Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Avuton mies ei viitsi rakentaa perheelleen taloa

Vierailija
29.05.2019 |

Miehen tehtävä on rakentaa perheelleen talo

Yämä käsite elää keskuudessamme yhä ja olen samaa mieltä. Tämän toteutti niin isäni kuten molemmat isoisänikin.
Mieheni ei vaan viitsi. Ei kuulemma osaa kun ei ole rakentajatyyppiä
EI näytä osaavan mitään muutakaan.
Olen monesti toitottanut, millaisen kodin haluan ja tehnyt piirustukset ja kaikki, mutta mitään e oli tapahdu. Kuulemma maksaakin liikaa ja pää ei kestä.
EI kestä minullakaan
Taidan ottaa eron

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh heh... Vihdoin jotain uutta! Tämä jopa ihan hymyilytti. Plussat siitä

4/5

Vierailija
22/39 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luojan kiitos mun mies ei rakenna mulle mitään taloa, ero tulisi välittömästi, jos minun pitäisi muuttaa omakotitaloon.

Sama, ja tästä on väännetty. Nyt meillä on osake ja mökki.

Toimii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikohan kuitenkin provo? Toki törmää toisinaan parisuhteissa todella oitoihin näkemyksiin siitä, mitä toisen pitäisi pelkän sukupuolen perusteella osata ja haluta.

Mutta oikeasti, ei kai kukaan nainen kuvittele vuonna 2019, että voi poimia random jampan miehekseen ja se osaa rakentaa talon? Ihan kuin tämä nyt olisi asia, jonka handlaa jos on kivekset. 

Vierailija
24/39 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mies rakentaa talon ja "pikkurouva" on kotiäitinä lasten kanssa. :D

Vierailija
25/39 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuden talon pitää täyttää niin monia eri vaatimuksia että ei sitä kuka tahansa pysty ja saakaan rakentaa. Eri asia jos asuttaisiin 1800-luvulla, silloin riitti että oli seinät, katto ja uuni jota lämmittää.

Vierailija
26/39 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uuden talon pitää täyttää niin monia eri vaatimuksia että ei sitä kuka tahansa pysty ja saakaan rakentaa. Eri asia jos asuttaisiin 1800-luvulla, silloin riitti että oli seinät, katto ja uuni jota lämmittää.

Ja eristeeksi riitti se sama hirsi ulko- ja sisäseinänä.

Vierailija
27/39 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2000-luvulla myös naisilla on oikeus käyttää työkaluja.

Puhumattakaan siitä, että se on hauskaa! Mun paras ostos viime vuodelta oli jiirisirkkeli, ja on sillä kiva pilkkoa terassilautaa nyt :)

Mutta oli sukupuoli kumpi tahansa, se tehköön joka haluaa. Jos ei halua, niin ei travitse ja ap:n pitää miettiä onko se kynnyskysymys suhteelle. Jos on, on kummallekin parempi että eroatte ja etsitte sopivamman partnerin.

Vierailija
28/39 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Rakenna ITSE.

Näin minäkin tein ja olen NAINEN. Ja ihan opettelin, ei se osaaminen tule itsekseen päähän naisella eikä miehelläkään.

Oli kiin kivaa että nyt oon tekemässä jo toista!

Ja teit omista hirsistäsi?

Heh, kylläpä ärsyttää monia että nainen pystyy hommaan! Tein talopaketista jossa alhainen valmiusaste, tietyt työt teki amnattilaiset (lattiavalut, sähköt, osan lvi:stä, ilmanvaihdon tein itse).

Eka talo myytiin ja saatiin pieni kiva myyntivoitto ja nyt tekeillä isompi. Otan töistä puoli vuotta virkavapaata ja siinä ehtii mukavasti raksata loppuun.

Naisilta onnistuu oikein hyvin, ei miehillä ole mitään geeniä joka niille taikoo raksataidot. Naulapyssyn ja sirkkelin ja tälläkän käytön oppii äkkiä ja rakentajan oppaita paljon tarjolla.

Naiset, ihan oikeesti tää onnistuu teiltäkin! Minäkin olen akateeminen tilastotieteilijä ammatiltani enkä raksaritu, ja silti pystyin!

Vierailija
29/39 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko arkkitehti, kun olet tehnyt piirustukset ja kaikki?

