Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muut törmänneet ihmistyyppiin uhriutuva kiusaaja?

Vierailija
26.05.2019 |

Ensin itse kiusataan, haukutaan ja pilkataan vaikka miten - ja sitten ollaan niin väärinkohdeltua uhriressukkaa, kun saa vähän takaisinpäin.

Tuollainen luonnevikaisuus on jotain mitä mä en pysty käsittämään.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin. Tämä on muuten monen yli 50 vuotiaan perusluonne. Itse voi töräytellä estoitta mitä sattuu ja samalla tulkitaan muiden sanomisia suurennuslasilla, jos pääsisi jostain loukkaantumaan.

Minulla on ollut useampi työkaveri, jotka ovat estoitta haukkuneet muiden ulkonäköä, elämäntapaa, lapsia, puolisoita jne. Kokevat, että jokaisesta asiasta on oikeus ja aiheutta ilmaista oma mielipiteensä, vaikkei kukaan ole kysynyt. Tämä perustellaan suorapuheisuudella. Jos sitten ihan jostain työasiasta antaa vaikka esimies rakentavaa palautetta, ollaankin kiusaamisen uhreja. Auta armias, jos joku vähän näpäyttää takaisin noissa suoraan epäasiallisissa tilanteissa.

Vierailija
2/31 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä! Jo kouluaikana seurasin naapurin lapsen/teinin vanhempien taistelua "kolukiusaajia" vastaan. Todellisuudessa lapsi oli itse kiusannut ja alistanut niin naapuruston lapsia kuin luokkakavereitaan kaikki vuodet. Minua ei syytetty, kun olin kolme vuotta vanhempi ja ei mitenkään liikuttu samoissa porukoissa. Huutoa kuitenkin riitti, vaikka jokainen aikuinen vapaa-ajalla ja koulussa yritti selittää, että lapsi itse pompottaa toisia ja kun toiset ei aina tottele, niin kyseessä on kiusaaminen ja syrjintä. Toisille lapsille tilanne oli painajainen, kun tämä yksi pökäsi mukaan porukkaan ja komentelu, jota piti totella tai repesi helvetti. Sitten samainen ihminen on jatkanut uhrilinjaansa aikuisiällä. On ollut työpaikkakiusattu ja viimeksi avautui isossa sanomalehdessä "pitkään jatkuneen koulukiusaamisen arvista"... Voi luoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuningatar-marttyyriäiti-kompleksi. Narsistinen toiset huomioonottava persoonallisuus. 

Vierailija
4/31 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

99% tämän palstan kiusaajista on tätä lajia. Ensn ollaan niin nokkelaa, kun ilkeillään, mutta kun sattuu omalle kohdalle, niin alkaa ulina.

Vierailija
5/31 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki persut ja 196-senttinen pikkuveljeni.

Vierailija
6/31 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki perzut

Vierailija
7/31 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun yksi kaveri on tälläinen. Härnää kokoajan, ja ärsyttää tahallaan. Sitten kun mulla menee hermo ja sanon takasin, niin suuttuu ja esittää marttyyria. "MIKS OOT VIHANEN???"

Raivostuttavaa. Pitää ottaa etäisyyttä.

Vierailija
8/31 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikalla oli tällainen. Kaiken piti mennä hänen pillinsä mukaan, jos ei mennyt heti ensiyrittämällä juoruttiin selän takana. Auta armias kun kerran yksi oikein avautui tälle, sitä "työpaikkakiusaamista" selvittelivät herra isopomon kanssa. Onneksi vaihtoi työpaikkaa.

