Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

¤¤¤ LOKAMASUJEN KESKIVIIKKO ¤¤¤

24.05.2006 |

[b]RV:[/b]

[b]OIREET:[/b]

[/b]RAKENNEULTRA:[/b]

[/b]TYTTÖ/POIKA:[/b]

[/b]NEUVOLA:[/b]

[/b]MUUTA:[/b]

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[b]RV:[/b] 21+3

[b]OIREET:[/b]???? Jaa-a...Masu kasvaa ja Pikkuinen potkii-siinä ne suurimmat :) Välillä vihlasee millon mistäkin, mutta kuulunee asiaan. Ei suppareita toistaiseksi ainakaan. Ummetus kyllä vaivaa, tosin viime yön sain nukkua siltä osin rauhassa. Valkovuotoa jonnin verran.

[b]RAKENNEULTRA:[/b]Oli 22.5 ja kaikki OK:) LA tosiaan aikaistui viikolla, kun sikiön koko on mennyt koko aika viikon edellä. Ihana nähdä kaveria ruudulta pitkästä aikaa, vaikka ultraaja oli vähän hömppä:/ Reisiluu: 3.47 cm ja Pään halkaisija 5.07cm. Siinä kaikki mitä koosta tiedämme. Painoarviotakaan ei annettu.

[b]TYTTÖ/POIKA:[/b] Poikahan siellä kuulemma masussa köllii :) Kivaa!

[b]NEUVOLA:[/b] Seuraava Nla on 20.6. eli rv 25. Koitan tänään soitella sinne ja kysyä aikaistetaanko tuota viikolla ja lisäksi peräänkuulutan niitä perhevalmennuspapruja:) Eka valmennus on jo 6.6.

[b]MUUTA:[/b] 4D ultraan aika 14.6. (rv24+3). Sitä jo kovasti odotellaan. Saadaan koko juttu sitten tallenteena dvd:lle. Hinta on 200 ¿-kelakorvaus eli jää maksamaan noin 150¿.

Tarvikkeita ei olla hankittu, mutta katteltu kylläkin. Meidän kun tarvii ostaa _kaikki_ sillä ei saada mistään mitään vanhana (paitsi ne retrokuteet*hih*) Sängyksi olen kattellut sitä Brion pinnasänkyy ja hoitopöydäksi ehkä sellanen lipastomallinen...Vaunuiksi Emmaljungan Cerox Combi(soft Lime värisenä), Kaukaloksi Britaxin BabySafe..mitäs vielä..Sitteriksi olen katellut sellasta Fisher Pricen sitteriä missä on se keinutoimintojutska. Nyt ois Vauvatalo Johannassa tutustumistarjouksena tuollainen _vain_59¿ tän kuun loppuun saakka. Sen saa siis itekseen keinumaan ja " tärisemään" ja sitte siinä on niitä leluja sun muita pelejä:)

Täällä sataa taivaan täydeltä, great!!!! Yölläkin herättiin isännän kans molemmat siihen, kun satoi _todella_ kovasti. Meillä kun makkari on yläkerrassa vielä niin peltikattoon tuo sade ropisee aika lailla mukavasti.

Huomenna meitillä on kumpaisellakin vapaapäivät, jee!!

Eilen sitten melkein möläytin työkaverille vauvan sukupuolen. Hän on siis se, jolla la on 7.10. Kun hän mainitsi karkkihimosta niin mä siihen, että " Mun ei oikeestaan oo tehnyt mieli makeaa vaan enempiki suolaista ku....." Sitte nielin sanani :D Työkaveri, että " Mä tiiän mitä sä meinasit sanoa!" ...Meillä oli meinaan kerran aiheesta juttua, että kun tytöstä kuulema tekee mieli makeeta ja pojasta suolaista :D Hups! Mä sitte vaan, että " pidät suus kii sitte...:D" Meijän äitikin katto ultrakuvia ja kun yhdessä kuvassa näkee vauvan haaroväliin (tosin ei siitä mielestäni mitään selvää saa) niin sanoi " Mikäs se tuolla on?" Heh :)

Juu mutta nyt lopettelen tällä erää, työt kutsuvat tekijää taas! Työmotivaatio laskee sitä mukaa, kun työpäivät vähenevät...

