Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttävä sanonta tuo: ” Meillä on vauva mahassa”. Eihän se ole kuin äidin mahassa.

Vierailija
31.05.2019 |

Ei isän. Isän keho voi ruveta reagoimaan raskauteen saman kaltaisilla oireilla, mutta ei sinne mahaan saa kirveelläkään mitään vauvaa.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahassapa hyvinkin. Jos söit itse kaiken niin kai se sitten on vain sinun mahassasi.

Vierailija
2/16 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei se ole edes mahassa, ellei sitä ole syöty >:(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se mahassa ole, mulla lapsi oli kohdussa.

Vierailija
4/16 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Meillä on vauva (äidin) mahassa." Mikä ongelma? Eri asia olisi, jos sanoisi "me olemme raskaana".

Vierailija
5/16 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsi, vitsi :-)

Vierailija
6/16 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja sitäpaitsi se ei ole vauva, vaan sikiö (alkuvaiheessa alkio), ja se ei ole mahassa, vaan kohdussa. 

Vierailija
7/16 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan masuasukki sentään!

Vierailija
8/16 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis joo, kohdussapa tietenkin. Mutta ymmärsitte kait pointin. Ap

Vierailija
9/16 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ollut isän palleissa ja nyt se on äidin mahassa :)

Vierailija
10/16 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on ollut isän palleissa ja nyt se on äidin mahassa :)

Niin että äiti siis nieli.

Vierailija
11/16 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanottaisiin edes, että vatsassa, kun kohtu sijaitsee vatsassa. Mahalla ei ole raskauden kanssa mitään tekemistä.

Vierailija
12/16 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua näin viisikymppisenä ärsyttää nämä eufemismit ja kaiken maailman lässytys vauvojen ympräillä. 

Ilmoitin, kun aika oli otollinen, että olen raskaana. 

Toki voi myös sanoa läheisemmille, että me saadaan vauva. Mahaa en koskaan ole maininnutkaan tässä yhteydessä ja ei silloin 80-90 -luvulla kukaan mukaan. Yöksistä yöks... Vauva on kohdussa ja kohtu tietysti on lähellä mahaa, mutta on se peräsuoltakin. 

Vierailija
13/16 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua näin viisikymppisenä ärsyttää nämä eufemismit ja kaiken maailman lässytys vauvojen ympräillä. 

Toki voi myös sanoa läheisemmille, että me saadaan vauva. Mahaa en koskaan ole maininnutkaan tässä yhteydessä ja ei silloin 80-90 -luvulla kukaan mukaan. Yöksistä yöks... Vauva on kohdussa ja kohtu tietysti on lähellä mahaa, mutta on se peräsuoltakin. 

Miniä poikani kanssa ilmoitti meille appivanhemmille pari vuotta sitten, että heillä on maha-asukki :D

Olin luullut, että se on jokin vitsi vain palstalta. Mutta ei näköjään ollutkaan. 

Noh... ihan sama. Kukin ilmoittaa, miten ilmoittaa Nyt on puolitoistavuotias tuossa pyörimässä oli miten tahansa ilmoitettu. 

Vierailija
14/16 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta yhtään paremmalta sanoa, että me olemme raskaana. Ette ole, vain nainen on raskaana. Miksei voi sanoa, että me saadaan vauva vaan pitää yrittää väännellä se jotenkin erikoisesti vai onko tarkoitus osallistuttaa miestä hänen ÄO:ää laskemalla tms

Vierailija
15/16 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

puuttumatta sanonnan ällöttävyyteen, ymmärtäisin tuon niin että puhutaan nimen omaan meidän vauvasta, joka on mahassa. Vähän inklusiivisempi kuin pariskuntana kertoa vaikka suvulle että "Lissu on raskaana." Nykyään usein vauvaprojekti on yhteinen, ja jopa raskausaika voi tuntua siltä

Vierailija
16/16 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raskaana oleminen ei välttämättä johda vauvansaantiin (elävän vauvan synnyttämiseen).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän seitsemän