Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pyydetäänkö kummiksi yleensä pariskuntaa, jos molemmat läheisiä?

Vierailija
27.05.2019 |

Miten te olette tehneet? Jos vaikka pyydän veljeä kummiksi, niin onko korrektia kysyä myös veljen vaimoa? Hän todennäköisesti kuitenkin ostaisi lahjat jne..

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haluaa olla tiiviisti tekemisissä myös puolison kanssa ja tulee hyvin toimeen, silloin pyytää myös puolisoa.

Miksi ihmeessä? Jos pariskunnalla on keskenään hyvä liitto, eivätkö he yhdessä panosta molempien omiin kummilapsiin? Etkö voi olla yhtä lailla tekemisissä sinulle läheisen lapsen kanssa jos et ole hänen kumminsa mutta puolisosi on? Mitä lisäarvoa kummius antaisi juuri sinulle tuossa suhteessa?

Vierailija
22/40 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa saa kyllä olla tarkkana. Mutta kyllä minäkin näkisin asian niin, että jos molemmat ovat perheen läheisiä ystäviä ja vielä pitkään olleet ystäväpiirissä, silloin pyytäisin pariskuntana. Mutta jos on uudempia tuttavuuksia, pariskunta ei ole naimisissa/muuten vakiintunut, niin silloin tietenkään en.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mieheni kanssa yhden lapsen kummeja yhdessä, sitten yhdelle molemmille tutulle lapselle vain minä olen kummi. Eikä siinä ole mitään ihmeellistä.

Ja esimerkiksi äitini siskot ovat minun isosiskoni kummeja ja taas näiden puolisot ovat minun kummejani. Ja meillä on ikäeroakin viisi vuotta.

Samalla tavalla on monella muullakin tutulla, eli osa kummeista voi olla puolisoita ja osa taas ei, vaikka lapsi olisi molemmille ihan yhtä tuttu.

Vierailija
24/40 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos haluaa olla tiiviisti tekemisissä myös puolison kanssa ja tulee hyvin toimeen, silloin pyytää myös puolisoa.

Miksi ihmeessä? Jos pariskunnalla on keskenään hyvä liitto, eivätkö he yhdessä panosta molempien omiin kummilapsiin? Etkö voi olla yhtä lailla tekemisissä sinulle läheisen lapsen kanssa jos et ole hänen kumminsa mutta puolisosi on? Mitä lisäarvoa kummius antaisi juuri sinulle tuossa suhteessa?

Miksi ei sitten samantien molemmat voi olla niitä kummeja? Miksi juuri toinen vaan?

Vierailija
25/40 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhanaikainen tapa pyytää pariskuntia. Nykyisin parisuhteet, vakiintuneetkin, ovat niin kertakäyttötavaraa, että kummit voi aivan hyvin valita yksilönä. Onpa kiva järjestellä synttäreiden aikatauluja, kun eronneet pariskunnat eivät kykene juhlimaan lasta samanaikaisesti.

Vierailija
26/40 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhanaikainen tapa pyytää pariskuntia. Nykyisin parisuhteet, vakiintuneetkin, ovat niin kertakäyttötavaraa, että kummit voi aivan hyvin valita yksilönä. Onpa kiva järjestellä synttäreiden aikatauluja, kun eronneet pariskunnat eivät kykene juhlimaan lasta samanaikaisesti.

Oletko tosissasi?

Vierailija
27/40 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä vain veljeäsi. Et selvästikään halua veljenvaimoa kummiksi, kummiuden sihteeriksi vain. Rehellisempi tilanne, kun veljenvaimo voi selkeästi jättää kaikki merkkipäivien muistamiset ja lahjojen hankkimiset sille, jolle se kuuluukin, eli kummille.

Vierailija
28/40 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirkon kaavat ja kummeushan ovat niin moderneja asioita..

Vierailija
29/40 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei sitten samantien molemmat voi olla niitä kummeja? Miksi juuri toinen vaan?

A. Molempien pyytäminen ei paranna tilannetta mitenkään lapsen näkökulmasta, jos kerran pari pysyy yhdessä ja tekee asiat yhdessä. Yksi kummi on siis silloin ns. turha, koska olisi mukana lapsen elämässä joka tapauksessa. Toinen kummi kannattaa ottaa jostain toisesta perheestä ja mielellään toiselta puolelta sukua kuin se ensimmäinen.

B. Tilastojen valossa on huomattavasti todennäköisempää että eroatte ennen lapsen konfirmaatiota kuin että pysytte naimisissa keskenänne. Silloin tilanne on lapselle varsin kurja, koska hän todennäköisesti menettää tämän ”turhan” kummin ja hänellä on siis jäljellä ehkä vain yksi.

