Onko muut törmänneet ihmistyyppiin uhriutuva kiusaaja?
Ensin itse kiusataan, haukutaan ja pilkataan vaikka miten - ja sitten ollaan niin väärinkohdeltua uhriressukkaa, kun saa vähän takaisinpäin.
Tuollainen luonnevikaisuus on jotain mitä mä en pysty käsittämään.
Kommentit (31)
Ne jotka osallistuu joukolla yhden ihmisen vainoamiseen, on usein juuri tuollaisia, sairasta porukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulee mieleen nämä julkkisten "kritisoijat". Nämä yrittävät olla nokkelia, että eivät muka hauku ketään vaan antavat "kritiikkiä", vaikka kilometrin päästä näkee, että kommentti ei ollut mitenkään asiallinen ja vilpitön. Ja sitten lopulta aina tulee se kommentti "itsepä tyrkyttävät itseään julkisuuteen, pitää kestää myös kritiikki" (=eli asiaton haukkuminen). Ihan kuin haukkuminen olisi hyvää käytöstä, jos haukuttava sattuu olemaan julkkis.
Tässä viime viikolla taisi olla se Vappu Pimiän tapaus, josta tälläkin palstalla jauhettiin. Jos joku kysyy ig-kommentissa "mitä ihmeellistä tuossa nyt on", kyllä jokainen normaalijärjellä varustettu tajuaa, että se ei ole mikään normaali kysymys vaan pelkkää kettuilua. Sitten kun Pimiä tästä sanoi takaisin, lälläteltiin, kun Pimiältä meni hermo ja miten hän on herkkähipiäinen ja sekopää ja pahansuopa haukkuja.
Ihan oli hyvä heitto Pimiälle. Yrittää esittää jotain ammattikokkia, vaikka ei ole sen kummempi kuin kukaan perheelleen ruokaa laittava perheenäiti/isä. Mua ärsyttää myös nää juontaja-"kokit". Näitähän on muitakin. Kuinkahan paljon nää ärsyttää ammattikokkeja?
No niin, siinähän nyt sitten ilmoittautuu ensimmäinen kiusaaja. Miksi ihmeessä oletat, että hän yrittää esittää jotain ammattikokkia ja miksi sinua ärsyttää, jos juuri hän laittaa instaan kuvan jostain perusmuffinsseista, joita on insta pullollaan muutenkin? Veikkaanpa, että ammattikokkeja hän tällainen ei kyllä ärsytä juurikaan. Ihan turhaan sinä pahoitat mielesi heidän puolestaan.
Suomalaisten perusluonne, kukaan ei ole toistaan parempi tai pahempi. Kannattaa katsoa sinne käsipeiliin välillä ihan jokaisen.
Kyllä vaan. Jostain luonnehäiriöstä siinä on kyse. Onneksi sentään fb:n ryhmistä yp:t heittävät nämä tyypit pellolle heti kun homman nimi on selvä. Siinähän jää sentään mustaa valkoiselle kun tyyppi itse nimittelee muita, eikä missään näy sitä muiden nimittelyä.
Ei kai siinä muuta keinoa ole kuin vältellä kaikin keinoin. Jos tuollainen hyökkää täydellä voimalla kirkuen ja huutaen päälle, hoen yleensä rauhallisella äänellä "Ei mitään hätää. Muistathan ottaa lääkkeesi. Ihan rauhassa vain. Hyvää ne lääkärit tarkoittavat. Lääkkeet, lääkkeet. Kaikki on hyvin." Ei se tilannetta sikäli miksikään muuta, eihän häiriintynyt ihminen yleensä hae apua koska ei koe että mitään tarvitsisi muuttaa, mutta itse pysyn rauhallisempana.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. On eräs henkilö, joka julkaisee nettiin videoita, jossa haukkuu ihmisiä erittäin törkeästi ja puhuu ihan puuta heinää. Sitten menin kysymään, kuka tämä ihminen on ja mitkä ovat näiden tapahtumien taustat (täysin asiallisesti, ilman minkäänlaista haukkumista). Joku sitten minulle vastasi ja tämä ihminen teki sitten minulle ihan oman videon, jossa raivostui ja haukkui minut erittän törkeillä sanoilla. Hän lisäksi syytti minua vääristelystä, vaikka itse syytti minua asioista, joita en edes sanonut enkä tehnyt. Ja mikä tässä minusta on järkyttävintä, hänellä on joku omituinen fanikunta, joka sitten siihen videolla komppaili, miten ihmeessä kukaan voi olla niin sairas, että vääristelee hänen sanojaan noin, eikä näillä ollut aikomustakaan ilmeisesti tarkistaa, mitä olen oikeasti sanonut. Ja outoa on myös se, että näiden fanien mielestä on ihan ok haukkua ihmisiä todella törkeillä sanoilla ja ihan oikeasti huutaa ja raivota pää punaisena, mutta se "törkeys" ja vääristely, mitä tästä ihmisestä sanottiin oli ihan oikeasti vain ilmaisu "hänellä on ränsistynyt asunto". Tästä (jonkun muun kuin minun käyttämästä) ilmaisusta oikeasti raivostui niin kovasti, että teki 7 minuutin videon, jossa haukkui minut pikkup*lluksi imbesilliksi oikeasti karjuen. Ja videon kommenteissa sanottiin minua sairaaksi.
