Mistä erottaa himokkaan ja ihastuneen katseen? Mies katsoo syvälle silmiin ja jotain siinä on, mutta kumpaa?
Kommentit (12)
Ehkä sitä ei erota pelkästä katseesta, lisäksi molemmat tunteet voivat olla mukana yhtä aikaa.
Itse miehenä sanoisin, että himokas silmäilee enemmän niitä kehon alempia vyöhykkeitä, mutta pelkästään silmiin (ja kasvoihin ylipäänsä, esim. huuliin) uppoutuva on ihastunut/rakastunut.
Ihastunut tahattomasti "hymyilee" silmillä eikä välttämättä suulla peittääkseen ihastuksensa.
Vierailija kirjoitti:
Itse miehenä sanoisin, että himokas silmäilee enemmän niitä kehon alempia vyöhykkeitä, mutta pelkästään silmiin (ja kasvoihin ylipäänsä, esim. huuliin) uppoutuva on ihastunut/rakastunut.
Naisena taas itselle on vaikeampi katsoa silmiin sellaista johon on ihastunut.
Mutta ehkä tämä on sukupuolten välinen ero :)
No jaa, itse uskon että kyseessä on vaan hyväksynnän hakemista ihastuttavalta ihmiseltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla työkaverimies ei osaa lukea ihastumistani ollenkaan. En voi juuri siksi katsoa häntä silmiin ja pikkujouluissa avautui, että mikä hänessä on vikana, kun välttelen. Juuuh...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta ehkä tämä on sukupuolten välinen ero :)Mulla työkaverimies ei osaa lukea ihastumistani ollenkaan. En voi juuri siksi katsoa häntä silmiin ja pikkujouluissa avautui, että mikä hänessä on vikana, kun välttelen. Juuuh...
Minua tuijotteli pikkujouluissa koko illan silmiin eräs mies joka on muutaman kerran vihjannut ihastumistaan. Mutta luulen hänen olevan sellainen vähän syvällisempi mies.
Jotkut miehet lähestyvät seksin kautta, vaikka heillä voi olla mielessä mitä vaan. Tunteita on vaikeampi näyttää.
Olen itse nainen jonka on vaikea katsoa silmiin, vaikka pitäisinkin miehestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jaa. Eiköhän se ole enemmänkin henkilökohtaista. Mies minäkin. Vaihtelee myös tilanteittain.
Jos ihastus on etäinen, niin ettei mitään varsinaista suhdetta ole, niin välttelen pidempää katsekontaktia, varsinkin seurassa. Katse hakeutuu häneen usein, mutta jos hän katsoo takaisin, niin silmiin iskee pieni pakokauhu. Tuntuu kuin jäisi kiinni pahanteosta. Pitkä katsekontakti vaatii kai jonkinlaista tietoista hallintaa ja kovissa tunnemyllerryksissä se ei välttämättä onnistu.
Pelimiestaktiikoita opiskellut pesänvonkaaja, jolla asiaan ei liity suurempia tunteita, taas voi jippoilla teknisesti manipuloidakseen kohteen. Uskottelemalla intensiivistä kiinnostusta saa haluamansa pikavoiton eikä asiaa tarvitse enää jälkikäteen murehtia, vaikka toinen kokisi tulleensa huijatuksi. Liioiteltu silmiin tuijotus on yksi tällainen temppu, jota olen sivusta todistanut käytettävän, kun koetetaan "napata" sänkyseuraksi nainen, joka ei varsinaisesti ole kiinnostunut eikä miestä kiinnostanut muuten kuin.
Täysin eri asia itselle on sitten, jos ihastuminen on molemminpuolista ja tiedossa, ja hetki on kahdenkeskinen. Silloin se "kiinni jäämisen" pelko puuttuu, ja toisesta nauttii ahmien silmillään kaikki mahdolliset hetket keskustelun yms. lomassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkan vielä tähän, että vaikka olen koko ikäni, yli kolmekymmentä vuotta, kuullut että minulla on poikkeuksellisen kauniit silmät, en kehtaa niillä ihastuksiani katsella, vaikka varmaan pitäisi :D
On ärsyttävää että vaikka olen harrastanut seksiä useastikin jonkun ihanan kanssa niin en siltikään kehtaa!
Satunnaisia vastaantulijoita voin kuitenkin katsoa silmiin.
Jos katse on hellä ja ehkä vähän surullinenkin, niin mies voi olla ihastunut. Tosin sekin on aina mahdollista, että mies vain huvikseen flirttailee, vaikka näyttäisi kuinka liikuttuneelta.
Jos se kuolaa samalla, katse on himokas.
Helppo keino erottaa