Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miesten body positivity?

Vierailija
28.05.2019 |

Miksi miehillä ei ole tällaista?

Juuri koskaan ei puhuta miesten vartaloista, vaikka tutkitusti miehillä on yhtä paljon epävarmuuksia vartaloon liittyen kuin naisillakin.

Vielä kummallisempaa on että kun googlasin miesten body positivity, tuloksena oli tällaisia kuvia. Siis tässä oikealla malli, vasemmalla muka "tavallinen mies" (valtavan kokoinen karhumainen jätti).
https://pentucketnews.com/wp-content/uploads/2015/01/81.jpg

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

dadbody oli ainakin jounen vuosi takaperin ihan otsikoissa.

Vierailija
2/21 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen samoilla linjoilla kuin ap.

Se että esimerkkinä on dadbody, on sama kuin jos naisten bodypositivity-kampanjoissa olisi esimerkkinä joku vähän ylipainoinen mutta tiimalasimallinen kurvikuningatar. Ideaali saattaa ollakin se missi, mutta kaikki tietää että kurvikkailla on iso fanikunta.

Missä laihat/lyhyet miehet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen samoilla linjoilla kuin ap.

Se että esimerkkinä on dadbody, on sama kuin jos naisten bodypositivity-kampanjoissa olisi esimerkkinä joku vähän ylipainoinen mutta tiimalasimallinen kurvikuningatar. Ideaali saattaa ollakin se missi, mutta kaikki tietää että kurvikkailla on iso fanikunta.

Missä laihat/lyhyet miehet?

Mun teoriani on että jutuilla halutaan tuottaa hyvää mieltä...siis lukijalle.

Kun jutussa on sellainen mies joka ei näennäisesti edusta ideaalia, mutta on oikeasti monen mieleen, lukija saa hyvät fiilikset ajatellessaan että makuja on erilaisia, valtakunnassa kaikki hyvin.

Jos siinä olisi miestyyppi joka ei oikeasti miellytä juuri ketään, siitä tulisi vähän huonot fiilikset lukijalle (tai ei ainakaan hyvät fiilikset) kun tajuaisi että on ihan oikeasti vartalotyyppejä joista ei tykätä.

Just my two cents.

Vierailija
4/21 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa julkaisuista on kaupallisia, ja ne on suunniteltu siten että mahdollisimman moni niitä lukee.

Miesten maailmaan ei kuulu itsensä hyväksyminen samoin kuin naisten. Asenne on enemmänkin että okei, olet pätkä/ruma, tee asialle jotain tai kompensoi sitä vaikka menestymällä tai olemalla itsevarmempi.

Toimittajat on hiffanneet että lukijoiden määrä maksimoidaan vetoamalla naisiin. Siksi niissä jutuissa on tavallisia naisia ja näennäisen tavallisia mutta oikeasti varsin komeita miehiä.

Vierailija
5/21 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, että miehet kykenevät myöntämään itselleen, että läski on rumaa ja epäterveellistä. Asialle joko tehdään jotain tai ollaan tekemättä, mutta miehillä on sen verran henkistä selkärankaa, etteivät valehtele itselleen jotain kehopositiivisuus hölynpölyä - varsinkin kun kukaan nainen ei halua läskiä miestä, eivät edes läskit naiset.

Vierailija
6/21 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkee aihe! Pitääkin muistaa tulla kommentoimaan tähän paremmalla ajalla!

Vierailija
7/21 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä keskivartalolihavat miehet vaatemainoksissa?

Vierailija
8/21 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyillä/laihoilla miehillä ei ole body positivityä, koska semmoinen ei kannata.

Jonkun pitkän naisen kannattaa hyväksyä itsensä, koska pitkistä naisista pitää moni. Niin kuin lyhyistäkin.

Mutta miehille on kapea geneettinen malli. Millainen miehen pitää olla.

Miehelle on kannattavampaa body negativity -> body neutrality, eli ymmärtää että on ylijäämämatskua vartalon osalta ja sitten hyväksyy ja unohtaa asian, ja kehittyy muilla osa-alueilla. Ja pitääkin kehittyä, pitää olla pidempiä ja isompia parempi muissa asioissa.

Miehen ei kannata sanoa "olen komea sellaisena kuin olen".

Miehen kannatta sanoa "olen ruma kuin täi ja geneettisesti jätettä, mutta hällä väliä koska vttu mä näytän".

Vierailija
9/21 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lyhyillä/laihoilla miehillä ei ole body positivityä, koska semmoinen ei kannata.

Jonkun pitkän naisen kannattaa hyväksyä itsensä, koska pitkistä naisista pitää moni. Niin kuin lyhyistäkin.

Miehelle on kannattavampaa body negativity -> body neutrality, eli ymmärtää että on ylijäämämatskua vartalon osalta ja sitten hyväksyy ja unohtaa asian, ja kehittyy muilla osa-alueilla. Ja pitääkin kehittyä, pitää olla pidempiä ja isompia parempi muissa asioissa.

Miehen kannatta sanoa "olen ruma kuin täi ja geneettisesti jätettä, mutta hällä väliä koska vttu mä näytän".

Tämä. Itse 168cm käppänämiehenä vain tuhoaisin itseäni entistä enemmän jos lähtisin mukaan näihin kampanjoihin. Oon "hävinnyt pelin" geenien osalta, mutta muuhun voi vielä vaikuttaa, joten ei kai tässä kannata vielä heittää lusikkaa nurkkaan.

M23

Vierailija
10/21 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin näissä bokserimainoksissa.