En vieläkään ymmärrä, millaisessa maailmassa elämme, kun ihmiset toimivat ja ajattelevat näin.
Eikös tämä ole se Naistenhuoneen sekopää? Muistan lukeneeni samanlaisesta tapauksesta eilen toisessa keskustelussa. Jos modet ei tossa ryhmässä tee asialle mitään ja muutkin komppaa kyseistä tättähäärää, niin eroa ryhmästä. Ei pidä suvaita moista käytöstä. Ja jos mahdollista niin ilmianna videot. Toi paikka on ihan pöpi. Toi ryhmä on ollut poliisin tarkkailussa ja siellä on ollut myös nettikirjoittelusta tuomittuja. Esim. just nää Tomi Metsäkedosta kirjoittaneet.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin tyypillistä käytöstä tietylle ihmistyypille. Itse voidaan sanoa ja tehdä mitä tahansa, mutta jos joku yhtään yrittää huomauttaa ettei se ole ok, niin itkua tuhertaen syytellään raivokkaasti sitä toista ilkeäksi kiusaajaksi jonka pitää pyytää anteeksi. Kammottava ihmistyyppi.
"Ihmistyyppi" on kusi#päinen ja vajaa#älyinen, kehitysvammainen narsisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. On eräs henkilö, joka julkaisee nettiin videoita, jossa haukkuu ihmisiä erittäin törkeästi ja puhuu ihan puuta heinää. Sitten menin kysymään, kuka tämä ihminen on ja mitkä ovat näiden tapahtumien taustat (täysin asiallisesti, ilman minkäänlaista haukkumista). Joku sitten minulle vastasi ja tämä ihminen teki sitten minulle ihan oman videon, jossa raivostui ja haukkui minut erittän törkeillä sanoilla. Hän lisäksi syytti minua vääristelystä, vaikka itse syytti minua asioista, joita en edes sanonut enkä tehnyt. Ja mikä tässä minusta on järkyttävintä, hänellä on joku omituinen fanikunta, joka sitten siihen videolla komppaili, miten ihmeessä kukaan voi olla niin sairas, että vääristelee hänen sanojaan noin, eikä näillä ollut aikomustakaan ilmeisesti tarkistaa, mitä olen oikeasti sanonut. Ja outoa on myös se, että näiden fanien mielestä on ihan ok haukkua ihmisiä todella törkeillä sanoilla ja ihan oikeasti huutaa ja raivota pää punaisena, mutta se "törkeys" ja vääristely, mitä tästä ihmisestä sanottiin oli ihan oikeasti vain ilmaisu "hänellä on ränsistynyt asunto". Tästä (jonkun muun kuin minun käyttämästä) ilmaisusta oikeasti raivostui niin kovasti, että teki 7 minuutin videon, jossa haukkui minut pikkup*lluksi imbesilliksi oikeasti karjuen. Ja videon kommenteissa sanottiin minua sairaaksi.
En vieläkään ymmärrä, millaisessa maailmassa elämme, kun ihmiset toimivat ja ajattelevat näin.
Eikös tämä ole se Naistenhuoneen sekopää? Muistan lukeneeni samanlaisesta tapauksesta eilen toisessa keskustelussa. Jos modet ei tossa ryhmässä tee asialle mitään ja muutkin komppaa kyseistä tättähäärää, niin eroa ryhmästä. Ei pidä suvaita moista käytöstä. Ja jos mahdollista niin ilmianna videot. Toi paikka on ihan pöpi. Toi ryhmä on ollut poliisin tarkkailussa ja siellä on ollut myös nettikirjoittelusta tuomittuja. Esim. just nää Tomi Metsäkedosta kirjoittaneet.
No juuri tästä on kyse. Olen se, eilisen ketjun aloittaja. Se ketju on nyt (ylläri!) poistettu. Eipä tunnu modeja juurikaan kiinnostavan, vaan tämä tyyppi saa pitää tuota hoviaan tuolla ihan vapaasti. No eipä tuo minua juurikaan haittaa, mutta ketuttaa, että tällaisia ihmisiä sitten palvotaan ja jos kukaan uskaltaa edes kysymään, mikä juttu tämä on, saa hirmuiset kurat niskaan. Sen räyhäämisketjun kommenteissakin joku nillitti, että olen rikkonut sääntöjä, kun olen puhunut ryhmän sisäisistä asioista tällä palstalla, vaikka en ole kenenkään henkilöllisyyttä paljastanut vaan tämä henkilö ihan itse tuli omalla nimellään kommentoimaan. Mutta näköjään ei ole sääntöjen vastaista uhkailla, huutaa, haukkua ja riehua.
