Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Verohallintoon töihin?

Vierailija
28.05.2019 |

Aika paljon rekrytaan verosihteereitä ja asiakaspalvelijoita ympäri Suomen .. Onko vaihtuvuus suuri vai tarvitaanko vaan lisää työvoimaa? Tietääkö joku millainen on työpaikkana? Kannattaako hakea ja millä koulutuksella/työkokemuksella?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/20 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anyone?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa hakea.

Vierailija
4/20 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiointiyksiköissä vaihtuvuus on suurta, kyse on asiakaspalvelutehtävistä aspassa, puhelinneuvonnassa tai chatissa. Verosihteereitä ovat kaikki verotustyötä tekevät, jotka eivät ole verotarkastajia tai veroasiantuntijoita. Vaihtuvuus on yksikkökohtaista. 

Vierailija
5/20 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hain, en päässyt. Videopätkä  piti nauhoittaa ja lähettää. Siinä oli muistaakseni kolme kysymystä ja niihin piti vastata. Kolmas oli sellainen, että piti kertoa itsestään osaamillaan vierailla kielillä. 

Harmitti kyllä kun en päässyt. Tuo videon laittaminen on ihan kamalaa hommaa. En osaa olla luonnollinen. Paitaa ja kampaustakin vaihdoin monta kertaa, että ei näytä ihan zombilta. 

Vierailija
6/20 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiointiyksiköissä vaihtuvuus on suurta, kyse on asiakaspalvelutehtävistä aspassa, puhelinneuvonnassa tai chatissa. Verosihteereitä ovat kaikki verotustyötä tekevät, jotka eivät ole verotarkastajia tai veroasiantuntijoita. Vaihtuvuus on yksikkökohtaista. 

Okei. Juuri tuonne asiointiyksikkoon on paljon paikkoja auki.. Vissiin aika rankkaa puhelintyo hommaa? Oletko itse ollut Verohallinnossa töissä vai mistä tiedät vaihtuvuudesta?

Vierailija
7/20 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä hain, en päässyt. Videopätkä  piti nauhoittaa ja lähettää. Siinä oli muistaakseni kolme kysymystä ja niihin piti vastata. Kolmas oli sellainen, että piti kertoa itsestään osaamillaan vierailla kielillä. 

Harmitti kyllä kun en päässyt. Tuo videon laittaminen on ihan kamalaa hommaa. En osaa olla luonnollinen. Paitaa ja kampaustakin vaihdoin monta kertaa, että ei näytä ihan zombilta. 

Oho. Kuulostaa aika vaativalta. Mihin tehtävään hait? Onko kielitaito siis noin oleellinen osa työtä verolla ?

Vierailija
8/20 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen koulutus vaaditaan tuollaiseen ja mitä luokkaa suunnilleen palkka? Alanvaihto kiinnostaisi.

Vierailija
9/20 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen koulutus vaaditaan tuollaiseen ja mitä luokkaa suunnilleen palkka? Alanvaihto kiinnostaisi.

Suurin osa puhelin asiakaspalvelijoista on tradenomeja. Myös kauppa-, oikeus- ja hallintotieteilijoita löytyy. Toki pärjää jos on hyvä oppimaan ja on kokemusta asiakaspalvelutyöstä ja varsinkin puhelimessa.

Vierailija
10/20 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkka n. 2000 puhelinaspassa.

Vierailija
11/20 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ktm, otm, htm, ytm, tradenomi, merkonomi lienee hyviä koulutuksia

Vierailija
12/20 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinpalvelu on omalla tavallaan rankkaa varmasti joka paikassa, mutta toisaalta työt eivät seuraa kotiin. Uusia työntekijöitä otetaan Verohallinnon aspaan yleensä kerralla noin 10 jotta perehdyttäminen onnistuu tehokkaasti.

Vaihtuvuus on melko kovaa mutta se kai on puhelinpalvelussa tyypillistä. Muissa tehtävissä pysyvyys on hyvää. Uralla eteneminen riippuu tehtävästä ja osittain paikkakunnasta. Omalla asenteella suurin merkitys.

Vierailija
13/20 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhelinpalvelu on omalla tavallaan rankkaa varmasti joka paikassa, mutta toisaalta työt eivät seuraa kotiin. Uusia työntekijöitä otetaan Verohallinnon aspaan yleensä kerralla noin 10 jotta perehdyttäminen onnistuu tehokkaasti.

Vaihtuvuus on melko kovaa mutta se kai on puhelinpalvelussa tyypillistä. Muissa tehtävissä pysyvyys on hyvää. Uralla eteneminen riippuu tehtävästä ja osittain paikkakunnasta. Omalla asenteella suurin merkitys.

Oletko itse töissä Verohallinnossa?

Vierailija
14/20 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verohallinnon aspa on hyvä paikka aloittaa työura. "Paksunahkaisuus" eduksi.

Sitten vaan uralla eteenpäin, kun on vähän kokemusta pohjana.

Vierailija
15/20 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Verohallinnon aspa on hyvä paikka aloittaa työura. "Paksunahkaisuus" eduksi.

Sitten vaan uralla eteenpäin, kun on vähän kokemusta pohjana.

Pääseekö etenemään, jos ei ole kaupallista koulutusta.. Eikä vastaavaa.

Vierailija
16/20 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
17/20 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen. Kysy vaan muutakin :)

Vierailija
18/20 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen. Kysy vaan muutakin :)

Miten päädyit sinne töihin? Oletko ollut pitkään? Työn hyvät ja huonot puolet? Millaiselle tyypille työ mielestäsi sopii? Kiitos jo etukäteen vastauksista. :)

Vierailija
19/20 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelin yliopistossa vero-oikeutta ja hain omalla paikkakunnalla avoinna ollutta verosihteerin paikkaa ja tulin valituksi kesken opintojen 2000-luvun alussa eli olen ollut jo yli 15 vuotta.

Vuosien aikana olen tehnyt todella monenlaisia tehtäviä alkaen veroilmoitusten käsittelystä ja puhelinpalvelusta (aikanaan sitä tehtiin muiden töiden ohessa, en siis kokopäiväisenä). Sittemmin olen ollut asiantuntijana, esimiehenä ja erilaisissa kehittämistehtävissä, jotka ovat mulle sopivimmat.

Koska tarjolla on niin erilaisia töitä, ei ole yhtä prototyyppiä työntekijästäkään. Yleisesti ottaen arvostetaan joustavuutta, oppimishalua ja asiakaspalveluhenkisyyttä sekä yhteistyötaitoja, yksinpuurtajien paratiisi tämä ei ole.

Itse pidän työpaikastani, tulevaisuusmyönteisyys on plussaa, toisaalta jatkuva muutos voi ahdistaa joitakin. Lisäksi tässä oppii koko ajan jotain uutta.

Vierailija
20/20 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtuvuus on edelleen suurta,  palkka on huono, lisäksi esimiesten taso on todella kirjavaa. Osan käytös todella ala-arvoista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi neljä