Onko lapsen kanssa pakko elää perus lapsiperheen elämää?
Onko esim. synttäreitä pakko järjestää? Siis ennen kuin lapsi itse haluaa kutsua esim. eskarikavereita synttäreille? Minulla ei siis vielä ole lasta, enkä tiedä haluanko edes, kun tuo tietyn kaavan mukainen elämä ahdistaa. Eikä edes ole sellaisia sukulaisia tai ystäväperheitä, joita synttäreille voisi kutsua. Emme järjestä muutenkaan juhlia, mutta tulisiko niistä sitten lapsen myötä pakollinen juttu?
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään ole pakko. Ihmiset on vaan niin ujoja elämään omaa elämäänsä. Paljon helpompi totella valmista kaavaa.
Jos elää omaa kaavaa, vaikka olisi 5 kertaa toimivampi kuin peruskaava, lasu tulee ja vie lapsen koska "vaarantaa lapsen normaalin kasvun ja kehityksen". Ei tässä yhteiskunnassa ole vanhemmuudella mitään muuta kuin orjan asema, kasvatusammattilaiset päättävät miten ja millä substansseilla lapsi kasvatetaan. Jos lääkäri päättää että lapsella on joku kirjaintauti, niin sitten lasta myös huumataan pienestä asti ja käytännössä hänen elämänsä on pilalla. Ei kannata synnyttää suomeen
pakko ei ole kuin kuolla ja maksaa verot
Ei ole pakko järjestää. Ei ollut niitä minunkaan lapsuudessa.
Meillä oli tuollainen kaveriperhe. He halusivat sopia tapaamisia ja aikataulu oli "päiväunien jälkeen" tai "heti, kun on syöty". Kaksi kertaa kokeilin tuollaista aikataulua ja molemmilla kerroilla lähdin lasten kanssa kotiin, kun oli tunti odoteltu. Sitten tulee soitto, että hei, missä ootte, me tultiin tänne just. Olen vastannut, että kotona, meillä mennään nyt päiväunille, Kuulemma heidän lapset ei ole niin aikatauluherkkiä, että pitää tiettyyn aikaan päästä nukkumaan. Vastasin, että nähtävästi heitä ei kuitenkaan voi tiettyyn aikaan herättää, että olisi ehditty kohtaamaan.
Eivät ole enää kaveriperhe.