En vain tajua huonosti käyttäytyviä ja epäkohteliaita ihmisiä
Siis en nyt tarkoita yksittäistä huonoa päivää, vaan sitä, kun joku on jatkuvasti muille ikävä, töykeä ja epäkohtelias. Enkä tarkoita myöskään, että pitäisi aina jonkin etiketin mukaan käyttäytyä
Vaan ihan sitä, että joku ei vain yhtään kunnioita tai huomioi muita ihmisiä. Eikä huono käytös edes johdu mistään suuttumisesta, vaan on ihan tavallista jatkuvaa käytöstä, eikä ihminen itse edes ole sitä mieltä, että siinä voisi olla mitään vikaa, ei edes tajua tällaista mahdollisuutta.
Kyse ei nyt varmaan kuitenkaan ole autismista. Vaan kai siitä, että on tottunut siihen, että töykeydellä, painostamisella ja aggressiivisuudella saa tahtonsa läpi. Mutta pitkällä tähtäimellä kuitenkin kaikki välttävät ja inhoavat tällaista ihmistä.
En vain tajua. Eivätkö tällaiset ihmiset yhtään itse tajua? Mistä ihmeestä johtuu?
Kommentit (5)
Tiedän joitakin tämmöisiä. Muutama +50 v naisihminen entisellä työpaikalla. Kaikki eleet, puhetapa, miten katsoi minua, aina pahalla tuulella. Korot kopisten käveli nokka pystyssä työpaikalla.
Minä en tiedä yhtään kuvailisi kaltaista ihmistä. Olen asiakaspalvelutyössä ja vaikka siellä tulee pahantuulisia ihmisiä välillä, niin eivät he yleensä aina ole sellaisia.
Tiedän yhden tällaisen työpaikalta. En kyllä osaa selittää.
"Mutta pitkällä tähtäimellä kuitenkin kaikki välttävät ja inhoavat tällaista ihmistä."
Joko huonosti käyttäytyvän kohdalla tämä ei pidä paikkaansa tai sitten hän pitääkin siitä, että häntä vältellään. Joitakin ihmisiä eivät kaikki välttele, vaikka he käyttäytyisivät kuinka huonosti. Ne jotka suosivat ilkeitä ihmisiä ja antavat heille mitä he haluavat, tavallaan kannustavat heitä jatkamaan samaan malliin.
Jotkut eivät vain osaa käyttäytyä.