Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä ketään joka olisi selvittänyt yliopiston keskinkertaisilla

Vierailija
28.05.2019 |

arvosanoilla, tyyliin 2-3 max 4 ? Koetko olevasi huono ja tyhmä?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koe. Teen toista tutkintoa keski-iässä ja olen jo töissä. Valmistuminen antaa minulle vakiviran.

Vierailija
2/9 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osan aineista olen suorttanut jotain keskiarvolla 3. Osan huomattavasti paremmilla. Kieltämättä koska vaikeinta oli pärjätä fysiikassa ja matematiikassa rankasta työnteosta huolimatta, väistämättä päätyi siihen johtopäätökseen että joillakin vain leikkaa ja joillakin ei. Mutta onko pakko kaikilla leikatakaan niin hyvin? Läpi siitä huolimatta, työvoitto. Paljon helpompaa oli niillä neroilla jotka tajuaa lähestulkoon kaiken jo luentoja seuraamalla. 

Eipä noita arvosanoja kukaan koskaan katso, ainakaan jos akateemiselle uralle ei ryhdy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä osaa sanoa, sillä valmistuin yliopistosta parhain arvosanoin.

Vierailija
4/9 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tutkintotodistuksen arvosanat olivat tyydyttävä, hyvä ja erinomainen (numeroskaala kurssien arvostelussa oli 1-3). Lähes kaikki saivat tuon keskimmäisen. Oltiin vielä viime vuosituhannella, ja laitoksemme erosi aika tavalla monista muista muutenkin kuin vain maantieteellisesti.

En ollut huono tai tyhmä vaan ihan peruslaiska. Lukiossa sain mitään tekemättä yli kahdeksikon keskiarvon, ja ylioppilaskirjoituksiin luin vain reaaliaineita, niitäkin vain vähän, mutta yleisarvosanani oli silti L. Yliopistossa erinomainen muistini salli minun olla edelleen laiska, ja koska pääaineessani osoitin poikkeuksellista lahjakkuutta, silmien ja korvien auki pitäminen riitti. Kaikessa muussa, erityisesti sivuainekokonaisuudessa, alkoikin sitten tökkiä kandivaiheen jälkeen, joten oli pakko opetella opiskelemaan kunnolla.

Vierailija
5/9 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuule en. En suunnitellut akateemista uraa, ja yliopiston ulkopuolella ketään ei kiinnosta ne arvosanat. Minusta tuli aineenopettaja, ja kohtaan päivittäin ihmisiä, joille tuottaa suurta hankaluutta läpäistä kunnialla edes peruskoulua, joten vaikeaa on itseään verraten tyhmäksikään kokea.

Vierailija
6/9 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 ei ole keskinkertainen arvosana yliopistossa, 4:sta puhumattakaan.

Vierailija
7/9 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttoi huonoon itsetuntoon ja huijarisyndrooman se että kävin tekemässä äo-testin. Saatan olla laiska ja muuten puutteellinen, mutta ainakin nyt tiedän varmasti, että älykkyysosamääräni on korkea. Enää ei tarvitse miettiä olenko tyhmä jos parista kurssista tulee vähän huonompi arvosana.

Vierailija
8/9 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä arvosanoja ole kukaan koskaan kysellyt valmistumisen jälkeen. Yhdessäkään työhaastattelussa ei ole kysytty edes minkä arvosanan sain gradusta. Niillä papereilla olen saanut pätevyyden ammatiini mutta työhaastatteluissa on ihan eri asiat ratkaiseet. Sen verran on katsottu papereita, että varmasti on tutkinto suoritettu mutta siihen se jää.

Vierailija
9/9 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä osaa sanoa, sillä valmistuin yliopistosta parhain arvosanoin.

Ei sun äly sitten riitä ymmärtämään tapaa, jolla argumentoit?