Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitkät miehet, millainen teidän kasvunne oli?

Vierailija
28.05.2019 |

Minulla on 15-vuotias poika, joka on kasvanut puolessa vuodessa todella paljon. On ollut aika pitkä ikäisekseen aina, mutta nyt vauhti kiihtyy.

Murrosiän merkkejä ei ole kauheasti, ei karvoitusta, ei parrankasvua, ei juuri finnejäkään. Ääni on madaltunut.

Mietin siksi, kuinka kauan kasvu mahtaa jatkua, ja paljonko senttejä voisi vielä tulla. Mieheni ja minä emme ole kovin pitkiä, mutta hyvinkin pitkiä ihmisiä suvussamme on.

Miten te, yli 190-senttiset miehet olette kasvaneet? Onko mitään ennusmerkkejä, joista voisi olettaa, että kasvu alkaa hiipua.

Minulla ei siis ole mitään pituutta vastaan eikä kyllä lyhyttäkään, kiinnostaa vain ihan uteliaisuudesta.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ketään pitkää ole paikalla?

Vierailija
2/3 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin suhteellisen tavallisen mittainen ala-asteella, luokan kolmanneksi pisin kuudennelle luokalle asti. Sitten venyin julmaa vauhtia nykyiseen mittaani joskus seitsemannella tai kahdeksannella luokalla. Vauhti hidastui ja lukioon mennessa pituus oli sama kuin nyt. Lukiossa aloitin kovan punttitreenin saadakseni lihaksia pitkiin raajoihini.

T. 194cm.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa aika lailla pojaltani. Taittuiko sinulla vain pituuskasvu hiljakseen, vai alkoiko olla jotain murrosiän merkkejä enemmän sitä ennen? Poikani on vielä aivan lapsenkasvoinen, joten mietin, että kasvu saattaa vielä jonkun aikaa jatkua. Pituutta nyt 184 cm ja ikää juuri 15 v. Menee ysille syksyllä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yhdeksän