Oikein mukavaa keskiviikoa jokaisella yhdessä ja erikseen!

Palaillaan taas:)

Terkuin: Je_Ni & Pikku-Isäntä 21+3

Vierailija
2/37 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

RV: 20+3

OIREET: Rintojen aristusta

RAKENNEULTRA: Oli 11.5. Kaikki kunnossa.

TYTTÖ/POIKA: Ei näkynyt ultrassa, piti siiveesti haarat kiinni.

NEUVOLA: Oli toissapäivänä. Sykkeet 150. Kaikki ok, paitsi hemis laskenut.

MUUTA: 4D-ultraan juhannusviikolla. Siellä toivottavasti sukupuoli selviää. On " tyttöolo" , mutta katsotaan kuinka käy. =D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikkeet voimistuvat entisestään, ja niitä on yhä useammin.

Vierailija
4/37 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

RV: 21+2

OIREET: tisut, kipeet en osaa mutta sanoa väsymys johtuu hb:sta joka 103

RAKENNEULTRA: oli 10.5

TYTTÖ/POIKA: POIKA 100% varmuudella =)

NEUVOLA: oli ma kohdunpohjan korkeus oli 17 verenpaine 106/52 painoa tullut viime käynnistä n.2kg lisää :)

MUUTA: Eilen oltiin siel 4D ultras vauvalla oli kaikki oikein hyvin joten en sydänääni laskut oli väärä hälytys :)

Nyt varmistui että poika tulee saatiin " vehkeistä" kuva =) ja nippu muitakin kuvia aivan ihana kokemus :)

Poitsu liikkuu paljon ja liikkeen tuntuvat todella hyvin. Poitsun paino arvio oli 375g.

Nyt olo on todella helpottunut ja hyvä. Vielä kun saisi nuo rauta lääkkeet pysymään sisällä..

T:Hexu ja poitsu rv 21+2

Vierailija
5/37 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ja saatiin tosiaan koko tutkimus dvd:lle ja koko lysti maksoi 140.90e bruno oli aivan mahtava :)

hexu ja poitsu rv 21+2

Vierailija
6/37 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro Brunosta. Ollaan itsekin menossa ensi kuussa. Eli jutteleeko paljon, onko ystävällinen jne. Ja ennen kaikkea: tekeekö sisätutkimuksen vai ultraako vain?

Vierailija
7/37 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapahtui ihan ihme juttu tänään: 1v2kk esikoinen nukkuu yhä! On pari kertaa jo kääntyillyt sängyssä, mutta aina vaan... mun puhelinkin soi välissä ja puhuin hetken mummunsa kanssa, mutta typy nukkuu. Taitaa harmaa sää vaikuttaa, ei auringonpaiste herätä.

Meillä tänään se RAKENNEULTRA klo 10, palailen sitten kertomaan sen tuloksia.

Jännitän tänään myös että saanko uudet VAUNUT, kun sähköpostilistan tuttu on myymässä omiaan ja eilen juteltiin sopivasta hinnasta. Oon jo ihan innostunut " uusista" vaunuista, heh... oon nähnyt kuvia ja ne tuntuu ihan omilta vaunuilta. Vaunujen väri on sellainen kuparinruskea, mies meinasi panna stopin oudon värin vuoksi mutta minä tykkäsin siitä tosi paljon, vähän erikoisempi väri! :)

Vitsi kun on perheenäitiä, että on ihan tulisilla hiilillä että saako uudet vaunut... :D

Nyt meen jännäämään että herääkö toi muksu koskaan. Hyvää keskiviikkoa kaikille!

Coe rv 18+3

Vierailija
8/37 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

taalta maanantai illasta.

