Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***TAMMENTERHOJEN KESKIVIIKKO***

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivasti alkoi aamu vaikkakin yö meni heräillessä ja kärpäset kiusasivat,mitään en vihaa yhtä paljon kuin kärpäsiä kun yritän nukkua...

Jostain syystä ne aiheuttavat minulle ihan siis unettomuuttakin.

Huonoa oloakin meinas aamusta hieman tulla mutta meni ohi,kun söin vähän aamupalaa.

Tänään minulla siis täynnä rv8+0

Joten eteen päin mennään vaikkakin hitaasti...

Nyt tosin pitää mennä laittaa eskarilaiselle aamupalaa...

Vierailija
2/34 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta.

AliinaK: Jaksamista sinulle! Toivottavasti positiivinen mieli palaa, ja jaksatte yrittää jossain vaiheessa uudemman kerran. Meille syntyi reilu vuosi sitten kolmen keskenmenon jälkeen terve tyttö, joka on oikea ilopilleri. Raskauskin sujui täysin normaalisti ja oli helppo. Vaikka nyt kävi näin, jaksan toivoa vielä toistaiseksi, että toinenkin normaali raskaus on mahdollinen. Niinpä lähettelen sinullekin toivonsäteitä.:)

Toivottavasti muut saavat pitää tammenterhonsa ja kasvattaa niitä kaikessa rauhassa.;)

Pirre

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisena aamuna on vaan aina ihanampi ja ihanampi herätä. Tunne vaavista on vahva ja fyysiset muutokset itsessä on niin selvät. Illalla vatsallaan nukkuminen tuntui vähän vaikealta, jotenkin painoi kylkiluihin. Ajattelin että voiko se olla jo turvoksissa oleva vatsa...

Mies on lähdössä tänään yhdeksi yöksi kavereidensa kanssa mökille ja sanoi, että saattaa muutaman oluen nauttineena kyllä paljastaa tämän meidän salaisuuden. Sanoin, että antaa mennä vaan jos siltä tuntuu, olenhan minäkin kertonut omille ystävilleni jo. Mutta sanoin että sitten kyllä viikonloppuna kerrotaan miehen vanhemmillekin, kyllä heilläkin on oikeus tietää. Jännät paikat, ensimmäinen lapsenlapsi on heillä kyseessä, kuten omilla vanhemmillanikin :)

Sadetta vain paiskoo, voi voi!

Vierailija
4/34 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun piti vaan kayda lukemassa tuota tiistain pinoa ja kirjoitinkin viestin sitten sinne erehdyksessa( kun dementia alkaa jo iskea) Eli kyselin teitin edellisista raskauskiloista?

Vierailija
5/34 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkslateblue]Olipas täällä surullisia uutisia eilen, pahoittelut [b]pirre69[/b] ja [b]AliinaK[/b]. Mutta toivotaan josko vielä olisi mahdollisuus kuitenkin, ihme tapahtuisi ja sydän sykkisi kuitenkin... Itsekin olen välillä ihan varma että ultrassa ei kuitenkaan löydy mitään.... voi kumpa aika menisi nopeasti! Jaksamista teille molemmille.

Tervetuloa minunkin puolesta kaikille uusille, mukavaa että saadaan lisää porukkaa.

[b]Kakkuriliisalle[/b] onnittelut pikkuisesta masuasukista sydämensykkeineen! Mahtoi olla helpottava olo ultran jälkeen....toivottavasti itsekin saan saman kokea vajaan 2 viikon kuluttua.

[b]Beijaflor[/b], kysy vaan reippaasti mieheltäsi sairaudesta, koska periytyvät sairaudet tosiaan kysytään kuitenkin ekalla neuvolakäynnillä.

