Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***TAMMENTERHOJEN KESKIVIIKKO***

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja bittiavaruuteen haipyi sekin..

Nasulle: ma oonkin vanha konkari; mulla tytot ovat tana vuonna 14 -10 - 7 - 3 vuotiaita! Ja ukko-kulta sanoi viidennenkin olevan, ei siis sekatyomies!

Omat painot nousi ekasta 17kg (nopeesti tuli mitat takaisin) kakkosesta 10 (viela nopeemmin laihduin) kolmosesta 14 (lihoin imetyksen aikaan lisaa +6 kg!) ja nelosesta 17kg! Nyt tavoitteena olisi ettei painoa nousis sen yli 12kg mutta saas nahda - mulla ruoka maistuu alusta asti ja sen huomaa. En viela ole kertoillu raskaudesta, mutta taitavat piankin huomata, kun justiinsa olen vanhoihin mittoihin paassyt ja jo nyt kaapista kaivanut vanhoja farkkujani kun ahdistaa vyotaronauha!

Vierailija
22/34 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse testasin kp28 ihan vaan varmuuden vuoksi, kun piti menna otattamaan papa-näyte. Meinasin pudota tuolilta, kun liuskatestiin alkoikin piirtyä hentoinen plussaviiva! Oletin, että kierto olisi ollut ainakin 34 päivää, niinkuin edellinenkin oli. Toisaalta mulle tyypillisempi kierto olisi sellainen 29-31 päivää, että ehkäpä tämä kierto oli jo normalisoitunut pillereiden jäljiltä. Testasin vielä uudestaan 4+0 ja 4+2, ja vaikka viiva oli liuskatestillä heikohko, se oli silti vahvistunut siitä ensimmäisestä testistä. Siihen olen sitten luottanut :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

etta vatsan ' nippailut' on tullu tanaan takaisin...on se joskus harmillista kun on ' liikaa' aikaa huomata kaikkia vaivoja, hoh hoijaa... paivaunien aika!

Vierailija
24/34 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas jo paljon viestejä ehtinyt tulla tämänkin päivän aikana- ja päivä on vasta alkuiltapäivässä!

Harmi, että noita surullisia uutisia tulee, ja että ihan kaikkia tammenterhoja ei olekaan ehkä tulossa. Voimahalaus! Itselläkin kova pelko on, johtuen oireettomuudesta, ja siitä, että joulun aikaan odotusilo loppui lyhyeen noin 4+5 tai jotakin. Nyt on menossa 5+4, tai 5+5 tai jotakin, tiedä nyt sitten tarkasti, sillä kierron pituus on vaihdellut noin kolmella päivällä. Muutenkin tätä kakkosta yritettiin vähän kauemmin. Eka sai alkunsa heti ekasta kierrosta pillerien lopettamisen jälkeen, ja nyt taisi yritys alkaa jostain syys-lokakuusta. Lisäksi kaveripiirissä on pari tuulimunaraskautta, eli sekin pitää varpaillaan. Hassua, esikoista odottaessa en osannut pelätä mitään, ja nyt on huolesta pakahtumaisillaan. Ehkä, kun tietää, mitä menettää?

Alkuraskauden ultran sain varattua vko 8+, 13.6. Ja siitä seuraavana päivänä on sitten eka neuvola-aika.

Levinia taisi kysellä raskauskiloista. Esikoisesta niitä tuli 16 kg, saapa nähdä miten nyt käy...

Vähän aiheeseen liittyen Tuija76 kyseli onko mitään inhokkiruokia. Itselläni ei ole tullut mitään selkeitä inhokkiruokia, mutta olisikohan minun ainokaisia raskausoireita se, että yleensäkään saatavilla olevaa ruokaa ei tee mieli. Esim eilen jääkaapissa olisi lounaaksi ollut kanasalaattia, mutta minun ei tehnyt sitä yhtään mieli, ja söin sitten vain pari karjalanpiirakkaa. Illalla kauhea nälkä, eikä jaksanut enää alkaa tekemään ruokaa, tai sulattamaan pakkasesta, eli tilattiin pizzaa...hyvä syödä pizza puoli kymmeneltä illalla ; )

Vierailija
25/34 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

etta plunssan testasin kp 32/28-31 aamulla, odottelin varmasti etta menisivat ohi nuo mahdolliset menkkapaivat! Ja tosi selkea se plussaviiva oli.