RV: 18+4

OIREET: Vatsa alkanut pullistua selkeasti, tuntuu etta kasvaa joka yo ihan hurjasti. Vasyttelee, mutta muuten olo on todella upea. Aikamoinen melske kay vatsassa, varsinkin iltaisin.

RAKENNEULTRA: 1.6. mennaan laakarille ja kaiketi silloin ultrataan.

TYTTÖ/POIKA: Aluksi oli ihan poikaolo, mutta nyt olen alkanut kuitenkin kallistua tyton puolelle. Mies on ihan varma, etta poika tulee. No reilun viikon paasta selvinnee.

NEUVOLA: Ei neuvolakaynteja lainkaan vaan aina kaydaan laakarin luona.

MUUTA: Mitenkas tuon painon nousun kanssa muilla? Nyt on lahtenyt nousuun eli 3kg lisaa tullut alkupainoon ihan tassa viimeisen kahden viikon aikana. Hankalaa muuten tuo syominen taalla, kun minulla on keliakia ja todella vaikea loytaa mistaan jauhoja tai leipaa joka sopisi. Suomessahan valikoimat on valtavat. No paljon menee sitten hedelmia ja vihanneksia, joten kai niita kuitujakin tarpeeksi tulee syotya.

Mitaan tarvikkeita ei olla viela osteltu, eika kylla kauheasti edes katseltukaan. Taallahan on upeat shoppailumahdollisuudet, etta tavarassa kylla loytyy sitten kun sen aika on. Jotenkin haluan viela odottaa, sanovat tuovan huonoa onnea jos kaikki on jo ostettuna nain aikaisin. Mene ja tieda sitten, taitaa olla turhaa huuhaata.... Tuossa ihan lahella on Kalifornian suurin outlet ostari jossa on lahes kaikkien suunnittelijoden tehtaan myymalat ja joista saa merkkivaatteita ihan pilailmaiseksi. Siella oli kokoja ihan vauvoista lahtien, etta jos Calvin Kleinia, Ralph Laurenia tai Tommy Hilfigeria vauvalle haluaa niin sielta saa...;-)

Ihan pakko viela hehkutella kun puhuin aamulla aidin kanssa ja valitteli, etta kylmaa on viela Nurmijarvella, niin taalla on ihan super ihanat ilmat. Meikalainen on muuttanut varinsa jo tummanruskeaksi vaikken ole tuossa altaan reunalla ollut kun muutaman hetken silloin talloin. Vaikka koti-ikava valilla vaivaa, on myonnettava, etta puolensa ne on taallakin. Puolitoista vuotta ollaan nailla nakymin viela taalla ja sitten varmaan takaisin Suomeen.

Nyt jatan tilaa muillekin, terkut taalta!

Millian 18+4

Vierailija
9/37 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Patovahti: ei tee sisätutkimusta. On aivan ihana ja ystävällinen :) kertoo kovasti kaikkea ja kysyy heti ennen ku alkaa ultraamaan että onko sukupuoli tiedossa ja haluaako sitä edes tietää.

Kyllä jäi todella hyvä mieli ja mieskin oli todella tyytyväinen. saatiin mukaan myös paperi mihin kirjoitti kaiken olevan ok eli löytyi 10 varvasta ja sormea ym :) laitan tuonne lokakuisten yahoo listalle tuon tekstin jossain vaiheessa :)

T:Hexu ja poitsu rv 21+2

Vierailija
10/37 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

JE_NI oli sanonut työkaverille että ei ole makeanhimoa vaan suolaisen kun on poika tulossa... no mä oon aina kuullut tuon jutun juuri toisinpäin :) Siis että pojasta makeanhimo ja raikkaiden juttujen himo, tytöstä " oikean" ruoan himo.

Tuolla superhataralla perusteella tyttöä odottelisin... mulla on nimittäin nykyisin KOKO AJAN NÄLKÄ. Koko ajan pitäis mussuttaa jotain leipää tai ihan kunnon ruokaa. Muistan että esikoisesta oli suunnilleen samoilla viikoilla kans, liittyy varmaan kohdun kasvuun. Silloin tuli myös paljon painoa näillä viikoilla.

