Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko ihmistyyppiä joihin punkit ei koske?

Vierailija
26.05.2019 |

Esim mieheni on aina asunut rannikolla ja huolettomasti liikkuu luonnossa, ei pelkää punkkeja tai muitakaan ötököitä. Eikä ole ikinä löytänyt punkkia iholtaan. Voiko olla että punkkikin valitsee kohteensa mihin iskee?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten se osaa liikkua luonnossa fiksusti?

Vierailija
2/8 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus muinoin, siis joitakin vuosia sitten HS:n mielipidepalstalla oli tästä kirjoitus. Pariskunta, joka liikkui samoissa paikoissa, mutta vain toisella oli punkkeja säännöllisesti. Ehdottivat, että tätä pitäisi tutkia, voisi löytyä torjuntakeinoja. Että kai toi on ihan oikea ilmiö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomuslaisiin ne ei koske, kun ovat verenimijöinä lajitovereita.

Vierailija
4/8 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kulkenut ties missä rämeiköissä eikä koskaan ole punkkeja ollut.

Vierailija
5/8 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkosipulista eivät tykkää. Minulla ei ole koskaan ollut punkkia, mutta harvemmin liikun heinikossa tai rannikolla.

Vierailija
6/8 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koske punkin kun on sellaiset vaatteet, ettei punkin pysty mitenkään pääsemään iholle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/8 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuljen metsässä täysin huolettomasti enkä pelkää punkkeja. Suhtaudun välinpitämättömästi, ehkä ne aistivat sen, että en pelkää ja jättävät rauhaan. Minulla ei ole koskaan ollut punkkeja.

8/8 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut punkki kaksi kertaa, mutta tunnen minua enemmän ja rämäpäisemmin luonnossa liikkuneita, joilla ei ole ollut kertaakaan.

Ensimmäisen kerran ala-asteiässä näin rengasihottuman itselläni, mutta luulin sitä mäkäräisen piston aiheuttamaksi. Vasta aikuisena ole tajunnut sen olleen punkin aiheuttama. Itse punkkia en nähnyt.

Toisen kerran sain punkin aikuisena ollessani eräretkellä metsässä. Aamuyöllä teltassa raavin niskaani ja tunsin hiusrajassa punkin. Lähdimme heti kotiin ja sieltä päivystykseen, jossa hoitaja onnistui irrottamaan punkin elävänä. Rengasihottumaa ei tullut enkä saanut antibioottikuuria, vaikka kävin varmuuden vuoksi lääkärillä.