Vierailija
26/34 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikille!

Liityn Tammenterhojen seuraan mattimyöhäisenä: laskettu aika on 28.1.07.

Olo on mitä mainioin. Pientä yökötyksen tunnetta ja vatsan turvotusta, mutta sehän vain piristää (mieltä ainakin).

Testaamisesta näytti olevan puhetta: itse testasin kaksi päivää ennen kuin kuukautisten olisi pitänyt alkaa rintojen aristuksen, vilutuksen ja turvotuksen takia. Hyvin haalea plussa, mutta viiva näkyi kuitenkin. Älkää vain kysykö, mikä testi se oli... (minä lahopää).

Esikoinen täytti juuri kaksi vuotta, eli ihan mukava ikäero tulossa.

Nypylä rv 4+3

Vierailija
27/34 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen testannut jo aikaa sitten 3.5, eli nyt mennään jo rv 6+4. Odottelin tuossa nyt kuitenkin alkuraskauden ultraa, jossa löytyi ihan viikkoja 6 vastaava sikiö sekä syke oli näkyvissä. Itsekin näin sen. Mutta lääkäri löysi kohdusta myös hematoomaa. Tai oikeastaan kaksi raskauspussia, jossa toisessa hyytymää, joka oli ilmeisesti lähtenyt valuun sieltä pussista ja sitä oli tän raskauspussin ympärillä (ulkopuolella), jossa tämä sikiö on. Ymmärsin, ettei tämän raskauspussin sisällä ollut kuitenkaan sitä hyytymää, missä sikiö on. Lääkäri epäili, että kyseessä saattaisi olla kaksoisraskaus, mistä toinen on mennyt kesken. Uusintaultra on ensi keskiviikkona. Pitkä aika odottaa epätietoisuudessa. Keskenmenoriski tietysti on...ja mua pelottaa ihan hirveesti kuinka tässä käy. Varsinkin nyt kun on tuon sykkeenkin nähnyt. Helmikuussa todettiin tuulimuna ja tuntuu raskaalta ajatella, että tämäkin menisi kesken. Ennestään meillä on 3v. poika.

Laskettu aika olisi sitten 13.1, jos kaikki vaan menee hyvin.

Kertokaahan kokemuksia noista hematoomajutuista kohdussa, jos sellasia on.

Vierailija
28/34 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meinasi tulla kesken joskus alkukolmanneksella (en enaa viikkoja muista melkein 15 vuoden takaa) ja kun verista vuotoa Tyksissa tutkittiin ensimmainen hoitsu sanoi raa-asti etta kesken meni! Siina sitten itkua niellen valmistauduin ultraan ja laakari oli raivoissaan koska mitaan keskenmenoa ei ollut tapahtunut, vauveli oli omassa paikassaann mutta selva verenvuotokohta loydettiin sikiopussin ylapuolelta; ei saanut rasittaa itseani lahes koko raskauden aikana mutta en missaan pumpulissakaan elanyt! Toista jain pois silla heti ekalla mahdollisella ajalla mutta muuten ok. Ja synnytyksessa loysivat istukasta edelleen tuon saman kohdan, josta sen enempaa ei tehty tutkimusta kun sanoin mika oli vaivannut!

Mieheni vaimolla oli kaksoisraskaus, joista toinen surkastui itsekseen ennen sydamen sykkimisia. Eli ekassa ultrassa havaittiin kaksi pussia, joista toinen sykki ja toinen ei ollut oikeassa viikkomitassa. Se toinen tipahtikin itsekseen sitten pois ilman mitaan kummempia verenvuotoja tai muuta, surkastui vaan kuin mustelma! Ja terveen tyton synnytti kuitenkin; etta tsemppia uudelle, ollaan kaikki tukena!

