Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lestadiolaisuus ja korvakorut

Vierailija
01.06.2019 |

Saako lestadiolaisilla nykyään olla korvakorut? Yhdelle työkaverilleni on kevään aikana laitettu korviin reiät, olen käsittänyt että on lestadiolainen.

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ny olisi uskonut et nää uskoo korviksiin eikä Jeesukseen. 

Vierailija
42/63 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette voi olla tosissanne... 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nojokujonneoon kirjoitti:

Miten se että sinulla on korvissa reiät vaikuttaa uskoon jos uskot jumalan sanaan ja eikä seuroihin ole kaikki tervetulleita. Itse haluaisin korvikset ja olen vl mielestäni ne on hienot mutta se ei vaikuttaisi esim mun seurojen käyntiin ja siihen miten uskon. Eikös korvikset ole vähän niikun kaulakoru

Näin minäkin ajattelen. En halua korviksia enkä käytä muitakaan koruja. Periaatteessa silti koru kuin koru.

En halua loukata vanhoja vanhempiani enkä pidä koruista muutenkaan, joten rauha maassa.

Vierailija
44/63 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä ei saisi olla??

Ei saa mennä turmelemaan luojan luomaa. Tästä syystä hiusten värjääminenkin kielletty.

Mut permanentti ok ja se on hiuksille paljon pahempi. Logiikka? 

Vierailija
45/63 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvakoru, joka olet taivaassa...

Vierailija
46/63 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että mukava, kun oon vanhoillislestadiolainen, eikä mun tarvi laittaa korvakoruja. Enkä oo koskaan laittanutkaan eikä mulle o laitettu. Melkein kaikilla ihmisillä on? Ihme juttu, että se on olevinaan tapa, et kaikilla on. Nekin jotka ei halua olla enää lestadiolaisia heti laittamassa korviin korut. Siis mun puolesta laittakoon, oon ite kuitenkin tyytyväinen, ettei mul oo! 

Vierailija
47/63 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhoillislestadiolainen vai esikoislestadiolainen (vai olikohan jokin muukin vielä..)? Niillä on aika suuri ero.

Ei ole korvakoruja vanhoillislestadiolaisilla, kyllä käytännössä jos seuroissa käy korut korvissa niin ei pidetä uskovaisena ja herättää huomiota yhteisössä. Esikoislestadiolaisuudesta en niin tiedä mutta käsittääkseni heillä on vielä "tiukempaa" ainakin joissain asioissa eli en uskoisi, että korvikset ovat hyväksyttyjä.

OLETKO NYT TOSISSASI ETTEI IHMISET JOILLA ON KORVAKORUT OLE USKOSSA POIKAAN JEESUKSEEN RISTIIN NAULITTUUN ?    MIETI NYT OIKEIN TARKKAAN JÄRJEN KÄYTTÖÄNNE.  

Vierailija
48/63 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korvakoru, joka olet taivaassa...

HUOMAATKO itse mikä paska luonne sinulle on ? 

Vierailija
49/63 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöpaita joka olet taivaassa .  Auto joka olet taivaassa.  Kännykkä joka olet taivaassa.  Vauva.fi joka olet taivaassa.  

Vierailija
50/63 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assburger kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsittääksesi on lestadiolainen? Ei ole siis sanonut olevansa. Voihan olla vaikka lestadiolaisesta perheestä niin että on tavat tarttuneet (ja ihmiset luulevat lestadiolaiseksi jos ei meikkaa, kiroile tms.) mutta ei ole itse kuitenkaan lestadiolainen. Ja tokihan voi olla juuri liikkeestä eronnutkin.

Usein liikkeestä eronneet laittavat tarkoituksellisen suuret korvakorut ja muutenkin ulkonäöllään viestivät ottaneensa etäisyyttä.

Ainakin someprofiileissa olen huomannut tällaista.

Hyvä että hyvätmiehet osaavat varoa.

Vierailija
51/63 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lestadiolainen on varas jos ottaa toisen omaisuutta oli se sitten TV tai kynsilakka pullo . Koru .  Ja Mooses älä himoitse mitään mikä on toisen omaa .  

Vierailija
52/63 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekopyhä uskonto. Ovat sivuuttaneet sen asian, että kukaan ei pääse taivaaseen teoilla tai tekemättä-jättämisellä. Joten on ihan sama onko korvikset tai huulipunaa. Vaikka olisit päästä varpaisiin tatuoitu, mutta olet uskossa, sinä pelastut. Yksin armosta. 

Vierailija
53/63 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varkaat ei edes pelastu Ilmestyskirjassa sama kohta kuin homot. 

Vierailija
54/63 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eriseuralahko . Harhaoppinen.  Gal1.

Vierailija
55/63 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kravatti käy ja kaulaketju kuin  auto ja talo ja muotivaate mutta ei korvikset . Noin.   Jeesuskin käsi oikein kaikin voimin taistella korvakoruja ja KYNSILAKKOJA vastaan , ei pahuutta vastaan vaan KYNSILAKKOJA ja korviksia vastaan !   Ei tuu mieleen että niin talo kuin vaate kuin auto ja korvikset on luojan luomaa ?   Että luovuus on luojan meille antamaa ja hän luo myös meidän ihmisten kautta .  Koruja kuin kelloja kuin silmälaseja kuin ihomaaliputkia.  Kuin kankaita ja kukkia kuin värejä ja kyniä.  Menkää nyt uimaan ja iloitkaa . 

Vierailija
56/63 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että luojan luomaa .  Joku heikkolahjainen esittää taas äö1-10.   Eihän luojan luomat saa mitään tehdä .  Koristele nyt se joulukuusi niillä korvakoruilla mitä olet varastellut. 

Vierailija
57/63 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Justiin luettiin Pietarin kirjeestä että pakkaa pois korvakorut ja puhukaa pahaa ja kirotkaa kastetut ja  olkaa vilpillisiä ja kadehtikaa toisia kuin että olkaa ulkokultaisia !   Selvät ohjeet Pietarin kirjeessä . 

Vierailija
58/63 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta laittaa ne pahat lapset saatanalle mahollisimman pieninä  niin ne käy uhraamassa korvakorut JAHVELLE. 

Vierailija
59/63 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni vinkki vaaleille lestadiolaisilla että nokkosta huuhtelu veteen niin hiukset vaalenee ja auringossa .  Siinä luomua .  Eihän ne hiusvärit ole kuin yksi työ ja ammatti muiden joukossa.  Luonnon värejä on monia.   

Vierailija
60/63 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lampaan villatakin pestään ja värjätään kun se on syöty ensin . Uhrattu jehovalle. Silleen se luomu muuttuu  villalangaksi vaikka Jahve ei sitä siniseksi luonut.  Ihminenkin kun kuolee alkaa sinertää. Mustekynäkin luotu ja väriä tulee  myös muita värejä.  Joku täällä laittaa kaikki pinnat harmaaksi olisko joku kiellä kaikki kaunis uskonto . 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kahdeksan