Lapsi pärjäsi kirjoituksissa mutta on ylimielinen
Olen itsekkin kirjoittanut ihan hyvät paperit. Tyttärestäni on tullut nokka ylöspäin katsova ylioppilas. Itse olen tytärtäni herkempi ja näen että kovat arvot on tytöllä vaikka muodikkaasti esittää muuta.
Olen pettynyt.
Kommentit (11)
No toivotaan että elämä vielä opettaa.
Vierailija kirjoitti:
No nyt näet mikä meni kasvatuksessa pieleen. Eikun iltatähteä kehiin ja korjaamaan niitä virheitä.
Minä en ollut ainoa joka oli kasvatuksesta vastuussa. Mulla on iltatähti joka on isosiskoaan lempeämpi.
Miksi ei saisi olla kovia arvoja. Meillä kuopuksella on hyvin jyrkät mielipiteet ja 21v iässä isommat tulot kuin asiantuntijana työskentelevällä äidillään. Ei raha ole kaikkea, mutta sillä saa ison annoksen vapautta.
Vierailija kirjoitti:
Miten tytön ylimielisyys ilmenee?
En jaksa nyt kaikkea luetella. Sellainen kuitenkin että poliittisesti halveksii köyhiä ja samalla esittää muka idealistista kasvissyöjää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En jaksa nyt kaikkea luetella. Sellainen kuitenkin että poliittisesti halveksii köyhiä ja samalla esittää muka idealistista kasvissyöjää.
:D
Tytöllä on edessään vähintään viiden vuoden opiskelut opintotuella joten en elämä ehtii opettaa.
Anna nuoren olla. Nuori on luonnostaan usein mustavalkoinen, koska se antaa hallinnan tunnetta ja voimaa lähteä rakentamaan omaa elämää. Kyllä hän sitten mummoiässä on pehmentynyt.
Se vähän tuppaa olemaan menestyvien ihmisten ongelma.
Muistakaamme suomalainen sananlasku "ylpeys käy lankeemuksen edellä".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se pitää vaan hyväksyä että usein lapsista kasvaa vanhempiensa arvojen vastapelureita. Barbivanhemmille tulee heppatyttö ja päinvastoin.
Yksi hyvä asia jonka voit tehdä juuri nyt on kunnioittaa nuortasi ja soveltaa yhteiselämänne sellaiseksi että vastakkaiset arvot eivät pilaa suhdettanne. Molempien pitää oppia kompromisseihin, mutta sinä aikuisena olet pätevämpi tähän toistaiseksi. Lapsesi kasvaa ja muuttuu, jos onnistut säilyttämään avoimet välit, hän kyllä palaa takaisin. "Mun hullu vihervassarimutsi" on positiivinen nimi lapsen suusta kun se sanotaan hellyydellä ja hymyillen.
No nyt näet mikä meni kasvatuksessa pieleen. Eikun iltatähteä kehiin ja korjaamaan niitä virheitä.