Olen tehnyt piirustukset millaiset verhot,matot jne. tulee.

Riittääkö että mies ompelee verhot itse vai pitääkö aloittaa ihan pellavan kasvatuksesta?

Vierailija
30/39 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Rakenna ITSE.

Näin minäkin tein ja olen NAINEN. Ja ihan opettelin, ei se osaaminen tule itsekseen päähän naisella eikä miehelläkään.

Oli kiin kivaa että nyt oon tekemässä jo toista!

Ja teit omista hirsistäsi?

Heh, kylläpä ärsyttää monia että nainen pystyy hommaan! Tein talopaketista jossa alhainen valmiusaste, tietyt työt teki amnattilaiset (lattiavalut, sähköt, osan lvi:stä, ilmanvaihdon tein itse).

Eka talo myytiin ja saatiin pieni kiva myyntivoitto ja nyt tekeillä isompi. Otan töistä puoli vuotta virkavapaata ja siinä ehtii mukavasti raksata loppuun.

Naisilta onnistuu oikein hyvin, ei miehillä ole mitään geeniä joka niille taikoo raksataidot. Naulapyssyn ja sirkkelin ja tälläkän käytön oppii äkkiä ja rakentajan oppaita paljon tarjolla.

Naiset, ihan oikeesti tää onnistuu teiltäkin! Minäkin olen akateeminen tilastotieteilijä ammatiltani enkä raksaritu, ja silti pystyin!

Minä taas asun talossa, jonka peruskorjasi just tällainen ”kyllä tää kaikilta onnistuu” -naulapyssymaanikko. On ollut aika paljon korjattavaa, ja asiantuntijat ovat muutamasti pyöritelleet päitään.

Vierailija
31/39 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän takia ei kannatakaan ottaa mitää talopakettia, jonka tulee pystyttämään etelä-Helsingin ihmeet. Jos hyvä haluaa, niin itse pitää tehdä tai ainakin valvoa tarkkaan.

Vierailija
32/39 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kyllä hyvä osata rakentaa itse talonsa, mutta en haluaisi asua talossa, jonka olen itse rakentanut. 🙃

Vierailija
33/39 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano miehelle, että alat antamaa pebaa jos rakentaa talon. Pisti ainakin minun ukkooni vauhtia. Nyt nusauttelemme omassa talossamme ja kakkosta on jaossa vakituisesti.

Vierailija
34/39 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano miehelle, että alat antamaa pebaa jos rakentaa talon. Pisti ainakin minun ukkooni vauhtia. Nyt nusauttelemme omassa talossamme ja kakkosta on jaossa vakituisesti.

Taas tuli todistettua että naiset saa seksillä mitä haluaa. Vaikka omakotitalon.

Vierailija
35/39 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan turha mies. Dumppaa se leluvasarasika!

Vierailija
36/39 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas tuli todistettua että naiset saa seksillä mitä haluaa. Vaikka omakotitalon.

Ai todistettua? Mä antaisin mielelläni kakkosta, mutta ei kelpaa. Talosta ei puhettakaan. Ukko vaan soittelee kitaraa.

Vierailija
37/39 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaa työkalut ja tarvikkeet postimyynnistä salanimellä ja ryhdy hommiin.

Lapio,rautakanki, linjalaser,sirkkeli,vasara,porakone,vatupassi, tongit,hohtimet,pokstongit,käsisaha,rautasaha, puutavaraa,eristeitä,kattomateriaalit,sähkötarvikkeet, putkitarvikkeet,ilmastointitarvikkeet,ikkunat ja ovet ja parisataa muuta.

Vierailija
38/39 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paketti on hyvä vaihtoehto. Talotehdas saa materiaalit puolta halvemmalla kuin tavistollo rautakaupasta. Saat tavallaan työn osuuden ilmaiseksi.

Oma ammattitaitoinen valvoja kannattaa palkata valvomaan talotehtaan kelmejä työn kaikissa vaiheissa.

Vierailija
39/39 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua, miksi kukaan haluaa uuden talon. Tontti on postimerkin kokoinen läntäre keskellä peltoa ei-missään. Rakennusmääräykset pakottavat tekemään pullotalon. Yleisestä rakentamisen laadusta puhumattakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän viisi