Wellu kertoo.
https://www.menaiset.fi/artikkeli/ajankohtaista/ihmiset/nina-ja-merikap…

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä heille nykyään kuuluu? Ei löydy mitään tietoa...

Vierailija
2/3 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies töissä laivalla joka ajaa pakotteiden vastaisia osia LNG laitoksille Siperiaan. Vaimo ei jaksa katsoa verirahoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko eronneet?