"Teet niinkuin tykkäät, ihan miten vaan, en osaa sanoa, päätä itse"
Tällaisia vastauksia saan mieheltä kun yritän asioista keskustella. Onko tuttua?
Kommentit (25)
En jaksaisi. En voi sietää tuollaisia ihmisrättejä joille kaikki on aina aivansamaa. Tosin en olisi sellaisen kanssa yhteen päätynytkään. Tsemppiä!
Juu ja sitten väittää että KAIKKI on AINA tehtävä kuten MINÄ haluan 🙄
Eri
No eikö se ole aika tyhjentävästi vastattu? "Päätä itse" tarkoittaa että hän antaa päätäntävallan täysin sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Et sä nyt tajua? Miestäsi ei kiinnosta sun jutut, miksi jankkaat ja kiusaat utelemalla?
Etkö osaa itse tehdä mitään päätöksiä?
Osaan mutta olen ajatellut että jos asiat koskee koko perhettä niin mieskin voisi osallistua päätöksentekoon.
Vierailija kirjoitti:
En jaksaisi. En voi sietää tuollaisia ihmisrättejä joille kaikki on aina aivansamaa. Tosin en olisi sellaisen kanssa yhteen päätynytkään. Tsemppiä!
Kumpikohan tässä nyt on ihmisrätti. Itse en sietäisi miestä joka kyselisi koko ajan mennäänkö Prismaan vai KMarketiin.
Ap on sitä avutonta naistyyppiä, joka ei pysty itsenäisiin ratkaisuihin.
Hyi stana..
Päätösten tekeminen on kognitiivisesti rasittavaa. Kyllähän sen mielellään siirtää jollekulle toiselle. Toki voi olla myös välinpitämättömyyttä, tai molempia.
Parisuhteessa yhteisistä asioista täytyisi päättää yhdessä eli jos kyse on molempia koskevista asioista, niin vaatisin muutosta suhtautumiseen.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Mies ja nainen kaupan kassalla. Ostokset hihnalla ja nainen kysyy mieheltä: tarvitaanko muovikassi?
Tätä jaksan AINA ihmetellä;D
Miehiä kiinnostaa isot telkkarit ja surround sound, eikä mitkään verhojen värit tai koristetyynyjen kuosit.
Avaapas omaa aiempaa käyttäytymistäsi. Onko aikaisemmin päädytty kuitenkin aina sinun päätöksesi kannalle sanoipa mies mitä vaan?
Onko tämä mahdollisesti kokemuksesta opittu tapa suhtautua kysymyksiisi?
Vierailija kirjoitti:
Et sä nyt tajua? Miestäsi ei kiinnosta sun jutut, miksi jankkaat ja kiusaat utelemalla?
Taidat olla aikamoinen jyrä?
Yhteiset asiat on ihan hyvä päättää yhdessä, ei tarvitse sitten jälkikäteen napista.
Vierailija kirjoitti:
Mies ja nainen kaupan kassalla. Ostokset hihnalla ja nainen kysyy mieheltä: tarvitaanko muovikassi?
Tätä jaksan AINA ihmetellä;D
Meillä jompikumpi kysyy tuon kysymyksen lähes jokaisen kauppareissun yhteydessä. Johtuen esim. siitä, että en voi tietää onko miehen selässä oleva reppu jo täynnä tavaraa, tai onko hän tänään sillä tuulella että jaksaa kantaa irtotavaroita sylissä. Aina ei huvita. Samaa mies ei tiedä minusta. Ihan normaali kysymys mielestäni.
/2
Tiedäthän että miesten keskuudessa usein tavataan sanoa "Tuolta tulee hallitus" eikä se ilmaisu ole tyhjästä tullut.
Koska vaihtoehdot on tehdä niin kuin haluat tai jankata 3 tuntia. Miehiä ei kiinnosta jankata haalareiden väristä kolmea tuntia.
Jotkut asiat nyt vaan kertakaikkiaan ovat herttaisen yhdentekeviä omasta mielestä. Silloin on fiksumpaa, että päätökset niistä tekee se, jolle asialla on jotain merkitystäkin.
Vierailija kirjoitti:
Tämän takia joutuu suhteessa feikkaamaan kiinnostusta merkityksettömiin asioihin välillä, ja jopa jyräämään naisen tahdon, vaikka oikeasti asialla ei ole mitään väliä itselle.
Missä asioissa? Joka päivä on paljon pieniä päätöksiä tehtävänä, joten minä ainakaan en tahdo tehdä kaikkien puolesta päätöksiä, varsinkaan ilman taustatietoja. Taustoja ei hektisessä arjessa jaksa aina selvittää.
Jos puoliso kysyy, että mennäänkö x paikkaan vaiko y ja sanon, että mennään vaikka x ja hän on hetken kuluttua harmistunut, kun olisi mieluummin käynyt paikassa y hoitamassa samalla jonkun asian. Hänen ei siis olisi kannattanut kysyä tai minun ei yleensä kannata vastata tällaisiin kysymyksiin, jos oikeasti minulle on ihan sama ja hänelle ei. En tahdo vaivata päätäni minun kannalta tarpeettomilla päätöksillä.
Näennäisesti voidaan antaa päätäntävaltaa, mutta toinen voi samnaaikaisesti ohjailla isoja linjoja mielensä mukaan, kun laitttaa minut kuluttamaan aikaani pienten päätösten parissa. Tässä piilee ansa.
Ap, lopeta kysymästä paitsi silloin kun sua todella kiinnostaa ja aiot antaa miehellesi päätösvallan tai haluat ainakin aidosti hänen vaikuttavan päätökseen. Jos hänelle onkin asia yhdentekevä, niin sittenhän saat valita mielesi mukaan. Jos et itsekään osaa päättää, heitä kolikolla. Helppoa, eikä kenenkään tarvitse pahastua.
Tiedän naisia, jotka haluavat miehiltään mielipiteen aivan kaikkeen, jopa silloin, kun ovat jo itse päättäneet lopputuloksen. "Pistänkö punaisen vai sinisen mekon? Ai sinisen? Pistän kyllä tämän punaisen kun pidän siitä enemmän." Tuollaisia kun tarpeeksi kokee niin kyllähän siihen turhautuu.