Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

haluan laitokseen:(

:(
27.05.2019 |

hei! Oon 13 vuotias tyttö. Asun äitini luona ja riitelen sen kanssa kokoajan. Ja meijän riidat ei oo mitää pikkusii, huudetaa kurkkusuorana toisillemme ja raivotaan. Nyt riitelen jatkuvasti isäpuoleni kanssakin ja en vaa jaksa. Kerran sanoin äitilleni et en enää haluu asuu täällä ja se sano et mä voin viiä sut laitoksee iha vaapaa ehtosesti:( sit olin sillee kiva ja menin omaa huoneeseeni. Ja sit vielä oon ruvennu juomaa ja polttaa, en enää jaksa joka päivä vaa riidellä ja huutaa. Noh eli siis mun kysymys kuuluu et miten pääsisin laitokseen kun en enää jaksa. Ja oon alkanu aattelee itsetuhosii juttui ja ollu alakulonen täs lähiaikoina:(

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitokseen meno olisi pahin virhe jonka voit tehdä. Sen jälkeen ei ole enää paluuta normaaliin elämään. Pure hammasta, koeta kestää, pahin menee kyllä ohi ja voit itse vaikuttaa paljon siihen ettei riitoja äitisi kanssa tulisi niin paljon. Koeta löytää iloa elämääsi musiikista, liikunnasta... Lue kirjoja! Päätä että sinä olet selviytyjä etkä mikään päihdeluuseri, joka notkuu parin vuoden päästä rahattomana jossain ankeassa juopporingissä samalla kun entiset kaverit menestyvät elämässään. Älä ikinä luovu kodistasi ennen kuin olet täysi-ikäinen! Koti (huonokin) on tärkeintä mitä ihmisellä on ja ilman sitä on hukassa.

Vierailija
2/9 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On normaalia että tuossa iässä on paha olla, tekee mieli riidellä ja toisaalta on alakuloinen ja jopa itsetuhoinen olo. Se kuuluu asiaan ja johtuu pelkästään hormoneista. Sinun elimistössäsi tapahtuu juuri nyt niin paljon muutoksia että olet tosi kovilla.

Laitokseen ”meno” ei tosiaan ratkaise sitä ongelmaa. Vain aika ratkaisee. Kaikki pääsevät murrosiästä yli jossain vaiheessa. Ja sitten huomaat ettet enää olekaan vihainen ja ahdistunut.

Laitos tuo elämään paljon, paljon uusia ongelmia. Olen nähnyt miten ihan kivasta tytöstä koulittiin siellä lyhyessä ajassa päihderiippuvainen ja syrjäytynyt. Seura tekee kaltaisekseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntele Jukka Pojan (?) biisi Älä tyri nyt

Vierailija
4/9 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on itsetuhoinen olo, voi mennä terveyskeskuksen päivystykseen tai jopa keskellä yötä sairaalapäivystykseen. Pääset pikaiseen psykiatriseen hoitoon (etenkin sairaalasta). En yrittäisi vain purra hammasta vaan hakea apua. Onko kouluterkkaria?

Laitokseen meno ei ole ainoa vaihtoehto, on kevyempiäkin lastensuojelun tukitoimia. Mutta voit kyllä päästä laitokseenkin ja se voi myös helpottaa, jos kotiolot on sietämättömät. Voimia, kaikki menee vielä hyvin, selviät varmasti.

Jos pystyisit ajattelemaan, että parin vuoden tai edes parin kuukauden päästä asiat ovat jo paremmin, voisiko se helpottaa?

Vierailija
5/9 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla muita läheisiä aikuisia? Esimerkiksi jos tulisit minulle juttelemaan pahasta olostasi ym niin voisin kysellä voisitko olla välillä meillä kuin tukiperheessä. Meillä 10 - 15 vuotiaita lapsia ja kyllähän tänne mahtuisi vaikka pari lisää (ja välillä käykin muutama lapsi).

Mietihän sukulaisiasi, kummejasi, isovanhempia ym läpi jos voisit käydä vaikka kokeeksi viikonlopun/viikon lomalla ja saisitte hieman välimatkaa äitisi kanssa.

Ja hyvä vaihtoehto on myös mennä juttelemaan koulun kuraaattorille, terveydenhoitajalle jne. Ja jos sieltä ei saa apua niin vaikka päivystykseen. Eli käy juttelemassa niin monelle aikuiselle että saat apua.

Tsemppiä

Vierailija
6/9 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuntele Jukka Pojan (?) biisi Älä tyri nyt

Mutta, löikö mörkö sisään, löikö mörkö sisään. Löikö mörkö sisään. Mörkö, mörkö, mörkö.

Vierailija
7/9 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit mennä koulussa terveydenhoitajalle kertomaan nuo asiat. Toki voit tehdä itsestäsi lastensuojeluilmoituksen, mennä terveyskeskukseen tms, mutta olisiko tuo kouluterkkari helpoin sinulle? Hän varmaan noiden perusteella tekee ilmoituksen, ainakin hänen pitäisi, ja asiat lähtisi liikkeelle. Ei tuo mene minkään murrosiän piikkiin enää jos kotona on noin ahdistavaa, käytät tuossa iässä päihteitä saati sitten itsetuhoiset ajatukset. :( Ei ole normaalia, älä usko tuota vähättelyä, että pure vaan hammasta ja päätä selvitä. Toki, mutta ei sun tarvitse yksin!!! <3 

Vierailija
8/9 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin, koululla on kuraattorit, psykologit ja terveydenhoitajat, joiden kautta voit hakea apua. Omalla tytöllä auttoi mielialalääkkeet noihin itsetuhoajatuksiin.

Juominen ja polttaminen ei ole ratkaisu mihinkään, ne vain pahentavat oloa ja tilannetta. Asun päihdenuorten hoitokodin vieressä ja voin näkemäni ja kuulemani perusteella sanoa, että sinne ei ainakaan kannata hankkiutua. Laitoksissa on muutenkin todella tiukat säännöt, ja työvuoroja siivouksessa ja muussa, joista ei laisteta.

Vierailija
9/9 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP usko mua ET TODELLAKAAN HALUA LAITOKSEEN

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kaksi