[b]Tuija[/b], mullakin vaihtelee oireet todella paljon päivittäin. Eilen oli jo noustessa selkeästi alavatsassa se painontunne ja tänä aamuna taas ei mitään. Ainoa oire mikä on ja pysyy, on järkyttävä väsymys! Nukun joka ilta lähes koko illan, tekemättä yhtään mitään. Onneksi on ymmärtäväinen mies, eilenkin sanoi että älä nouse imuroimaan, levähdä vaan, kun koitin väkisin nousta siivoamaan. Ihana kulta![/color] [color=crimson]♥[/color] [color=darkslateblue]Onneksi on edessä 4 vapaapäivää.

[b]Isabelluska[/b], kyselit kuntien tarjoamia ultria. Meillä Oulun naapurikunnassa tarjotaan np-ultra joskus rv 11-13 ja rakenneultra joskus rv 18-20. Ultraukset tehdään OYSissa ostopalveluna. Ihan kiva, kun esim. Oulu ei tarjoa kuin rakenneultran. Lisäksi aion käydä yksityisellä alkuraskauden ultrassa rv 7+2, kun on noita ikäviä kokemuksia takana.

[b]Sulina[/b], mulla on myös ihan samankaltaisia ajatuksia. Ajatukset harhailee ihan laidasta laitaan, välillä miettii että huh mitä tulikaan tehtyä, ei oo enää niin paljon kahdenkeskistä aikaa jne. Huvittavaa kun takana on vuosien rankka yksinkuumeilu, ennen kuin mies lämpeni ja sitten näitä keskenmenoja. Mutta kaippa se luonto pistää mielen myllerryksiin ja hyvä niin, onhan edessä iso elämänmuutos. Ennemmin huolestuisin jos ei tuntuis missään. Itsekin ajattelen välillä että oon ihan pimee, mutta silti tämän vauvan menetys ois kamalinta mitä vois sattua. Joten hormonit ne saa vaan noita ajatuksia liikkeelle.

[b]Kandivaihe[/b], olitko se sinä joka yökkäili siitä hampaiden pesusta. Mulla sama homma, jos pesee ihan takimmaisia hampaita, yökkäyttää koko ajan. Onneksi ei kuitenkaan kieleen koskettaessa... :) Mä olen taas kuullut että 8. viikko olisi riskialtis ja samaten 6. viikko, kun 6. viikolla sydämen pitäisi alkaa sykkimään ja 8. viikolla elinten muodostuminen on päättynyt. Kai silloin keskytyy ne jotka ei jostain syystä oo kehittyneet sitten tarpeeksi. Tekayn sivuilla sanotaan että alkiokausi päättyy rv 10, kehitysbiologiassa rv 8, jolloin siis kaikki elimet muodostuneet ja alkiosta tulee sikiö. Mutta sähän olet siis jo tuon 8. viikon ohittanut, ole vaan huoletta (juu, helpommin sanottu kuin tehty, tiedän...)

Harmaansateista päivänjatkoa, toivotaan että aurinko pian taas paistelee![/color]

[color=darkorange][size=4]&#10030[/color] [color=slateblue][size=1][b]Sinda rv 5+3[/b][/color]

Vierailija
6/34 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksamista ja haleja AliinaK ja Pirre69! Toivottavasti palaatte nopeasti tänne Odotus-puolelle!

ON: Vielä vko pitäis jaksaa sinnitellä ekaan ultraan. Jotenkin pelottaa ihan kauheasti et jos se näyttää taas " tyhjää" . Kuulostelen oireita ja tuntemuksia koko ajan. Tänään ei tunnu taas missään paitsi rinnat tosi kipeät. Joko tunnette oman kohdun tunnustelemalla? En muista et millä viikolla kohdun kasvun pystyy alkaa tuntea. Mä en ainakaan vielä tunne mitään (vk 6+4)...

Levinia: Painoa mulle tuli ekassa raskaudessa 12kg (poika) ja tokassa 18kg(tyttö). Pojan kans teki mieli syödä vaan raikasta ja kevyttä koko ajan eikä ollut yhtään edes paha olo. Tyttöä odottaessa kuvotti ja väsytti alusta asti ihan eläimellisesti ja ruokavalioni oli vaan pelkkää rasvasta, makeaa yms kaloripitoista (ainoa mitä teki mieli). Tällä hetkellä olen itselleni pullukassa painossa eli jos tämä raskaus jatkuu niin olen hyvinkin nopeasti ed.raskauksien max.painossa. Huh!

