Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin sait verenpainelääkityksen?

Vierailija
26.05.2019 |

Minkä ikäinen olit kun sait verenpainelääkityksen?

Auttoiko elämäntapahoito?
Montaa lääkettä otat päivittäin ja onko niistä sivuvaikutuksia?

Itsellä ikää 40v ja terkkarilla arvo oli 170/100, nyt kotimittauksissa seurannassa ollut 130-140/85-94
En ole hirveän paljon ehtinyt liikkumaan arjessa , paino normaalirajoissa.

Onkohan näillä arvoilla jo aihetta lääkitykseen??jotenkin arastelen niitä että niistä olisi paljonnhaittavaikutuksia mutta en mitään sydänkohtaustakaan halua. En tiedä vaikuttaako esim 5kgnpainon pudotus jos ylipainoa ei merkittävästi?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

44 v. kun alotin lääkityksen, kolmea eri lääkettä syön.

Joutunut vaihtamaan pariin otteeseen, haittavaikutuksien takia.

Nyt nämä kolme mitä syön vaikuttavat toimivan hyvin yhdessä.

On ollut kuivayskää, hiustenlähtöä ja muuta kevyempää.

Arvoni nousevat jos stressaannun vaikka onkin lääkitys.

Vierailija
2/8 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin päälle 40 v. kun sain lääkityksen. Alapaine oli 100 pinnassa jatkuvasti. Lääkkeellä sain sen alas. Ensimmäinen lääke aiheutti kuiva yskää, se vaihdettiin, nyt ei sivuoireita. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain verenpainelääkityksen juuri noilla kotimittauksen arvoilla 140/90, mutta itselläni on munuaissairaus. Vastaanotolla arvo oli jännityksen takia jotain 180/100. Nyt verenpainelääkityksellä ja Bisoprololilla arvo on 110/70. En ole saanut lääkkeistä mitään sivuoireita, ja lisäksi se on tuonut apua migreeniin, koska näitä käytetään myös migreeniin estohoitoon. Olen kolmekymppinen. 

Olen aika hoikka, syön terveellisesti, en tupakoi tai juo alkoholia, käytän vain vähän suolaa ja liikun päivittäin, mutta siitä huolimatta verenpaine oli koholla. En tiedä, mitä vielä olisin voinut tehdä toisin. En osaa oikein neuvoa lääkitysasiassa, mutta ehkä kannattaisi kokeilla  liikunnan lisäämistä ja miettiä elintapoja. Saitko mitään seuranta-aikaa lääkärille? 

Vierailija
4/8 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile ensin suolan vähentämistä, runsas suolankäyttö on suomalaisten vitsaus. Ylipaino ja liikkumattomuus seuraava. Elintapamuutoksilla sen verenpaineen saa laskuun, muutos tapahtuu kuitenkin hitaasti, vaatii sinnikkyyttä. Ja kyllä, tiedän että verenpainetauti voi tulla vaikka yrittäisi elää hyvin terveellisesti.

Vierailija
5/8 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

49 vuotiaana, Diovan 80 mg kerran päivässä. Arvot pysyneet ihan ok tasolla. Ennen lääkitystä alapaine oli toistuvasti yli 90.

Vierailija
6/8 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on kotimittauksissa samaa tasoa verenpaine kuin mulla 130-85. Mulla on vielä kolesteroli koholla johon mietitään aloitetaanko lääkkeet. Täytin tässä vuoden alussa 40v ja nyt pitäisi ehkä aloittaa elinikäinen lääkitys. Kävittekö joille aloitettiin lääkitys sydänfilmin otossa?

Vierailija
7/8 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

52 eli juuri aloittanut. Ilmeisesti vaihdevuodet laukaisi. Aiemmin en juuri mittaillut.

Kunpa en olisi päästänyt itseä lihomaan, nyt vaihdevuosissa painonhallinta on vielä vaikeampaa. BMI 26,5.

Lääkärissä mitattu voi olla tosi korkea.

Terkkari voi avata AP,lle sähköisen verenpaine kotiseurannan, mutta ei vielä ole hätää.

Vierailija
8/8 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verenpainelääkityksen jouduin aloittamaan 58-vuotiaana. Ennen verenpaineeni oli aina matala. Joko ikä tai työstressi nosti paineet korkealle. Epäilen nousun syynä kuitenkin olevan työni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä viisi