Coe

Vierailija
11/37 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos menisin 22+ viikoilla, sukupuoli selviäisi? Olin alustavasti varannut 24+.

-Näyttikö teidän vauva heti paikat, Hexu83? Vai pitikö kikkailla?

Mietin vaan, kun rakenneultrassa meidän vauva piti visusti jalat yhdessä niin miksi se avaisi ne tuolla Brunollakaan????? Vai juuri siksikö ajanvarauksesta kehotettiin tulemaan rv 24+ ?

Vierailija
12/37 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

RV: 19+3

Oireet: Kasvavava masu. Ja huimaa vauhtia se kasvaakin. Rinnatkin on kasvanu. Ovat taas ihan pinkeinä (kahden pitkän imetyksen jälkeen olivat kyllä karseassa kunnossa).

Rakanneultra: Oli maanantaina. Kaikki oli ok. Aika tympeä ultraaja. Vauva kovasti vilkutteli ja teki kävely harjoituksia.

Tyttö/Poika: No pojalta tässä vaiheessa näyttäisi :)

Neuvola: Seuraavan kerran vasta 26.6.

Muuta: Varasin äsken ajan Brunolle 4d ultraan. Jänskättää!! Eli aika olisi 21.6. Silloin olisi viikkoja 23+. Toivottavasti siloin saadaan sukupuoli tietää varmasti.

Me tosiaan vielä ensi viikko ollaan täällä, mutta sitten pakataan romppeet ja suunnataan meijän mökille kaheksi viikoksi. Siellä olo aikana ohjelmistoon kuulu mm. muumimaailma reissu. Varattiin hotellipaketilla. Kivaa! Oltiin viime vuonnakin ja silloin vanhempi tyttö oli ihastuksissaan. Nyt tuo nuorempikin typy on siinä iässä että varmasti tykkää!

Eipä kummempia. Onnea vielä Hexulle pojasta ja onneksi kaikki oli hyvin!!!!

Oikeen hyvää tiistain jatkoa kaikille sateesta huolimatta!

Mamseli rv 19+3

Vierailija
13/37 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

RV: 18+6

OIREET: Pahoinvointia vieläkin, onneksi oksentamaan ei ole tarvinnut enää vähään aikaan. Kuukautiskipuja, supistuksia..

RAKENNEULTRA: En ole käynyt, enkä käy.

TYTTÖ/POIKA: Voisin lyödä vaikka vetoa että masussa köllii toinen poika. Niin samanlainen ollut raskaus kuin edellinenkin.

NEUVOLA: Neuvola on ens viikolla taas. Seurataan verenpaineita..

MUUTA: Maha kasvaa vaan, mutta nyt lähdettävä kauppaan.

Päivän jatkoja! :)

Vierailija
14/37 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

RV: 21+1

OIREET: Potkuja tuntuu tosi paljon eli vaikuttaa hyvin vilkkaalta vauvelilta. Eilen sain jo ekat ikävän tuntuiset potkut tuonne alapäähän, auts! Ja " kipukohtauksia" on välillä. Eilen kun kävin pissalla, niin ihan älytön kipu vasemmalla puolella vatsaa ja säteili sieltä reisiin asti. Kummallista! Ja kävellessä tuntuu kipua monesti oikealla puolella. Harjoitussuppareita tulee, mutta aika vähän, ehkä 1-3 päivässä.

RAKENNEULTRA: Oli pari viikkoa sitten ja pettymys, koska kesti tosi minimaalisen aikaa ja laitteet oli huonot. Painoarvio oli 300g ja kaikki näytti olevan kunnossa,e sim. löytyi kaksi kättä ja kaksi jalkaa. Et tällä tasolla...

TYTTÖ/POIKA: Ei olla kysytty. Vahva tyttöolo on häipynyt ja odotamme jännityksellä syksyä, että sukupuoli selviää kun vauva syntyy :)

NEUVOLA: On seuraavaksi 8.6. Tässä onkin yllättävän pitkä väli, 5 viikkoa edelliseen neuvolaan.