Jarrusukkia kaikille ja mukavaa keskiviikkoa!

Vierailija
7/34 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voih nuo raskauskilot...ekasta tuli yli 20 kg ja tokastakin 18kg..ja nyt jo on nälkä kokoajan. Olen vakaasti kyllä päättänyt olla lihottamasta itseäni ylileveäksi kuljetukseksi ja ainakin päätös vielä pitää ;) rv4+6, todella vakuuttavaa, hih.

Vierailija
8/34 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

keli ei todellakaan oo mikään ihanin, mutta mieli on on kyllä mitä mahtavin, tein nimittäin mielenrauhani takia vielä yhden testin ja siihen ilmestyi heti ihan selkeä viiva, joten nyt vihdoin ja viimein on pakko uskoa että meille on oikeasti tulossa se kolmas vauva!! on kyl aivan mahtavat fiilikset!

esikoinen meni juuri leikkikerhoon 3 tuntia ja nyt saadaan pikkumiehen kanssa nauttia ajasta kahdestaan. taidanpa keittää kaffet ja ihailla sateista maisemaa ukkelin kanssa. taidan myös heti soittaa neuvolaan kun en muista miuten niillä oli ton heinäkuun kanssa, oliko auki vai kiinni.

oikein ihanat päivänjatkot kaikille ja tammenterhonsa menettäneille osanottoni ja voimahalit!

Vierailija
9/34 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella ikävä kuulla toisten surullisista ultrakuulumisista. Itsellä tuo päivä kanssa vähän liiankin tuoreessa muistissa (4.4) kun täräytettiin, että eipä täällä mitään ole.. Jos ketään yhtään pikkuisenkaan helpottaa (ei varmaan vielä jaksa ajatella pidemmälle), niin itse plussasin siitä jo kuukauden päästä!! Voimia ja uskoa parempaan tulevaan...

...mutta siitäpä ajattelinkin kysäistä, että millä viikolla teillä näytti tuo testi plussaa??? Teittekö turhia testejä ennen? Mulla kun apteekin oma testi ei näyttänyt vielä lauantaina 06.05 mitään (mä olin näkevinäni haamuviivan, mutta mies väitti olevan keksittyä), mutta tutut oireet senkun jatkuivat, niin torstaina 11.05 tuli selkä, mutta vaalea viiva erimerkkiseen tikkuun. Mulla kun ei viikkoja nyt voi laskea ed menkoista, niin ajattelin voisiko noista testeistä päätellä viikot?? Neuvolasta he tekivät vain kaavintapäivän perustella jonkun oman arvion, että ultrata voitaisiin 13.6. eli noin vkolla 8. Eli siitä takaperin laskettuna olisin nyt viikolla 5 ja testi olisi ollut plussa jo viikolla 3. Voisiko tuo olla mahdollista!?

Aamukahvin ääreltä,

Omppu

Vierailija
10/34 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja oma ultra ahistaa kahta kauheemmin...Pahoittelut kaikille huonoja uutisia saaneille.

Omppu kyselit testiviikosta.Mulla näytti testi plussaa 3+5, eli testasin kahta päivää ennenku menkojen piti alkaa.Tein sen ihan spontaanisti, en tosiaan ollu aatellu testata kun tätä yritystäkin oli jo pitkä aika ja aina saanu pettyä kun ei tikkuun ollu tullu ku yks viiva.No oli melkonen shokki kyllä se plussa:)Haaleahan se viiva oli, muttei mikään haamu kumminkaan, vaan ihan selkeä viiva. Testin siis tein 1.5 acon10:llä ja uuden testin neljän päivän päästä apteekista ostetulla bio-jotain testillä ja vahva viiva tuli.