Vierailija
29/34 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=8B4500]Laitoin aamulla itseni tonne tammikuisten esittelypinon jatkeeksi, eli nyt yritän alkaa pinoutua teidän kanssa =)[/color]

[color=3A5FCD]Plussasin viime lauantaina ja nyt on kai rv5+2..Kai se neuvolassa sitten varmistuu ajallaan.. =) Esikoista miehen kanssa yritetään ja jännitys on valtava. Mä saan välillä hepuleita (NYT JO, kuvitelkaa!) kun mietin asiaa, enkä aina edes hyvällä tavalla..Mutta kai se jokaista pelottaa vähän ensimmäisen kohdalla?

Toisaalta tulin just Prismasta ja ruokatavaroiden joukosta löytyy ihana pieni vihreä olkahaalari (tai joku sellanen). Ihan meinasin liikuttua kun sen varmoin elein (lue: idioottimaisesti hymyillen ja kädet täristen) asettelin koriin =D[/color]

[color=BF3EFF]beijaflor: huomasin, että olit huudellu mua =) Mäkin haluaisin vielä brasseihin, mutta luultavimmin palaan synnyinmaahani (Australia) jos johonkin täältä muutetaan..tai eihän sitä ikinä tiedä =) Ihania maita molemmat joka tapauksessa =)[/color]

[color=008B45]Eipä nyt ihmeellisempiä tähän hätään..Jospa avais alkottoman olusen ja makselis laskuja =)

Onko täällä muuten paljon tupakoitsijoita vai onko kaikki kyenneet lopettamaan?

t. poppis[/color]

Vierailija
30/34 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa mukavasti kuulumisia tältä päivältä. Tervetuloa joukkoon kaikki uudet tulevat tammimammat!

Pahoitteluni ja lämpimät jaksuhalit AliinaK:lle ja pirre69:lle. Paljon voimia surun keskellä.

DreamOne, NASU ja muutkin: Mullakin masu tuntuu olevan superturvoksissa ja istuessa sekä nukkuessa painaa, epämukava tunne. Työpäivän jälkeen on pakko vaihtaa verkkarit. Töissä ei viittis vielä pitää mammahousuja, huhut lähtee heti liikkeelle.

Levinia: nyt mulla siis neljäs pirpana tulossa ja edellisistä tullut kiloja noin 15/raskaus. Koskaan ei ole paino kokonaan lähtölukemin palautunut, mut enpä ole sitä aktiivisesti yrittänytkään ;D

Omppu-80: plussan sain äitienpäivänä (kp35) vaikkakin jo aavistin olevani raskaana paljon aiemmin. Taustaa sen verran et mulla km helmikuussa jonka jälkeen kesti 6 viikkoa ennenkuin ekat menkat tuli. Ekan testin tein kp24, toisen kp28 molemmat negoja (advancen herkin testi, jonka luulen kärsineen pakkasilla postilaatikossa olosta). Plussan sain predictorilla... niin ja pitihän se vahvistaa vielä parin päivän päästä toisella (taikka siis neljännellä) testillä.

Omaa napaa: jännitys kasvaa maanantain ja uä:n lähestyessä. Mieskään ei välttämättä ehdi töistä mukaan :-( Parvorokko vasta-aine testiin pyysin tänään varuilta lähetteen. Meillä töissä ollut n kuukausi sit yks tapaus ja eilen epäily (josta ilmoitettiin myöhemmin et olis ollu pelkkä korvatulehdus!) Käyn perjantaina antaa näytteen ja sit vaan odotellaan... Toisaalta usko on kova, että kaikki on kunnossa. Toisin kuin edellisessä raskaudessa joka siis meni kesken.

Ohoh, tulipa tekstiä =) nyt täytyy mennä pikkuneidin avuksi joka juuri päästi pisut pöksyyn.