MUUTA: PAINO!!! Mä olen lihonut tähän mennessä jo reilut 6 kiloa, itku tulee! Ja ihan itse syyllinen olen, mässään älyttömiä määriä herkkuja, hitto soikoon. Katsoin aamulla esikoisen odotusajan neuvolakorttia ja huomasin, että olen silloin painanut viikolla 25+5 vähemmän kuin nyt. Ja silloin lähtöpainoakin oli enemmän. harmittaa! Saisiko täältä seuraa ja kannustusta terveellinen ruokavalio-projektille? Mä en halua lihoa 20 kiloa eli pakko tehdä stoppi asialle.

HANKINNOISTA: Muutama asia pitäisi hommata tälle pikkukakkoselle

-tuplat, todennäköisesti päädytään tilaamaan saksasta Quinnyn tuplat kun hintaa on vain 360e (plus postikulut 35e) ja niistä saa irroittaa lisäistuimen, niin että toimivat myös yhden rattaina. Sitten voidaankin myydä esikoisen briot pois kokonaan.

-hoitotaso kodinhoitohuoneeseen. Esikoisella käytössä ollut hoitopöytä ei mahdu minnekään.

-vaatteita ei osteta valmiiksi, mutta jos poika tulee, niin sitten varmaa käyn shoppailemassa vähän lisävaatetta.

-hirveästi huvittaisi ostaa kolmas liina, sellainen rengasliina, missä saa helposti kehtoasennon ja siinä voisi vauvaa imettääkin. Pitkällä liinalla en oppinut tekemään kunnollista kehtosidontaa. Tämä on vielä harkinnassa.

-ehkä kestovaippoja, jos tällä kertaa käyttäisi niitäkin kertiksien ohella.

Kaikki hankinnat tehdään varmaan loppukesällä/syksyllä, vielä ei ole kiire.

Hexulle onnittelut! Onneksi oli väärä hälytys!

Masunkasvattelua,

S-I ja Lumikukka 21+1

Vierailija
15/37 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohtui vielä laittaa tämä iso juttu, eli esikoiselta 1v10kk lähtee tänään tutti!!! Mehän yritettiin vieroittaa häntä tutista reilu 1-vuotiaana kun sen piti vielä olla helppoa, mutta 8 päivän ja helvetillisten öitten jälkeen annettiin periksi ja tutti takaisin. Nyt uusi yritys ja tällä kertaa ei anneta periksi vaikka huutaisi seuraavat sata yötä putkeen.

Eilen ja tänään aamusti juteltiin tuttikeijusta, jolle tutit viedään ja joka sitten tuo jonkun kivan lelun vaihtariksi. Ja käytiin ostamassa tytöltä salaa sellainen pussaava halinalle, jonka tyttö sitten tänään saa :) Kovasti tyttö jo prosessoi tapahtumaa, eilen ei meinannut saada illalla unta ja jutteli jotain tutista ja vauvasta. Meille on tulossa ihan lähipäivinä naapuriin vauva ja selitettiin, että tuttikeiju vie tutin naapurin vauvalle.

Pitäkää peukkuja, että tää vieroitus ei olis ihan kamalaa. Ollaan kyllä varauduttu siihen, että seuraavat yöt menee huutaessa. Onneksi neiti syö tuttia vain unilla, että muuten ei ole ongelmaa.

S-I

Vierailija
16/37 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

RV: 18+4

OIREET: Masu kasvaa ja paino nousee! Sydämmen rytmihäiriöt palanneet taas riesaksi, päänsärky jatkuu ja väsyttää, repivää kasvukipuilua ajoittain ja suppareitakin jo jokunen ilmaantunut.

RAKENNEULTRA:Oli 22.5. kaikki ok, vauva rauhallisesti potkutteli ja vilkutteli.

TYTTÖ/POIKA:Mies on sitä mieltä, että neljäs poika tulee, mä en oikein tiedä... Jänistettiin siellä ultrassa eikä kysytyy sukupuolta, eli syksyllä selviää sitten.