Vierailija
30/40 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän pitää pyytää kummiksi sitä ketä haluatte pyytää. Jos haluatte pyytää veljen vaimoa, pyydätte häntä, jos ette halua niin sitten ei.

Vierailija
31/40 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan se veljen vaimo eronkin jälkeen pitää lapseen yhteyttä. Mikä estää?

Vierailija
32/40 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

A. Molempien pyytäminen ei paranna tilannetta mitenkään lapsen näkökulmasta, jos kerran pari pysyy yhdessä ja tekee asiat yhdessä. Yksi kummi on siis silloin ns. turha, koska olisi mukana lapsen elämässä joka tapauksessa. Toinen kummi kannattaa ottaa jostain toisesta perheestä ja mielellään toiselta puolelta sukua kuin se ensimmäinen.

B. Tilastojen valossa on huomattavasti todennäköisempää että eroatte ennen lapsen konfirmaatiota kuin että pysytte naimisissa keskenänne. Silloin tilanne on lapselle varsin kurja, koska hän todennäköisesti menettää tämän ”turhan” kummin ja hänellä on siis jäljellä ehkä vain yksi.

Mun miehen kummilapset eivät kyllä ole mulle mitenkään erityisiä lapsia, toisin kuin kaksi omaa kummilastani, joista toinen on itse asiassa yhteinen. Mies hoitaa ihan itse lahjat omille lapsilleen ja joskus viettää heidän kanssa kahdenkeskistä aikaa. Ovat meilläkin joskus olleet, mutta ovat minulle sama kuin jotkut lasteni kaverit tms. En koe heitä mitenkään läheisiksi. Joten tuo väittämäsi ei kyllä ihan pidä paikkaansa.

Vierailija
33/40 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä pyydä ketään lapsen kummiksi vain siksi että pelkäät hänen loukkaantuvan jos et pyydä. Valitse mieluiten sukulaisiasi ja lapsen isän sukulaisia kuin ystäviä ja puolisoita. Sukulaiset pysyvät elämässä jollain tavalla, tuli mitä tuli, mutta käytännössä kaikki pariskunnat eroavat jossain vaiheessa, ja lapsen kannalta kuvioista häipynyt, sillat Ex-puolison sukuun polttanut kummi on aika ankea juttu.

Vierailija
34/40 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä pyydä ketään lapsen kummiksi vain siksi että pelkäät hänen loukkaantuvan jos et pyydä. Valitse mieluiten sukulaisiasi ja lapsen isän sukulaisia kuin ystäviä ja puolisoita. Sukulaiset pysyvät elämässä jollain tavalla, tuli mitä tuli, mutta käytännössä kaikki pariskunnat eroavat jossain vaiheessa, ja lapsen kannalta kuvioista häipynyt, sillat Ex-puolison sukuun polttanut kummi on aika ankea juttu.

Kyllä 50% avioliitossa olevista ihan pysyy yhdessä.

Vierailija
35/40 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä pyydä jos et halua. Jos haluat et miettisi asiaa.

Vierailija
36/40 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä meinaat tehdä?

Vierailija
37/40 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka edes kuuluu nykyään kirkkoon?

Vierailija
38/40 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meille kävi niin, että pyydettiin parasta ystävää ja tämän puolisoa kummeiksi. Kas kummaa, niin puolen vuoden sisään erosivat ja niin vain yks kaks toinen kummeista katosi kuin tuhka tuuleen lapsen elämästä. Nämäkik olivat siis naimisissa. Siksi ajattelen nykyään, että kummiksi pyydetään nimenomaan sellaisia ihmisiä, jotka oman itsensä vuoksi halutaan kummeiksi. Ei parisuhteen perusteella tai muustakaan epäolennaisesta syystä, koska muuten vaarana on tuo, että kummin elämäntilanteen muuttuessa lapsi unohtuu kokonaan.

Minunkin kummeinani on vanhempieni senaikainen ystäväpariskunta, joka sitten erosi. Miestä olen nähnyt viimeksi vauvana ja naista ehkä max. 3 kertaa elämässäni. Itse en loukkaantuisi, jos vain puolisoani pyydettäisiin kummiksi ja minua ei, vaikka ollaan oltu yhdessä 15 vuotta.

Vierailija
39/40 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en kyllä tiedä mitä tehdä. Suurin osa täällä sitä mieltä, että pitäisi kysyä myös puolisoa. Toisen lapsen kumminkin on vaan siskoni, ei hänen miehensä. Toisaalta olivat vasta alkaneet seurustella silloin kun kysyttiin häntä. Ei ole muutenkaan muita pariskuntia kummeina, mutta eipä kellään ole kukaan muu kummi ollut esim naimisissa kysyttäessä. T. Ap

Vierailija
40/40 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset sitten voi vaan pyytää molempia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kaksi