Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarvitseeko olla tietynlainen persoonallisuus että voi ottaa ison (palvelu)koiran (auktoriteettia yms)?

Vierailija
30.05.2019 |

Jos on persoonallisuudeltaan säikky ja alistuva ja on pienikokoinen nainen, voiko silti ottaa schäferin, rottiksen tms.? Totteleeko iso koira semmoista emäntää? Entä jos emäntä joskus vaikka säikkyy omaa koiraansa? Menettääkö koira kunnioituksensa ja lakkaa tottelemasta?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai kunnioittaa; sinähän sen kasvatat. Olettaen siis, että kasvatat kunnolla ja luot koiraan suhteen joko pennusta asti tai sitten todella kovasti töitä tehden, jos esim. rescuekoiraa harkitset. Kun luottamussuhde on molemminpuolinen, tuskin sinäkään omaa koiraasi säikyt. Koiraa kouluttaessa tärkeintä on toisto ja johdonmukaisuus. Oman mielialan mukaan ei voi antaa löysää, esim. välillä päästää sohvalle ja välillä komentaa pois, vaan linjat pitää päättää ja niistä pitää kiinni. Iso koira on pienikokoiselle naiselle myös loistava turva - olen itse 155 cm ja 50 kiloa painava nainen, ja minulla on tälläkin hetkellä kaksi sekarotuista huskya. Ei paljoa pelota lenkkeillessä yölläkään. :)

Vierailija
2/2 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä kunnioita. Koiratkin ovat yksilöitä ja vahvaluonteinen koira tarvitsee vahvaluonteisen omistajan. Koira ilmentää dominanssiaan käyttämällä hampaitaan ja jos omistaja rupeaa pelkäämään koiraansa, on peli pelattu.

Namikouluttamalla et kovan koiran kunnioitusta saa, pehmeäluonteisille se on riittävä menetelmä. Pikkupennusta ei ole helppoa määritellä sen luonnetta, yllätyksiä voi tulla kun koira aikuistuu.

Hentoisen, aran ja alistuvan naisihmisen ei MISSÄÄN NIMESSÄ pidä ottaa vaativia rotuja. Jos nyt edes koiraa ylipäätään, eikö kissa kävisi? Johan tuon sanoo järkikin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yhdeksän