NEUVOLA:Seuraava käynti 5.6.

MUUTA:Eipä ihmeitä, kun malttamattomana odotellaan helteiden alkua, että pääsisi nauttimaan lasten kanssa lämmöstä ja uinnista!! Mutta nyt vedenpitävät vehkeet niskaan ja pienelle happihyppelylle. Lapset jo touhuilevatkin pihalla.

Mukavaa päivää kaikille!

Neljäs 18+4

Vierailija
17/37 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli meillä sama edessä kuin teillä S-I!!! Meiillä tosin tytsy " jo" 2 ja 2kk. Meillä vaan tällä hetkellä kuivaksi harjoittelu vaihe menossa. Eli en kahta suurta asiaa viitsisi päällekkäin ottaa. Meilläkin neiti syö tuttia vain öisin. Kerrohhan sitten miten kävi teillä. Mielenkiinnolla odottelen :)

Meillä tavoite saada tyttö tutti vapaaksi ennen vauvan syntymää...

Mamseli

Vierailija
18/37 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

RV: 17+4

OIREET: välillä kohdunkasvukipuja, mutta muuten mainio olo. Maha näkyy hieman ja sen huomaa, koska vatsa normaalisti litteä ja olen muutenkin tosi pieni. Lisäksi tiukat vaatteet oikein korostaa sitä.

RAKENNEULTRA: Vasta kesäkuun puolessa välissä. Ajattelimme myös, että voisi sille Brunolle varata ajan, koska moni on häntä kehunut ja olisihan se kiva nähdä tuleva vauveli oikein kunnolla :)

TYTTÖ/POIKA: Näen aina unta pojasta, mutta kaikki oireet ja merkit viittaa tyttöön. Sukulaiset ovat myös tytön kannalla.

NEUVOLA: Samana päivänä kuin rak.ultra. Just kävin edellisen kerran viime viikolla ja kaikki näytti onneks olevan hienosti.

MUUTA: Vaunuja kävimme katselemassa ja päädyimme siihen, että Saksasta tilaamme niin säästämme paljon. Kaikki muut tavarat saamme tuttavilta, joten suuret kulut ei ole. Vaatteita olen ostellut jo viime vuodesta lähtien ja ne ovat sellaisia väreiltään, että sopivat kummalle tahansa... Voi että kun löytyykin kaikki ihania hepeneitä nykyään.

Kysymyksiä muille:

-nukutteko vielä vatsallanne?

-paljonko ja kuinka usein olette uskaltaneet karkkia syödä?

Sateista, mutta iloista päivää kaikille!

Susuliini 17+4

Vierailija
19/37 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakenneultrassa oli kaikki ok. Eipä siellä paljon viisastunut, kun havainnot oli vain että ei mitään vikaa :) Tyyppi nieleskeli lapsivettä, näkyi suun liike ja sellainen kielellä maiskuttelu " hmm maistuipas erikoiselta" . Sukupuolesta ei kysytty eikä sanottu, mennään sitten sinne 3D-ultraan vaikka se kallista onkin...

TERVEELLISESTÄ RUOKAVALIOSTA: Mä en ole nyt käynyt vaa' alla ollenkaan enkä ehkä käykään ennen seuraavaa neuvolaa. Viime raskaudessa hermoilin aivan älyttömästi painonnoususta, eikä siitä ollut mitään hyötyä, stressiä vaan tuli ja paha mieli, ja paino nousi silti. Arvelin sitten raskauden loppuvaiheissa että 3-5 kg oli tullut ylimääräistä ja niinhän se olikin, että 5 kg oli ylimääräistä lähtöpainoon kun imetys loppui. Mulla imetys ei laihduttanut. Ennen 1. raskautta painoin kotivaa' an mukaan 70 kg ja nyt ennen tätä 75 kg, pituutta 175 cm. Neukkarin vaa' alla kiloja 2-3 enemmän.