Eilen ja tänään on ollu masutuntemuksia, äsken ihan hassusti vihlo kun säntäilen edes takas ja koitan siivota kun mies tulee tänään 10 päivän työmatkalta.Ylihuomenna se totuuden paikka sit on (ultra siis)

Nyt syömään ku kauhee nälkä vaivaa vaikka vasta pari tuntia sitten söin aamupuuron:)

Vierailija
11/34 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=steelblue][b]Omppu[/b], kyselit niistä testeistä. Mä testasin ekan kerran (huvikseni) rv 3+3 ja ihan oikea plussa tuli Acon 10:llä. Toistin samalla testillä 2 päivän päästä rv 3+5 ja ihan sama tulos, ei haamu mutta testiviiva hiukan haaleampi. " Virallisen" testin tein Apteekin testillä rv 4+2, jolloin siis menkat jo myöhässä ja tuli ihan kaksi tasavahvaa viivaa. Miehen toiveesta tein vielä yhden apteekin testin viime sunnnuntaina rv 5+0 ja testiviiva oli hurjan paljon tummempi kuin kontrolliviiva. Eli hormonia on siis kai erittynyt nousevaan tahtiin. Ja mulla pitäisi nuo viikot täsmätä koska käytin ovistikkuja ja luulen tietäväni päivälleen ovulaation ajankohdan.

Luulen että sulla ois voinu olla sen haalean viivan paikkeilla jotain 4+0 plus/miinus pari päivää. Varmasti se ultra näyttää jo 13.6. sykkeen ym.

terkuin [b]Sinda[/b][/color]

Vierailija
12/34 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=sienna]Millä testillä testasit sen ekan haalean viivan 11.5.? Tuli vaan mieleen kun itse sain sen ekan plussan 10.5. niin voisit olla mun kanssa suunnilleen samoissa viikoissa. Nyt mulla rv 5+3 eli siis olen 6. viikolla. Plussaa sain rv 3+3 eli 4. viikolla. Jos oot mun kanssa samoissa, niin mun laskujen mukaan sun ultra 13.6. ois kyllä jo 9. viikolla (eli 8+), koska mun ultra viikkoa aiemmin 6.6. on rv 7+2 eli 8. viikolla.

Oispa kiva jos mennään samoissa lukemissa niin voidaan " vertailla" ![/color]

[color=crimson][size=5]&#9786[/color] [color=sienna][size=1][b]Sinda rv 5+3[/b] eli kuudetta viikkoa mennään...[/color]

Vierailija
13/34 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia vastauksista, siispä uskon, että tuossa 5-6 viikolla menen tällä hetkellä, kuten arvoitukin :) Mä tein kans huvikseni perjantaina uuden testin, siinä testiviiva paukahti huomattavasti ennen kontrolliviivaa näkyviin ja paljon tummempana. Toivon kyllä niiiin kovasti, että se syke tosiaan näkyisi siellä ultrassa - kuten me kaikki. Eikun iloista, vaikkakin sateista, keskiviikkoa kaikille =)

Vierailija
14/34 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aconilla mäkin sen selkeän, mutta haalean viivan sain. Eli uskoisin, että hyvinkin samoissa lukemissa mennään :) Tekayn sivuilla olinkin määrittänyt omien laskelmien mukaan itselleni ovulaatiopäivän ja sen mukaan mennyt, eli tänään siinä tosiaankin nyt se 5+3. Ja huomisen kohdalla näkyy päivämäärä, että sydämensyke olisi jo nähtävissä ultralla :)

Vierailija
15/34 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi: Pahoitteluni ja ymmärrykseni kaikille teille, jotka olette saaneet surullisia uutisia! :( Tiedän todellakin miltä se tuntuu... Mullakin takana lasten lisäksi kahdeksan keskenmenoa! :´( Aina se sattuu samalla tavalla, mutta kuten joku (anteeksi, en muista nikkiä) sanoikin, siihen jotenkin karmealla tavalla tottuu... Surkaa surut pois, sitten se vasta helpottaa. Toivotaan, että pian saisitte kokea uuden onnen!