Sunmom ja pirpana rv6+2

Vierailija
31/34 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä oli taas ailahtelevainen päivä,kaameasta olosta lähes normaaliin seilannut koko päivän. huoh..

kahvia ei enää juuri saa alas,mutta oli pakko juoda ettei ihan vielä paljastu,kun oli isä käymässä katsomassa muksuja ja hörpin sit pieniä hörppyjä ja syötin samalla kuopusta ja sit olikin kahvi" mennyt kylmäksi" ja heitin sen sillä syyllä pois :) kaikkea sitä pitääkin keksiä,kun haluaa vielä pitää salassa ;D

jahas,pikku herr(reilu 11kk)a heräsi uniltaan ja tuli tähän äiskän assariksi..

ihana että huomenna saa nukkua ilman herätystä,kun ei oo koulua lapsilla(meillä siis vanhin on tokalla ja seuraava eskarissa)

täällä onkin tytöllä luokkakaveri yökylässä,voi sitä kikatuksen määrää ja mies onkin keskimmäisen kanssa pesäpalloa katsomassa,miesten suomi sarjaa,ehdinkin kivasti tuos äsken siivota kun poju nukku ja muut oli tahoillaan...

mut nyt kattoo maitopulloo tälle syli miehelle!

maria 6+2

Vierailija
32/34 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennenkuin suljen taman vempaimen taksi paivaksi: meilla on hiukan yhteyksissa ongelmia, eli jos en joku paiva ilmaannu se on sita sitten...

Mullakin on tanaan sellainen ' hauska' tunne etta NYT sita ollaan raskaana; rintsikat ovat taysinaisia, mutta isompien farkkujen kaivamisesta kaapista en nyt niin kauheen innoissani ole...taytyy tosissaan miettia mita viikonlopun synttareihin paallensa pistaisi( kaikki ahdistaa..) Mutta nyt hyvia oita kaikille ja yrittakaa nukkua (munsta yot on jarkkyja kun en voi mahallani nukkua, nyyyyhhh!) Kolmen tyynyn systeemi on jo kaytossa!

Vierailija
33/34 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensialkuun pahoittelut Aliinalle ja pirrelle! Voimia teille!

Tänne ei kuulu kovin kummoista. Ehkä on ollut hieman parempi päivä huonon olon suhteen, mikä tosin on hyvä juttu. Jääkaappikylmät vihreät omenat on kyllä suurta herkkua kun paha olo iskee. Ja tuoremehu. Sääli vaan, että tuoremehussa on niin paljon sokeria. Pitäisi keksiä jotain muuta juotavaa, mutta tällä hetkellä tuoremehu maistuu parhaiten. Ja se Friss-juoma (olikohan se sen nimistä?).

Tuolla kyseltiin plussausajankohdasta; mie testasin kp 29/28 eli samana päivänä kuin kuukautisten ois pitänyt alkaa. Plussa ilmestyi ruutuun ennen tarkistusviivaa, niin ei onneksi tarvinnut arvailla. Testasin ClearBluella ja samalla testasin ekassa raskaudessa.

Raskauskiloista; niitä tuli viimeksi about 10-11 eli ei liikaa. Miulla tosin on tuota massaa vähän ylimääräistä, niin ei paljoo enempää tarviis nytkään tulla. Varsinkin kun miulla tänään todettiin lonkassa kuluman esiaste ja rasitusta pitäis välttää, niin ei senkään takia tarviis lisätä painoa, pikemminkin pudottaa. Mutta se on sit ensi kevään projekti, kunhan (toivottavasti) saadaan tämä meidän pikku tammenterho maailmaan.

Mukavaa helatorstaita ja viikonloppua kaikille!

T: Monttu rv 7+5 tai jotain sinne päin

Vierailija
34/34 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rohkaisin mieleni ja päätin kirjoitella muutaman rivin. Olen jo jonkin aikaa lueskellut tammenterhojen keskusteluja ja ilolla huomannut, että jokaiseen vaivaan ja kolotukseen mutta myös ilonaiheeseen löytyy kohtalotovereita. Ihanaa! Aikaisemmin en ole osallistunut keskusteluun, mutta kerta se on ensimmäinenkin. Mieltäni kaihersi eräs kysymys, josta haluaisin kuulla muiden kokemuksia. Ja kysymys on, että löytyykö joukoska äitiä, joka vielä odotusaikana jatkaa imetystä. Meillä tissitellään vielä iltaisin ja joskus tarvittaessa myös yöllä. Esikoinen on 1v. Pitäsiköhän odotuksen johdosta pyrkiä vierottamaan maidottelu?

Leppoista odotusta kaikille!

t. Patku