Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hesassa asuva kaveri kävi kylässä ja hän osaa puhua jo aika lesosti hesan murteella

Vierailija
31.05.2019 |

Oltiin kaikki ihan niiku et wau! Kateeks käy.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaako jo lesoässän?

Vierailija
2/10 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wau, tunnet ihan melkein aidon tsadilaisen. Onko missä tuunissa ? Tienaako hyvin vyrkkaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai juma tuli mieleen yks tuttu lukioaikana kun oli viikon Helsingissä ja palas kotikaupunkiin puhuen aivan tunnistamatonta murretta!

Ite asuin kolme vuotta pk-seudulla eripuolilla, eikä ollut lähelläkään murre tarttua. Ehkä vähän puhekielistyi ja oma murre yleiskielistyi mutta hyvin kauas jäätiin vielä Stadin slangista.

Vierailija
4/10 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuuko Keravalla, eli omasta mielestään Hesassa?

Vierailija
5/10 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai juma tuli mieleen yks tuttu lukioaikana kun oli viikon Helsingissä ja palas kotikaupunkiin puhuen aivan tunnistamatonta murretta!

Ite asuin kolme vuotta pk-seudulla eripuolilla, eikä ollut lähelläkään murre tarttua. Ehkä vähän puhekielistyi ja oma murre yleiskielistyi mutta hyvin kauas jäätiin vielä Stadin slangista.

Se on vähän sama juttu kuin vieraiden kieltenkin kanssa, joku omaksuu nopeasti, joku ei koskaan.

Vierailija
6/10 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko ihan varma, ettei käynyt taas hesessä?

Vierailija
7/10 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootko ihan varma, ettei käynyt taas hesessä?

Murre tarttuu niin ettei sitä itse huomaa. Aikoinaan vietin lomia Mikkelin seudulla ja heti tokalla viikolla aloin puhua luonnostaan savoa. Täällä pääkaupunkiseudulla on oma murteensa eli just tämä stadin murre. Ei ihme, että se tarttuu.

Vierailija
8/10 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vtt 😖 muistan kun olin asunut helsingissä about vuoden ja palasin niin heti olin leuhka helsinkiläinen vaikka varmasti en ollut mitään slangia omaksunut, enkä mitenkään ollut helsinkiin juurtunut.

Vierailija
9/10 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vtt 😖 muistan kun olin asunut helsingissä about vuoden ja palasin niin heti olin leuhka helsinkiläinen vaikka varmasti en ollut mitään slangia omaksunut, enkä mitenkään ollut helsinkiin juurtunut.

Maaseutu ei muutu, paitsi kuolee.

Vierailija
10/10 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

R E P S

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kahdeksan