Levinia: Meilläkin neljä lasta ennestään, ja nyt viides tuloillaan... Minkäs ikäiset lapset teillä olikaan? Meillä siis 5v, 4v, 2½v ja 8kk lapset. Yksi tyttö (4v) ja muut poikia. Mulla on joka raskaudessa tullut itselleni liikaa painoa :) Ainakin se olo tuntuu lopussa niin ryhävalaan ja norsun yhdistelmältä! ;) Ekasta tuli 17, muista en muista... Mutta suunnilleen saman verran tullut kaikilta. Ajattelin itsekin nyt olla tarkkana tuon painon kanssa. Kun mulla ainakin ne kilot on tosi sitkeessä sit sairaalasta kotiutumisen jälkeen :( Joillekin tuota elopainoa vaan raskausaikana kertyy enemmän, toisille vähemmän...

Mulla on tässä meneillään jotenkin haikea operaatio: kuopuksen rinnalta vieroitus. Taitaa olla mulle vaikeampi juttu kuin pojalle! :´( Eilinen oltiin imemättä, ja tänään jo kovasti hamusi rintaa... Voi että tätä tuskaa, kun se raastaa!! Toinen raukka ei saa turvallista rintaa, vaikka kuinka haluaisi! :( Mutta tää on tätä, ei oo eka kerta kun äiti tämän asian kanssa kipuilee... Kyllä se tästä! Pitää vaan saada itseltään nää " tunnesiteet" lapseen ensin poikki tämän asian suhteen, niin sit helpottaa!

Onko muilla turvonnut olo? Kun tuntuu että tuo maha on (synnytyksien jäljiltä tosin EN ole mikään lautamaha ollenkaan) aivan turvoksissa ja jotenkin oudon kipeä. Siis ei satu mihinkään tiettyyn kohtaan, vaan sellainen yleinen " huono olo" masussa. Housut puristaa ilkeästi, mutta tiedän että tää on kai tätä alkuraskauden turvotusta, joka vielä helpottaa. Mammavaatteet saa kyllä rauhassa odotella...

Sain ensimmäisen neuvolan ensi tiistaille. Hyvä niin, sillä viikoista ei tosiaan ole hajuakaan. Jospa tää asia tästä etenis, niin sais itsekin tietää missä mennään! :)

Mutta sateesta huolimatta pirteetä ja aurinkoista päivää kaikille!

Nasu kera neljän termiitin...

Vierailija
16/34 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli noista kuinka aikaisin on testanut, sillä tein raskaustestin myös jo kp 25/29, jolloin tuli kyllä oikea haamujen haamu (acon 10) eli rv3+2. uuden testin tein sitten kp28/29, jolloin oli jo selvempi viiva, mitä mies ei kuitenkaan nähnyt =). No kolmas kerta toden sanoo ja tein sitten testin apteekin omalla kp 29/29 eli 3+6 ja viiva tuli ennen kontrolliviivaa, ei niin tummana mutta aivan selvänä kuitenkin. Sen jälkeen en ole testaillut vaan luotan jo tuohon kolmen testin tulokseen.

Testin tein siksi niin aikaisin kun oli jotenkin sellainen varma ole että nyt on tärpännyt vaikkei muita oireita ollut kuin paleleminen.

Vierailija
17/34 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoovauvaa,missä kuussa sun eskarilainen on syntyny ja olikos sulla muita lapsia? Ihan vaan kyselen kun meillä on myös eskarityttö ja lisäksi vielä -01 syntynyt kerholainen.

Syvät pahoittelut tammivauvoista poistuneille =(

En löytänyt mistään ekaa neuvolakorttia kun yritin niitä painonnousuja muistella,toisesta lapsesta paino nousi n.10 kiloa ja epäilisin että samoissa menin ekankin kanssa.