Työpaikoilla vallitsee myös kilpailuasetelma. Ollaan helposti pahansuopia, juoruilevia, asenteellisia ja sen mukainen käytös näkyy ja kuuluu.
Vihaisuus on tunne siinä missä mikä tahansa muu tunne, saahan sitä olla vihainen mutta miten sen kanssa tulee toimeen olisi ehkä tärkein kysymys.
Kulttuurissamme ei aina hyväksytä sitä, että näyttää vihan tai suuttumuksen avoimesti. Monissa muissa kulttuureissa tunteiden avoin ja vahva ilmaisu on sallitumpaa. Suomessa pidetään joskus sopimattomana käytöksenä jo sitä, että puhuu kovalla äänellä tai esittää asiallista kritiikkiä. Moni onkin oppinut tukahduttamaan vihaisuutensa sisälleen.
Aiheuttaako se masennusta josta puhutaan suomalaisten kansallistautina?
Vihaa tutkinut professori Martti Tuomisto Tampereen yliopistolta ei yleistäisi suomalaisten olevan poikkeuksellisen vihaista kansaa. Hän kuitenkin näkee meillä olevan tiettyjä kulttuurillisia piirteitä, jotka tukevat käsitystä pahansisuisista suomalaisista.
Suomalaisilla on ongelmia vihaisuuden kanssa tilastojen valossa siten että eniten tappoja maailmassa tehdään Suomessa. Suomessa on eniten pohjoismaissa ennen työkyvttömiä ihmisiä mielenterveysongelmien takia.
Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Työpaikoilla vallitsee myös kilpailuasetelma. Ollaan helposti pahansuopia, juoruilevia, asenteellisia ja sen mukainen käytös näkyy ja kuuluu.
Vihaisuus on tunne siinä missä mikä tahansa muu tunne, saahan sitä olla vihainen mutta miten sen kanssa tulee toimeen olisi ehkä tärkein kysymys.
Kulttuurissamme ei aina hyväksytä sitä, että näyttää vihan tai suuttumuksen avoimesti. Monissa muissa kulttuureissa tunteiden avoin ja vahva ilmaisu on sallitumpaa. Suomessa pidetään joskus sopimattomana käytöksenä jo sitä, että puhuu kovalla äänellä tai esittää asiallista kritiikkiä. Moni onkin oppinut tukahduttamaan vihaisuutensa sisälleen.
Aiheuttaako se masennusta josta puhutaan suomalaisten kansallistautina?
Vihaa tutkinut professori Martti Tuomisto Tampereen yliopistolta ei yleistäisi suomalaisten olevan poikkeuksellisen vihaista kansaa. Hän kuitenkin näkee meillä olevan tiettyjä kulttuurillisia piirteitä, jotka tukevat käsitystä pahansisuisista suomalaisista.
Suomalaisilla on ongelmia vihaisuuden kanssa tilastojen valossa siten että eniten tappoja maailmassa tehdään Suomessa. Suomessa on eniten pohjoismaissa ennen työkyvttömiä ihmisiä mielenterveysongelmien takia.
Miksi?
Muoks *Suomessa on eniten pohjoismaista työkyvyttömiä ihmisiä mielenterveysongelmien takia.
Tulee mieleen pari toimittajaa, lisäksi persut ja vasurit ja osittain kaikki feministiset pikkupoliitikot on tehneet tuosta vaalitaktiikan.
Valitettavasti kun nämä jotka ei kestä omien sanomistensa kritisointia ottavat tuon taktiikakseen niin samalla katoaa pikkuhiljaa uskottavuus niiltäkin joita kiusataan ja ahdistellaan oikeasti.
Tulee ihan mieleen entisestä työpaikasta yksi nainen. Ilmoitti, että viikoittaiset yhteispalaverit ovat hänen turvallinen tilansa, jossa hän voi puhua kaikesta mitä tahansa. Muut tietenkään eivät.
Piti loputtomia yksinpuheluita, valitti kaikesta ja kaikista. Haukkui kaikki muut ihmiset työpaikalla ja kaiken mitä he tekivät, hänen mielestään kaikki tekivät kaiken väärin. Kun muiden piti kertoa omista meneillä olevista töistään, hyökkäsi kimppuun ja haukkui kaiken, mitä muut tekivät, että kaikki on väärää ja väärin tehty. Käytti yksin yleensä tunnin palaverista jopa 50 minuuttia, muille ei jäänyt kuin pari minuuttia tai sitten palaverit venyivät yliajalle. Mutta häntä ei saanut keskeyttää eikä kukaan muu saanut puhevuoroa.
Sitten kun yhden kerran hänelle sanottiin, että tällainen käytös ei ole ihan ok, niin hirveä uhriutuminen. Hän olikin sitten mielestään työpaikkakiusattu ja häntä loukattu, itki ja vaati loputtomia tapaamisia joissa häneltä olisi pitänyt pyydellä anteeksi.