Toivottavasti Moomin Charactersin lakimiehet on tänään jo lähteneet kokoamaan näyttöä tekijänoikeusrikoksista
Tulee kiva pieti maksettavaa Mertarannalle, sen biisin tekijälle ja pelaajille =)
Kommentit (24)
Ei sillä lempinimellä ollut alunperin mitään tekemistä Mörön kanssa. Joku (fani?) sitten yhdisti sen Muumien Mörköön.
Vierailija kirjoitti:
Tove Jansson tuskin olisi katsonut hyvällä, että hänen perintöään loataan junttien sekakäyttöjuhlissa =)
Minäpä luulen, että Tove olisi ollut innoissaan isänmaansa menestyksestä.
Muumien immateriaalioikeuksien omistajat on todella tiukkoja. Sitä ei voi edes uskoa miten hulluja.
Olen kysynyt heiltä lupaa käyttää Japanissa (kyllä, Japanissa, jossa Muumit on ihan sekoamispisteeseen kuumaa kamaa) koulun tilaisuudessa Pikku Myyn ja Muumimamman pukua ja käyttää Muumien virallisia kuvia somisteena meidän suomalaisten kojussa kansainvälisessä koulussa. Tämä ei käynyt. Halusivat nähdä Pikku Myyn puvun ja pillastuivat mahdollisesta Muumimamman puvusta ihan täysin.
Lapseni oli lopulta koulun juhlassa Pikku Myy, tukka nutturalla ja teetin puvun hänelle, jalassa mun kengät. Moomin Characters Inc. pyysi selvitystä käytimmekö Muumeja ja miten. Lasku olisi tullut perässä, mutta aika vaikea olisi ollut todistaa, että lapsi punaisessa mekossa tukka nutturalla on kopioitu Muumeista.
Mutta siis: nämä ovat aivan hulluja tässä, kannattaa olla varovainen. Edes Disney ei ole näin sekopäinen.
Joo, Tovehan olikin tunnettu raittiusnainen! 🤣🤣🤣
Kuule, ainoa mitä Tove ei katso hyvällä on se, ettei itse pääse osallistumaan ko. sekakäyttöjuhlaan (edesmenneisyytensä johdosta).