Oireita ei juurikaan ole,rinnat arat,hirivttävä väsymys ja maha turvoksissa,toivottavasti toi turvotus laskee jossain vaiheessa,näytän lähinnä siltä kun olisin 6. kuulla raskaana,vaikka mahasta tykkäänkin niin toivoisin sitä vasta muutaman kuukauden kuluttua näkyviin. Pahoinvointia odotan,haluaisin paljon oireita,että tietäisin/tuntisin että kaikki menee hyvin eteenpäin.

Vaatteet mahtuu vielä hyvin päälle,ainoastaan paitojen kanssa täytyy miettiä tota turvotusasiaa,toivottavasti mahtuu omat vaatteet pitkään,äitiysvaatteisiin kyllästyy niin äkkiä.

Varasin sitten ekan neuvolan viikolle 8,ajattelin toimia hyvissä ajoin kesälomien takia ja onneksi soitin tänään koska kyseiselle viikolle oli 2 aikaa jäljellä :) Eli neuvolaan 12.6. (tuntuu pitkältä odotukselta)

Oli jotain kirjoitettavaa vielä mutta ajatukset karkailevat ja harhailevat kovasti,ilmeisesti hormonien ja väsymyksen takia,sain onneksi äsken 4-vuotiaan nukkumaan kanssani päivätorkut :)

Hyviä päivänjatkoja kaikille :)

T:ISA rv 5+2

Vierailija
18/34 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä sanoa että testin tein kp 33 (eli siis 4+3) pieni epäilys raskaudesta ja kiekkoilta tulossa niin päätin testata. Testinä aconin early detection.

Ja tosta 4-vuotiaasta testasin 4+2 ja ultrassa la siirty viikolla myöhemmäksi eli olisin testannut 3+2 plussaa mikä on aika hauska ja silloin testinä oli surestick.

Vierailija
19/34 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meidän eskari on syntynyt toukokuussa 99(tyttö) ja sitten meillä on myös 00 syntynyt poika ja 02 syntynyt tyttö.

Joten lapsosia on ennestään kolme...

Vierailija
20/34 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ensiksi pahoittelut ikäviä uutisia saaneille:( Tuollaisia

uutisia en soisi kenenkään saavan. Km kokeneena tiedä sen

kauhean surun mikä iskee.. Voimia ja tsemppistä tulevaan!

Täällä tuntuu useammallakin olevan tuulimuna pelko, myös mulla. Johtunee varmaan näistä lievistä oireista sekä siitä, että yhdellä tutulla

oli sellainen. Ikään kuin kauheet oireet muka takaisivat, että kaikki on ok?! No, ensi viikon ultra sitten kertoo mikä tilanne on, kuitenkin pitäisi

viikkoja olla kasassa sen verran syke näkyy, jos on näkyäkseen.

Kiva kuulla, että oireilut vaihtelee myös muilla. Tänään on ehkäpä ollut

taas enempi " oireellinen" olo ja myös viime yö oli levoton. Hassua, ennen harmitti yksittäiset huonommat yöt ja nyt niistä on melkeinpä iloinen kun ne voi laittaa raskauden piikkiin;) Kyllä sitä on höpsö! Uskon kyllä, että jos kaikki on ok niin tää oireiden kyttääminen jää sit kyllä vähemmälle, sit jo uskaltaa uskoa siihen että kaikki menee hyvin

(todennäköisesti).

Onko teillä jotain ruokia, mitä ette pysty syömään? Miulla on kanasuikaleet! Usein teen tytölle (ja meille muillekin) maustamattomista kanasuikaleista kastiketta ja nyt tän viikon ajan pelkkä ajatuskin tekee pahaa enkä maanantaina voinut sitä syödä. Jauhelihakastike menee ihan hyvin ja ehkä voisin ajatella valmiiksi marinoitujen kanasuikaleiden tekoa, mutta toi maustamaton.. HYI!!

Onneksi on " jo" keskiviikko! Viikonlopullekin on ohjelmaa, mikä vauhdittaa ajan kulumista ja sittenhän kohta puoliin onkin totuudenhetket käsillä!

Mukavaa päivää sateesta huolimatta!