Voiko laihtuessa lauluääni parantua?
Olen laihduttanut nyt reilu 10 kiloa ja eilen huomasin että osaankin laulaa ihan hyvin. Soitan pianoa ja laulan omaksi iloksi, mutta ennen en ole pitänyt ääntäni hyvänä ja laulua äänittäessä se on ollut kamalan kuuloista. Mieleeni tuli että olisiko laihtumisen myötä ääneni kirkastunut ja saan myös pidettyä nuotissa. Vai onko kyse vain yht'äkkisestä laulutaidon oppimisesta?
Kommentit (8)
Kyllä voi! Ihmisen keho on hänen istrumenttinsa.
Olen saman huomannut. Mielestäni omassa tilassani on kyse siitä että aloitin kunnon treenaamisen ja liikunnan yli vuosi sitten, keskivartaloni on tiukempi samoin palleahengitystä olen treenannut samalla. Todellakin huomaan eron äänenkäytössäni kun laulan, minulla myös kirkkaampi ja syvempi.
Oopperalaulajat kyllä ovat järjestään melko tukevaa porukkaa.
Oletko laihtunut liikkumalla vai vähentämällä syömisiä? Jos liikkumalla, niin lihaksistosi on varmaan kehittynyt. Se vaikuttaa laulutaitoon. Laulaessa käytetään erilaisia keskivartalon lihaksia monipuolisesti. Myös hengitystekniikan parantaminen parantaa laulutaitoa.
Vierailija kirjoitti:
Oopperalaulajat kyllä ovat järjestään melko tukevaa porukkaa.
Sitten kun tosissaan tuolle tasolle lähdetään niin pitääkin olla kaikupohjaa eikä mikään kapea pilli
Hei kiitos paljon vastauksista!
Tästä lisämotivaatiota painonpudotukseen! Mulla on vielä aika pitkä matka normipainon, mutta nyt on monta kannustinta joten eiköhän se sieltä saavuteta!
Tässä tajuaa itsekin nyt kuinka paljon se oma paino onkaan vaikuttanut kaikkeen. Jopa kymmenen kilon pudotus tuntuu huomattavasti kun esim. Töissä jaksaa paremmin ja kerrostalon rappuset ei tunnu ylivoimaiselta.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Oletko laihtunut liikkumalla vai vähentämällä syömisiä? Jos liikkumalla, niin lihaksistosi on varmaan kehittynyt. Se vaikuttaa laulutaitoon. Laulaessa käytetään erilaisia keskivartalon lihaksia monipuolisesti. Myös hengitystekniikan parantaminen parantaa laulutaitoa.
Aloitin ensin ruokavalio muutoksella (-7kg) ja nyt olen lisäksi alkanut liikkua (-4kg)
-ap
Muutenkin siis tuntuu että henki kulkee paremmin jne.
-ap