Lestadiolaisuus ja korvakorut
Saako lestadiolaisilla nykyään olla korvakorut? Yhdelle työkaverilleni on kevään aikana laitettu korviin reiät, olen käsittänyt että on lestadiolainen.
Kommentit (46)
Nojokujonneoon kirjoitti:
Miten se että sinulla on korvissa reiät vaikuttaa uskoon jos uskot jumalan sanaan ja eikä seuroihin ole kaikki tervetulleita. Itse haluaisin korvikset ja olen vl mielestäni ne on hienot mutta se ei vaikuttaisi esim mun seurojen käyntiin ja siihen miten uskon. Eikös korvikset ole vähän niikun kaulakoru
Näin minäkin ajattelen. En halua korviksia enkä käytä muitakaan koruja. Periaatteessa silti koru kuin koru.
En halua loukata vanhoja vanhempiani enkä pidä koruista muutenkaan, joten rauha maassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä ei saisi olla??
Ei saa mennä turmelemaan luojan luomaa. Tästä syystä hiusten värjääminenkin kielletty.
Mut permanentti ok ja se on hiuksille paljon pahempi. Logiikka?
Korvakoru, joka olet taivaassa...
Voi että mukava, kun oon vanhoillislestadiolainen, eikä mun tarvi laittaa korvakoruja. Enkä oo koskaan laittanutkaan eikä mulle o laitettu. Melkein kaikilla ihmisillä on? Ihme juttu, että se on olevinaan tapa, et kaikilla on. Nekin jotka ei halua olla enää lestadiolaisia heti laittamassa korviin korut. Siis mun puolesta laittakoon, oon ite kuitenkin tyytyväinen, ettei mul oo!
Ei ny olisi uskonut et nää uskoo korviksiin eikä Jeesukseen.