Rippiristi
Mitä mieltä olette? Kuuluuko rippiristin hankkiminen kummille? Meillä ei kummi edes kysynyt hankkiiko ristin, joten ostimme itse. Miten teillä? Kummipoika pääsee kesällä ripiltä, joten olisi kiva tietää mikä nykyisin on tapana.
Kommentit (5)
No näin minäkin sen ajattelin. Käyn ostamassa ristin. Mielestäni tämä on kaunis traditio, jää sitten kummeista kiva muisto. AP
Kannattaa kyllä sopia asiasta. Itselleni kävi niin, etten saanut ristiä ollenkaan kun kaikki olettivat että kyllähän nyt joku sen ristin ostaa.
Yleensä se kuulemma on tapana. Meidän perheessä kukaan meistä (rippikoulun käyneistä) lapsista ei saanut rippiristiä lahjaksi. Muutama vuosi ripille pääsyn jälkeen ilmaisin toivovani ristiä, ja isäni osti sen minulle. En edes silloin vielä ollut uskovainen. Kristinusko silti veti puoleensa jollain tavalla.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Kyllä minä ainakin sain kummeiltani rippiristin.
Kummi ostaa rippiristin. Toivottavasti olette kertoneet hänelle jo asian, ettei lapsi saa kahta ristiä. Olettehan infonneet kummia siitä, että rippikirkossa hänen pitää mennä alttarille siunaamaan kumppilapsensa (ja siihen kummivelvollisuudet sitten päättyvätkin)?