Vierailija
9/31 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. On eräs henkilö, joka julkaisee nettiin videoita, jossa haukkuu ihmisiä erittäin törkeästi ja puhuu ihan puuta heinää. Sitten menin kysymään, kuka tämä ihminen on ja mitkä ovat näiden tapahtumien taustat (täysin asiallisesti, ilman minkäänlaista haukkumista). Joku sitten minulle vastasi ja tämä ihminen teki sitten minulle ihan oman videon, jossa raivostui ja haukkui minut erittän törkeillä sanoilla. Hän lisäksi syytti minua vääristelystä, vaikka itse syytti minua asioista, joita en edes sanonut enkä tehnyt. Ja mikä tässä minusta on järkyttävintä, hänellä on joku omituinen fanikunta, joka sitten siihen videolla komppaili, miten ihmeessä kukaan voi olla niin sairas, että vääristelee hänen sanojaan noin, eikä näillä ollut aikomustakaan ilmeisesti tarkistaa, mitä olen oikeasti sanonut. Ja outoa on myös se, että näiden fanien mielestä on ihan ok haukkua ihmisiä todella törkeillä sanoilla ja ihan oikeasti huutaa ja raivota pää punaisena, mutta se "törkeys" ja vääristely, mitä tästä ihmisestä sanottiin oli ihan oikeasti vain ilmaisu "hänellä on ränsistynyt asunto". Tästä (jonkun muun kuin minun käyttämästä) ilmaisusta oikeasti raivostui niin kovasti, että teki 7 minuutin videon, jossa haukkui minut pikkup*lluksi imbesilliksi oikeasti karjuen. Ja videon kommenteissa sanottiin minua sairaaksi. 

En vieläkään ymmärrä, millaisessa maailmassa elämme, kun ihmiset toimivat ja ajattelevat näin. 

Vierailija
10/31 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ensin sanotaan jotain loukkaavaa, sitten kysytään oikein vauvamaisen lässyttävällä äänellä, että et kai sä suuttunut. 

Vierailija
11/31 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähipiirissä on muutama mies jotka heittävät ilkeää sovinistista "vitsiä", mutta eivät itse kestä mitään takaisin. Muun muassa kutsuvat naisia tiskikoneiksi ja loukkaantuvat, jos joku sanoo ettei ole ok. 

Vierailija
12/31 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. On eräs henkilö, joka julkaisee nettiin videoita, jossa haukkuu ihmisiä erittäin törkeästi ja puhuu ihan puuta heinää. Sitten menin kysymään, kuka tämä ihminen on ja mitkä ovat näiden tapahtumien taustat (täysin asiallisesti, ilman minkäänlaista haukkumista). Joku sitten minulle vastasi ja tämä ihminen teki sitten minulle ihan oman videon, jossa raivostui ja haukkui minut erittän törkeillä sanoilla. Hän lisäksi syytti minua vääristelystä, vaikka itse syytti minua asioista, joita en edes sanonut enkä tehnyt. Ja mikä tässä minusta on järkyttävintä, hänellä on joku omituinen fanikunta, joka sitten siihen videolla komppaili, miten ihmeessä kukaan voi olla niin sairas, että vääristelee hänen sanojaan noin, eikä näillä ollut aikomustakaan ilmeisesti tarkistaa, mitä olen oikeasti sanonut. Ja outoa on myös se, että näiden fanien mielestä on ihan ok haukkua ihmisiä todella törkeillä sanoilla ja ihan oikeasti huutaa ja raivota pää punaisena, mutta se "törkeys" ja vääristely, mitä tästä ihmisestä sanottiin oli ihan oikeasti vain ilmaisu "hänellä on ränsistynyt asunto". Tästä (jonkun muun kuin minun käyttämästä) ilmaisusta oikeasti raivostui niin kovasti, että teki 7 minuutin videon, jossa haukkui minut pikkup*lluksi imbesilliksi oikeasti karjuen. Ja videon kommenteissa sanottiin minua sairaaksi. 

En vieläkään ymmärrä, millaisessa maailmassa elämme, kun ihmiset toimivat ja ajattelevat näin. 

Kysymysmerkki on minullekin tuo asia. Ehkä ne on ne suhteet. Tietyssä seurassa puhutaan pahaa ja sitten kannellaan muiden sanomiset ihan kauhistuneena esimiehille, eikä omat tule julki.

Vierailija
13/31 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin tyypillistä käytöstä tietylle ihmistyypille. Itse voidaan sanoa ja tehdä mitä tahansa, mutta jos joku yhtään yrittää huomauttaa ettei se ole ok, niin itkua tuhertaen syytellään raivokkaasti sitä toista ilkeäksi kiusaajaksi jonka pitää pyytää anteeksi. Kammottava ihmistyyppi.

Vierailija
14/31 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavan yleistä. Yleensähän kiusaajat ei kestä yhtään että heille sanotaan takaisin.

Vierailija
15/31 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuningatar-marttyyriäiti-kompleksi. Narsistinen toiset huomioonottava persoonallisuus. 

Sopiikin aloittajaan hyvin, ihan jetsulleen män.

