Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Niskaturvotus

Vm 76
28.05.2019 |

Eilen kävin nt-ultrassa.Ja sieltähän löytyi niskaturvotusta 5.5mm..Kätilö pahoitteli kovin.
Itkuhan siinä pääsi.Olemme mieheni kanssa yli 40v ja keskenmenoja takana.Lapsia ei vaan ole siunaantunut.En osannut iloita tästäkään raskaudesta alkuun,koska koko ajan pelko,että kesken menee.Sitten koin onnellisuutta,että jospa sittenkin saan joululahjan!
Nyt sitten pelkään,että kaikki on menetetty.
Odotamme kutsua jatkotutkimuksiin.
Voiko tästä mitenkään seurata hyvää?Onko kaikki taas menetetty?
Henkinen jaksaminen alkaa olla vaikeaa...

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ehdi kirjoittaa pitkästi, mutta meidän terve, aikanaan elinkelvottomaksi tuomittu täytti viime viikolla 18. Np 4,5 mm kuitattiin myöhemmin mittavirheeksi. Toivoa on aina, lämpimiä ajatuksia.

Vierailija
2/16 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 4,1 mm ja down, ikää oli silloin 39v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla mittavirhe, onhan noita. Tuolla iällä kuitenkin aika varmasti on sitä turvotusta, siihen on niin kohonnut riski iän takia.

Vierailija
4/16 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on elävä lapsi kohdussa. Se on nyt tärkeintä. Olet raskaana, ajattele sitä. Pikkuinen kasvaa päivä päivältä isommaksi. Vaikka turvotus nyt merkitsisikin esim downin syndroomaa niin hän on silti lapsesi. Ja tulet rakastamaan häntä ja hän sinua.

Vierailija
5/16 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa arvioida tilannetta, mutta halusin vain toivottaa voimia!

Vierailija
6/16 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei ole menetettyä ellet tee aborttia. Ja tottakai tästä seuraa hyvää. Saat vihdoinkin tulla äidiksi.

Vierailija
7/16 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikään ei ole menetettyä ellet tee aborttia. Ja tottakai tästä seuraa hyvää. Saat vihdoinkin tulla äidiksi.

Ehkäpä ap tietää itse, mikä on hänelle parasta, jos kromosomipoikkeama löytyy.

Vierailija
8/16 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että kromosomipoikkeama löytyisi ei tarkoita että abortti pitäisi automaattisesti tehdä.

Vierailija
9/16 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
10/16 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minulle olisi tulossa down niin siitä ei seuraisi minulle mitään hyvää vaan olisi katastrofi. Mutta eihän kukaan pakota sua aborttiin. Voit vaan miettiä omalta kohdalta, tuntuuko ajatus down-lapsesta hyvältä, kukaan muu ei sulle voi sitä sanoa.

Vierailija
11/16 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se välttämättä ole mitään poikkeavaa. Sitten taas se voi olla muuta kuin down, esim. jokin rakennepoikkeavuus. Monet niistä ovat hoidettavissa vauvan synnyttyä.

Meillä on hyvä erikoistutkimus sikiöille Suomessa. Paikalla on useita (2-3) lääkäreitä tekemässä arvion. Toivottavasti saatte ajan pian, jotta ei tarvitse kärvistellä.

Toisaalta taas itselle kävi niin, että sikiöllä oli ultrassa nähtävä vaikea rakennepoikkeama, jonka elinennuste on suorilta lähes 0%. Me saimmekin sikiötutkimusyksikköön ajan heti seuraavalle päivälle, kun oli niin hälyyttävä löydös kyseessä. Valitettavasti mitään ei ollut tehtävissä meidän tapauksessa, mutta tämä teidän tilanne on ihan eri. Parhaassa tapauksessa vauvanne on terve.

Toivon teille kovasti onnea matkaan! Tiedän miten pahalta tuntuu juuri tällä hetkellä :( itse saatoin maata vain sohvalla itkemässä ennen lisätutkimuskäyntiä ja vain se asia mielessä koko ajan.

Terveitä vauvoja syntyy isommallakin niskaturvotuksella kuin mitä teillä on. Oletko muuten voinut hyvin?

Vierailija
12/16 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuike76 kirjoitti:

Kiitos vastauksista ja tsempeistä!

Maanantaina on meno polille istukkanäytteeseen.Olo on sekava.

Toivon niin kovasti,että kaikki olisi hyvin.Näin itsekin miten ne pienet kädet ja jalat heilui ja sitten se kätilön vakava ilme...vauva olisi kovasti toivottu ja odotettu.

Palaa asiaan, kun selviää enemmän. Itse päädyin silloin aborttiin. Tsemppiä! t:2

Vierailija
13/16 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istukkanäytteeseen liittyy 0.5-1 % keskenmenoriski.. olisi sääli saada se ja kuulla myöhemmin että kromosomit yms oli kunnossa

14/16 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istukkanäytettä ei saatu.Trisomia 13 tai 18 suhdeluku 1:5,down 1:20.

Lapsivesipunktio ennen juhannusta.

Ei tässä vieläkään iloita.Turvotusta yläosassa kauttaaltaan.

15/16 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni poikani kuoli kohtuun,trisomia 18.

Suru on läsnä koko ajan.Aaltoilee.

Ei tätäkään iloa elämä suonut.

Vierailija
16/16 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, olen niin pahoillani <3

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme viisi