Lapsi tönii ja kiusaa minua
On 10-vuotias ja jos kaikki ei mene hänen toivomallaan tavalla, alkaa tahallinen kiusanteko ja kostaminen. Tänään oli järjestellyt olohuoneen lattialle erään pelinsä. En huomannut sitä ja potkaisin sitä vahingossa. Pyysin anteeksi ja sanoin että oli vahinko. Lapsi ei hyväksynyt sitä vaan alkoi kostaa: tukisti minua, jankkasi vastaan ja sotki tavarat.
Miksi lapsi käyttäytyy noin. :( Mielestäni olen hyvä äiti ja laitan lapsen edun aina kaiken edelle.
Kommentit (6)
Eihän sun miehesikään sua kunnioita, poika ottaa siitä mallia.
Lapsella ei ole asetettu rajoja?
Asperger?
Onko asperger jotain tällaista?
Olen ammatiltani luokanopettaja ja minulla juuri työssä on tunnetusti hyvä auktoriteetti. Omaa lastani en osaa kuitenkaan kasvattaa.
Ap
On 10-vuotias ja jos kaikki ei mene hänen toivomallaan tavalla, alkaa tahallinen kiusanteko ja kostaminen. Tänään oli järjestellyt olohuoneen lattialle erään pelinsä. En huomannut sitä ja potkaisin sitä vahingossa. Pyysin anteeksi ja sanoin että oli vahinko. Lapsi ei hyväksynyt sitä vaan alkoi kostaa: tukisti minua, jankkasi vastaan ja sotki tavarat.
Miksi lapsi käyttäytyy noin. :( Mielestäni olen hyvä äiti ja laitan lapsen edun aina kaiken edelle.
Tuossa se vika taitaa olla.
Et ole hyvä äiti, jos et osaa laittaa omalle lapselle rajoja. rajatkin ovat raukkauta, muista se. Sun opettajuus ei liity tähän mitenkään, koska se miten toimit muiden kanssa ei toimi välttämättä toisen kanssa. Lasia ei saa ahdas samaan kaappiin, ja muotiin. Jos et osaa asettaa rajoja ja pitää päätäsi kovana, niin sitten vain hankit muualta aupa. Niin kurjalta kuin se tuntuukin, ala-ikäinen ei ole se, joka määrää kodissa. Se on vanhempi.
Sulla ei ole auktoriteettia.