Vierailija
11/21 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sori nyt vaan, mutta mun mielestä vaatemainoksiin sopivat vain hoikat/urheilulliset ihmiset (koskee kumpaakin tai mitä tahansa sukupuolta). Tulee varmasti alapeukkuja mutta tämä on oma mielipiteeni :D Itsekin olisin liian lihava vaatemainoksiin, vaikka käynkin salilla ja olen aina ollut normaalipainoinen..

Vierailija
12/21 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paidaton hopeakettu paahteisella terassilla hopeiset rintakarvat tursuten on sitä parasta miesten body positiivisuutta.

Vierailija
13/21 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No siinä tanskalaisessa bokserimainoksessa mikä täällä lytättiin "en ostaisi noita kun tuolla hyppii lihava"

Mun mielestäse on kiva mainos.

Vierailija
14/21 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sori nyt vaan, mutta mun mielestä vaatemainoksiin sopivat vain hoikat/urheilulliset ihmiset (koskee kumpaakin tai mitä tahansa sukupuolta). Tulee varmasti alapeukkuja mutta tämä on oma mielipiteeni :D Itsekin olisin liian lihava vaatemainoksiin, vaikka käynkin salilla ja olen aina ollut normaalipainoinen..

Se onkin sun mielipide.

Miesten bokserit on kuin naisten rintaliivit. Pitää olla oikeanlaista tukea, muuten kassit heiluu edessä.

Mun mielestä on kiva nähdä miltä vaatteet näyttää lihavallakin, oli naisesta tai miehestä kyse.

Vierailija
15/21 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehille se oma ulkonäkö kun ei ole yhtä tärkeä kuin se miltä oma nainen näyttää. Mies voi kompensoida huonoa ulkomuotoaan muilla avuilla ja olla naisten keskuudessa suosiossa, mutta nainen ei pärjää miesmarkkinoilla ellei ole ulkonäköä.

Mutta tuli tästä mieleeni ettei kyllä tässä naistenkaan kehopositiivisuudessa oikeastaan huomioida muita kun ylipainoista ja rehevää naisvartaloa, ei kelpaa lyhyt, pienitissinen tai selluliittinen "laihaläski" koska oikealla naisella pitää olla jotain mistä ottaa kiinni.

Vierailija
16/21 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuitenkin ne on ihan tavallisia ihmisiä, jotka niitä mainosten vaatteita ostaa. Ihan tyhmää mainostaa niitä sellaisilla vartaloilla, joita ei ostajilla oikeasti ole.

Vierailija
17/21 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Itse 168cm käppänämiehenä vain tuhoaisin itseäni entistä enemmän jos lähtisin mukaan näihin kampanjoihin. Oon "hävinnyt pelin" geenien osalta, mutta muuhun voi vielä vaikuttaa, joten ei kai tässä kannata vielä heittää lusikkaa nurkkaan.

M23

Ei kannata, mutta odotukset kannattaa pitää realistisina, eli aika alhaalla. Mikään ei ole tärkeämpää kuin raha, vaikka toisin valehdellaan joka suunnasta. Joo, joku 1/100000 julkkis nauttii kovastakin suosiosta, mutta se on kuin lottovoitto, ei ole realistista. Eikä raha tässä tapauksessa tarkoita miljoonia, vaikka siitä tietenkin on hyötyä, vaan tarkoittaa keskivertoa enemmän. Enkä nyt puhu mistään fitness-kaunottarista, ne on suoraan pois pelistä (rehellisen prostituution ulkopuolella) vaan ihan tavallisista naisista.

Vierailija
18/21 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuitenkin ne on ihan tavallisia ihmisiä, jotka niitä mainosten vaatteita ostaa. Ihan tyhmää mainostaa niitä sellaisilla vartaloilla, joita ei ostajilla oikeasti ole.

Mainosmiehet ovat asiaa tutkineet, ja ainakin naisten vaatteet menevät parhaiten kaupaksi kun mallit ovat superlaihoja.

Miesten vaatteista en ole varma. Enkä siitä kuinka monelle miehelle vaatteet ostaa nainen.

Vierailija
19/21 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mainosmiehet ovat asiaa tutkineet, ja ainakin naisten vaatteet menevät parhaiten kaupaksi kun mallit ovat superlaihoja.

Miesten vaatteista en ole varma. Enkä siitä kuinka monelle miehelle vaatteet ostaa nainen.

Mitenköhän tässä pitäisi reagoida, kun itse kuulun juuri tuohon aiemmin mainittuun miesten vartalotyyppiin, josta juuri kukaan ei pidä (oon lyhyt ja ainakin nykypäivän standardeihin verrattuna laiha), mutta oon ollut silti lukuisissa vaatemainoksissa mukana :D Taidan olla joku rajatapaus..

24m

Vierailija
20/21 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenköhän tässä pitäisi reagoida, kun itse kuulun juuri tuohon aiemmin mainittuun miesten vartalotyyppiin, josta juuri kukaan ei pidä (oon lyhyt ja ainakin nykypäivän standardeihin verrattuna laiha), mutta oon ollut silti lukuisissa vaatemainoksissa mukana :D Taidan olla joku rajatapaus..

24m

Eikai siinä, jos kasvot tms ovat tarpeeksi komeat. Onhan esim. Tom Cruisekin laiha ja lyhyt, mutta varmasti saisi enemmän huomiota naisilta kuin alotuskuvan mies ilman huomattavaa varallisuuttakin. Mutta onhan se eriasia olla komea, hoikka ja jäntevä 170-senttinen kuin rujon näköinen langanlaiha 160cm mies :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kolme