Nyt tuntuu tosiaan, että paino nousee samaa tahtia, mutta mä en kyllä myönnä mässäileväni... Meillä syödään aika tasapaksua kotitekoista perusruokaa, en oikeastaan KARKKIA osta koskaan itse (joskus ehkä suklaapatukan). Viime viikolla kyllä syötiin kaksi kertaa hampurilaisateriat kun oli Klubiateria tarjouksessa :) Sitä ennen viimeksi olikin syöty varmaan 2kk sitten hampparia.

Mutta siis mulla nousee tuo paino ilmeisesti joka tapauksessa. Olen kuitenkin ajatellut ruveta noudattamaan raskausdiabeetikon ruokavaliota, jotta ei nousisi ihan älyttömästi. Odottelen vaan että nyt pääsisin yli tästä jatkuvasta nälästä, joka musta selvästi liittyy näihin raskausviikkoihin puolenvälin tienoilla. SEN JÄLKEEN voin Signorina-Iiris hyvin liittyä kerhoon :)

MAHALLAAN NUKKUMISESTA: Nukun mahallani ja nukun niin pitkään kun voin ellei joku informoi että se on vaarallista. En vieläkään ole saanut selvää että miksi se olisi vaarallista, monestahan se kyllä tuntuu häjyltä niin henkisesti kuin fyysisesti, mutta käsittääkseni kyllä kohtu menee äidin " sisään" piiloon jos mahalla makaa tasaisesti eikä siitä vaaraa pitäisi olla, huono olo vaan... Korjatkoon joku jos tietää paremmin.

Eipä tässä muuta, menen antamaan tolle karjuvalle esikoiselle lisää leipää :)

Coe

Vierailija
20/37 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

RV: 20+2

OIREET: Iso masu ja tissit (siis meikäläiselle, joka on siirtynyt A-kupista B-kuppiin...), nälkä ja pissatus, mielen herkkyys ja jatkuva muksinta mahassa. Yleisesti ihanan hyvä olo, kun pahoinvointi on jäänyt pois.

RAKENNEULTRA: Oli viikko sitten eli 17.5. Itse olin vatsataudin jälkeen heikossa kunnossa, mutta pikku Into oli oikein aktiivinen ja vastasi täysin viikkoja

TYTTÖ/POIKA: Ei tietoa, eikä väliä. Kevyt tunne siitä, että se voisi olla poika.

NEUVOLA: Vasta kahden viikon päästä. Ja uusi neuvola sekä terkkari, kun muutettiin viime viikonloppuna - hui! Kuulosti puhelimessa kyllä mukavalta. Haikaranpesän sain varattua ja synnytysvalmennukset on elokuussa.

MUUTA: Se paino huolestuttaa, melkein 5 kiloa oli tullut jo edellisessä neuvolassa. En tosin mielestäni ole suuresti lihonut, kaikki vaatteet vaatteet (paitsi housut) mahtuu ihan entiseen malliin. Hm.

Olen hankkinut kantoliinan, pari vaatetta kirpparilta ja huomenna käydään hakemassa vaunut, löytyivät täältä myyntipalstalta. Viikon päästä lähden Belgiaan ja sieltä ajattelin kyllä ostaa kaikkea ihanaa...

Mahallani en ole voinut nukkua enää aikoihin, oikeastaan ainoa hyvä asento on kyljellään päällimmäinen jalka koukussa.

Karkkia syön ehkä kerran viikossa, jätskiä sitäkin enemmän. Muuten voisin kyllä olla ilmankin karkkia, mutta kun on kauhea himo kirpeisiin hedelmäkarkkeihin! Lisäaineita ja sokeria...

Lisäkysymys: oletteko huomanneet ihmisten suhtautumisen teihin muuttuneen mahan kasvamisen myötä? Varsinkin vanhemmat miehet kohtelee, kuin menisin tosi helposti rikki, naiset on jotenkin äidillisiä tai katsoo säälien että voi tyttöraukkaa, kun näytän nuoremmalta kuin olen...

Hyvää oloa,

Ketsup + " Into" 20+2