Verohallintoon töihin?
Aika paljon rekrytaan verosihteereitä ja asiakaspalvelijoita ympäri Suomen .. Onko vaihtuvuus suuri vai tarvitaanko vaan lisää työvoimaa? Tietääkö joku millainen on työpaikkana? Kannattaako hakea ja millä koulutuksella/työkokemuksella?
Kommentit (20)
Asiointiyksiköissä vaihtuvuus on suurta, kyse on asiakaspalvelutehtävistä aspassa, puhelinneuvonnassa tai chatissa. Verosihteereitä ovat kaikki verotustyötä tekevät, jotka eivät ole verotarkastajia tai veroasiantuntijoita. Vaihtuvuus on yksikkökohtaista.
Minä hain, en päässyt. Videopätkä piti nauhoittaa ja lähettää. Siinä oli muistaakseni kolme kysymystä ja niihin piti vastata. Kolmas oli sellainen, että piti kertoa itsestään osaamillaan vierailla kielillä.
Harmitti kyllä kun en päässyt. Tuo videon laittaminen on ihan kamalaa hommaa. En osaa olla luonnollinen. Paitaa ja kampaustakin vaihdoin monta kertaa, että ei näytä ihan zombilta.
Vierailija kirjoitti:
Asiointiyksiköissä vaihtuvuus on suurta, kyse on asiakaspalvelutehtävistä aspassa, puhelinneuvonnassa tai chatissa. Verosihteereitä ovat kaikki verotustyötä tekevät, jotka eivät ole verotarkastajia tai veroasiantuntijoita. Vaihtuvuus on yksikkökohtaista.
Okei. Juuri tuonne asiointiyksikkoon on paljon paikkoja auki.. Vissiin aika rankkaa puhelintyo hommaa? Oletko itse ollut Verohallinnossa töissä vai mistä tiedät vaihtuvuudesta?
Vierailija kirjoitti:
Minä hain, en päässyt. Videopätkä piti nauhoittaa ja lähettää. Siinä oli muistaakseni kolme kysymystä ja niihin piti vastata. Kolmas oli sellainen, että piti kertoa itsestään osaamillaan vierailla kielillä.
Harmitti kyllä kun en päässyt. Tuo videon laittaminen on ihan kamalaa hommaa. En osaa olla luonnollinen. Paitaa ja kampaustakin vaihdoin monta kertaa, että ei näytä ihan zombilta.
Oho. Kuulostaa aika vaativalta. Mihin tehtävään hait? Onko kielitaito siis noin oleellinen osa työtä verolla ?
Millainen koulutus vaaditaan tuollaiseen ja mitä luokkaa suunnilleen palkka? Alanvaihto kiinnostaisi.
Vierailija kirjoitti:
Millainen koulutus vaaditaan tuollaiseen ja mitä luokkaa suunnilleen palkka? Alanvaihto kiinnostaisi.
Suurin osa puhelin asiakaspalvelijoista on tradenomeja. Myös kauppa-, oikeus- ja hallintotieteilijoita löytyy. Toki pärjää jos on hyvä oppimaan ja on kokemusta asiakaspalvelutyöstä ja varsinkin puhelimessa.
Vierailija kirjoitti:
Millainen koulutus vaaditaan tuollaiseen ja mitä luokkaa suunnilleen palkka? Alanvaihto kiinnostaisi.
Palkka n. 2000 puhelinaspassa.
ktm, otm, htm, ytm, tradenomi, merkonomi lienee hyviä koulutuksia
Puhelinpalvelu on omalla tavallaan rankkaa varmasti joka paikassa, mutta toisaalta työt eivät seuraa kotiin. Uusia työntekijöitä otetaan Verohallinnon aspaan yleensä kerralla noin 10 jotta perehdyttäminen onnistuu tehokkaasti.
Vaihtuvuus on melko kovaa mutta se kai on puhelinpalvelussa tyypillistä. Muissa tehtävissä pysyvyys on hyvää. Uralla eteneminen riippuu tehtävästä ja osittain paikkakunnasta. Omalla asenteella suurin merkitys.
Vierailija kirjoitti:
Puhelinpalvelu on omalla tavallaan rankkaa varmasti joka paikassa, mutta toisaalta työt eivät seuraa kotiin. Uusia työntekijöitä otetaan Verohallinnon aspaan yleensä kerralla noin 10 jotta perehdyttäminen onnistuu tehokkaasti.
Vaihtuvuus on melko kovaa mutta se kai on puhelinpalvelussa tyypillistä. Muissa tehtävissä pysyvyys on hyvää. Uralla eteneminen riippuu tehtävästä ja osittain paikkakunnasta. Omalla asenteella suurin merkitys.
Oletko itse töissä Verohallinnossa?
Verohallinnon aspa on hyvä paikka aloittaa työura. "Paksunahkaisuus" eduksi.
Sitten vaan uralla eteenpäin, kun on vähän kokemusta pohjana.
Vierailija kirjoitti:
Verohallinnon aspa on hyvä paikka aloittaa työura. "Paksunahkaisuus" eduksi.
Sitten vaan uralla eteenpäin, kun on vähän kokemusta pohjana.
Pääseekö etenemään, jos ei ole kaupallista koulutusta.. Eikä vastaavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhelinpalvelu on omalla tavallaan rankkaa varmasti joka paikassa, mutta toisaalta työt eivät seuraa kotiin. Uusia työntekijöitä otetaan Verohallinnon aspaan yleensä kerralla noin 10 jotta perehdyttäminen onnistuu tehokkaasti.
Vaihtuvuus on melko kovaa mutta se kai on puhelinpalvelussa tyypillistä. Muissa tehtävissä pysyvyys on hyvää. Uralla eteneminen riippuu tehtävästä ja osittain paikkakunnasta. Omalla asenteella suurin merkitys.
Oletko itse töissä Verohallinnossa?
Olen. Kysy vaan muutakin :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhelinpalvelu on omalla tavallaan rankkaa varmasti joka paikassa, mutta toisaalta työt eivät seuraa kotiin. Uusia työntekijöitä otetaan Verohallinnon aspaan yleensä kerralla noin 10 jotta perehdyttäminen onnistuu tehokkaasti.
Vaihtuvuus on melko kovaa mutta se kai on puhelinpalvelussa tyypillistä. Muissa tehtävissä pysyvyys on hyvää. Uralla eteneminen riippuu tehtävästä ja osittain paikkakunnasta. Omalla asenteella suurin merkitys.
Oletko itse töissä Verohallinnossa?
Olen. Kysy vaan muutakin :)
Miten päädyit sinne töihin? Oletko ollut pitkään? Työn hyvät ja huonot puolet? Millaiselle tyypille työ mielestäsi sopii? Kiitos jo etukäteen vastauksista. :)
Opiskelin yliopistossa vero-oikeutta ja hain omalla paikkakunnalla avoinna ollutta verosihteerin paikkaa ja tulin valituksi kesken opintojen 2000-luvun alussa eli olen ollut jo yli 15 vuotta.
Vuosien aikana olen tehnyt todella monenlaisia tehtäviä alkaen veroilmoitusten käsittelystä ja puhelinpalvelusta (aikanaan sitä tehtiin muiden töiden ohessa, en siis kokopäiväisenä). Sittemmin olen ollut asiantuntijana, esimiehenä ja erilaisissa kehittämistehtävissä, jotka ovat mulle sopivimmat.
Koska tarjolla on niin erilaisia töitä, ei ole yhtä prototyyppiä työntekijästäkään. Yleisesti ottaen arvostetaan joustavuutta, oppimishalua ja asiakaspalveluhenkisyyttä sekä yhteistyötaitoja, yksinpuurtajien paratiisi tämä ei ole.
Itse pidän työpaikastani, tulevaisuusmyönteisyys on plussaa, toisaalta jatkuva muutos voi ahdistaa joitakin. Lisäksi tässä oppii koko ajan jotain uutta.
Vaihtuvuus on edelleen suurta, palkka on huono, lisäksi esimiesten taso on todella kirjavaa. Osan käytös todella ala-arvoista.
Up