Vierailija
16/31 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen nämä julkkisten "kritisoijat". Nämä yrittävät olla nokkelia, että eivät muka hauku ketään vaan antavat "kritiikkiä", vaikka kilometrin päästä näkee, että kommentti ei ollut mitenkään asiallinen ja vilpitön. Ja sitten lopulta aina tulee se kommentti "itsepä tyrkyttävät itseään julkisuuteen, pitää kestää myös kritiikki" (=eli asiaton haukkuminen). Ihan kuin haukkuminen olisi hyvää käytöstä, jos haukuttava sattuu olemaan julkkis. 

Tässä viime viikolla taisi olla se Vappu Pimiän tapaus, josta tälläkin palstalla jauhettiin. Jos joku kysyy ig-kommentissa "mitä ihmeellistä tuossa nyt on", kyllä jokainen normaalijärjellä varustettu tajuaa, että se ei ole mikään normaali kysymys vaan pelkkää kettuilua. Sitten kun Pimiä tästä sanoi takaisin, lälläteltiin, kun Pimiältä meni hermo ja miten hän on herkkähipiäinen ja sekopää ja pahansuopa haukkuja. 

Vierailija
17/31 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin tyypillistä käytöstä tietylle ihmistyypille. Itse voidaan sanoa ja tehdä mitä tahansa, mutta jos joku yhtään yrittää huomauttaa ettei se ole ok, niin itkua tuhertaen syytellään raivokkaasti sitä toista ilkeäksi kiusaajaksi jonka pitää pyytää anteeksi. Kammottava ihmistyyppi.

Näitä löytää aina välillä työpaikoilta. 

Vierailija
18/31 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppini on juuri tällainen ihmistyyppi. Hän alkoi kerran kiristämään aikuista poikaansa ja kun poikansa ei suostunut tähän vaan "antoi takaisin" ja ripitti äitiään ja katkaisi välit hetkeksi aikaa, alkoi sen maallinen itku ja uhriutuminen, kun "hän vain sanoi". Tietysti myös aina pitää muistaa vähätellä omia juttuja, kuten vääntää kiristäminen huomauttamiseksi, haukkuminen mainitsemiseksi jne.

Vierailija
19/31 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysymysmerkki on minullekin tuo asia. Ehkä ne on ne suhteet. Tietyssä seurassa puhutaan pahaa ja sitten kannellaan muiden sanomiset ihan kauhistuneena esimiehille, eikä omat tule julki.

Juu ja tässä minun tapauksessani kävi vielä niin, että ne minun oikeat ja alkuperäiset kommenttini poistettiin. Sehän sopii vallan mainiosti tälle kiusaajaraivoajalle, kun voi väittää minun sanoneen ihan mitä vaan. On vaan sana sanaa vastaan ja hovi kumartelee tätä raivoajaansa. 

Vierailija
20/31 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee mieleen nämä julkkisten "kritisoijat". Nämä yrittävät olla nokkelia, että eivät muka hauku ketään vaan antavat "kritiikkiä", vaikka kilometrin päästä näkee, että kommentti ei ollut mitenkään asiallinen ja vilpitön. Ja sitten lopulta aina tulee se kommentti "itsepä tyrkyttävät itseään julkisuuteen, pitää kestää myös kritiikki" (=eli asiaton haukkuminen). Ihan kuin haukkuminen olisi hyvää käytöstä, jos haukuttava sattuu olemaan julkkis. 

Tässä viime viikolla taisi olla se Vappu Pimiän tapaus, josta tälläkin palstalla jauhettiin. Jos joku kysyy ig-kommentissa "mitä ihmeellistä tuossa nyt on", kyllä jokainen normaalijärjellä varustettu tajuaa, että se ei ole mikään normaali kysymys vaan pelkkää kettuilua. Sitten kun Pimiä tästä sanoi takaisin, lälläteltiin, kun Pimiältä meni hermo ja miten hän on herkkähipiäinen ja sekopää ja pahansuopa haukkuja. 

Ihan oli hyvä heitto Pimiälle. Yrittää esittää jotain ammattikokkia, vaikka ei ole sen kummempi kuin kukaan perheelleen ruokaa laittava perheenäiti/isä. Mua ärsyttää myös nää juontaja-"kokit". Näitähän on muitakin. Kuinkahan paljon nää ärsyttää ammattikokkeja?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän