Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kelan osittainen hoitoraha vanhemmalle on 96,89 e/kk

Vierailija
25.05.2019 |

MIINUS VEROT. Ja ne verot menee lisäprosentin mukaan, koska saat palkkaa.

Ja tuen saa vain jos perheessä on alle 3-vuotias lapsi tai 1. tai 2- luokkalainen lapsi. Ihan niinkuin 3-6-vuotiaat lapset ja heidän perheensä ei hyötyisi lyhyemmistä työ- /hoitopäivistä.

Ihan naurettavaa! Ja taas ihmetellään miksi suomalaiset ei tee lapsia.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös hoitomaksu pienenee ja koska vanhemmalla on aikaa olla lapsensa kanssa, hän ehtii siinä sivussa tekemään ruuat itse, mahdollisesti näin kesällä säilömään jne. Myös vaatteita ehtii korjaamaan ja siten säästämään kuluissa.

Vierailija
2/22 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös hoitomaksu pienenee ja koska vanhemmalla on aikaa olla lapsensa kanssa, hän ehtii siinä sivussa tekemään ruuat itse, mahdollisesti näin kesällä säilömään jne. Myös vaatteita ehtii korjaamaan ja siten säästämään kuluissa.

Ihan jo nykyisellään tehdään ruuat itse ja korjataan vaatteet ja ostetaan ne kirpparilta. Hoitomaksuissakaan ei juurikaan helpotusta tule, kun ei näillä palkoilla niitä juuri muutenkaan pysty maksamaan eikä tunnit niin paljoa edes pienene. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan jo nykyisellään tehdään ruuat itse ja korjataan vaatteet ja ostetaan ne kirpparilta. Hoitomaksuissakaan ei juurikaan helpotusta tule, kun ei näillä palkoilla niitä juuri muutenkaan pysty maksamaan eikä tunnit niin paljoa edes pienene. 

No silloinhan se on ihan ylimääräistä rahaa, jonka teidän perhe saa.

Vierailija
4/22 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi veronmaksajien pitäisi kustantaa muiden lapset? 

Vierailija
5/22 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No silloinhan se on ihan ylimääräistä rahaa, jonka teidän perhe saa.

Ylimääräistä? No kai se jollain logiikalla on ylimääräistä. Palkka pienenee kuitenkin sen 400e/kk kun lyhentää työaikaa. 

Vierailija
6/22 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi veronmaksajien pitäisi kustantaa muiden lapset? 

No onhan sunkin vanhempien sikiämisen ja sun kasvamisen veronmaksajat kustantaneet hyvin todennäköisesti. 

Vierailija
7/22 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitomaksu pienenee?

Vierailija
8/22 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi myös syö kotona enemmän kun syö päiväkodissa vähemmän, eli ruokaan (ja kauppareissuihin jos käyttää autoa tai bussia) menee enemmän rahaa.

Vierailija
9/22 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellistä kitinöä. Myös 3-6 -vuotiaiden vanhemmat voivat olla osittaisella hoitovapaalla, Kela ei vaan tue sitä. Tiedän, koska teen itsekin vain 30-tuntista viikkoa sen turvin. Loppujen lopuksi se vajaa satanen kuussa on aika pieni raha, ei taloutta oikein sen varaan voi laske. Hoitomaksukin yhdeltä lapselta pieneni noin 60 euroa/kk, kun pidän häntä päiväkodissa max. 35 tuntia/viikko.

Vierailija
10/22 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, 57 euroa tulee tilille, palkka pieneni 500 euroa. Onhan se kaunis mutta melko merkityksetön ele. Ja todellakin jatkan osittaisella myös sen ajan kun tukea ei saa. Jos haluttaisiin tukea lapsiperheiden jaksamista ja ehkäistä uupumista ja köyhyyttä, niin tässä yksi hyvä väylä.

Vierailija
11/22 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin lisäprosentin mukaan? Nykyisinhän on vain yksi prosenttiluku ja kaikki menee sen mukaan.

Vierailija
12/22 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmeellistä kitinöä. Myös 3-6 -vuotiaiden vanhemmat voivat olla osittaisella hoitovapaalla, Kela ei vaan tue sitä. Tiedän, koska teen itsekin vain 30-tuntista viikkoa sen turvin. Loppujen lopuksi se vajaa satanen kuussa on aika pieni raha, ei taloutta oikein sen varaan voi laske. Hoitomaksukin yhdeltä lapselta pieneni noin 60 euroa/kk, kun pidän häntä päiväkodissa max. 35 tuntia/viikko.

No ei tosiaan voi sen reilusti alle satasen kuussa varaan laskea, kun palkka pienenee vähintään sen 400e! Siitähän tässä on kysymys. Mitä tekee oikeudella, jos ei ole käytännössä varaa pienentää niitä tunteja?

Tuo tuki on naurettava. Tutkimuksetkin puhuu sen puolesta että lyhyemmät päivät ovat eduksi niin lapsille kuin vanhemmalle ja ennaltaehkäisee esim. uupumista, lasten käytöshäiriöitä, vanhempien avioeroa jnejnejne. Naapurissa Ruotsissa vanhempien osa-aikaista työntekoa tuetaan oikeasti ja siihen jopa kannustetaan, miten hyvinvointivaltio Suomessa kehdataan maksaa vanhemmalle 57e siitä, että lyhentää työpäiväänsä, jotta voi myös olla sen lapsensa kanssa? Ja ihan sama vaikka ei maksettaisi mitään, mutta keventäisivät sitten verotusta ihan oikeasti meiltä vanhemmilta. 

Ei tarvitse ihmetellä miksi lapsia ei tehdä. Ja kyse ei todellakaan ole vain siitä vauvavuodesta ja äitiyslomasta mistä aina vaahdotaan, lähes jokainen elää sen yhden vuoden vaikka päällään seisten jos pakko on. Mutta kun ne lapset on pieniä ja tarvitsevia aika pitkään sen vauvavuoden jälkeenkin, ja tätä ei huomioida nykyisessä järjestelmässä juuri ollenkaan!

Vierailija
13/22 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä hankkia lapsia, jos ei ole varaa niitä elättää, tuki pitäisi saada joka asiaan.

Vierailija
14/22 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei tosiaan voi sen reilusti alle satasen kuussa varaan laskea, kun palkka pienenee vähintään sen 400e! Siitähän tässä on kysymys. Mitä tekee oikeudella, jos ei ole käytännössä varaa pienentää niitä tunteja?

Tuo tuki on naurettava. Tutkimuksetkin puhuu sen puolesta että lyhyemmät päivät ovat eduksi niin lapsille kuin vanhemmalle ja ennaltaehkäisee esim. uupumista, lasten käytöshäiriöitä, vanhempien avioeroa jnejnejne. Naapurissa Ruotsissa vanhempien osa-aikaista työntekoa tuetaan oikeasti ja siihen jopa kannustetaan, miten hyvinvointivaltio Suomessa kehdataan maksaa vanhemmalle 57e siitä, että lyhentää työpäiväänsä, jotta voi myös olla sen lapsensa kanssa? Ja ihan sama vaikka ei maksettaisi mitään, mutta keventäisivät sitten verotusta ihan oikeasti meiltä vanhemmilta. 

Ei tarvitse ihmetellä miksi lapsia ei tehdä. Ja kyse ei todellakaan ole vain siitä vauvavuodesta ja äitiyslomasta mistä aina vaahdotaan, lähes jokainen elää sen yhden vuoden vaikka päällään seisten jos pakko on. Mutta kun ne lapset on pieniä ja tarvitsevia aika pitkään sen vauvavuoden jälkeenkin, ja tätä ei huomioida nykyisessä järjestelmässä juuri ollenkaan!

Lyhyemmät päivät = vähemmän palkkaa. Täysin loogista mielestäni. En minä ainakaan odota, että yhteiskunta tulee paikkaamaan, jos minä ihan itse valitsen tehdä lyhyempää päivää kuin voisin tehdä.

Vierailija
15/22 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.

Vierailija
16/22 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä, että osittaista hoitorahaa pitäisi maksaa aina siihen asti, kun lapsi siirtyy yläasteelle. Harkinnanvaraisesti pidempääkin, esim. sairaiden tai erityislasten vanhemmille myös yläasteen ajan.

Vierailija
17/22 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa jättää hakematta kokonaan, niin ei v.tuta hoitorahan pienuus.

Vierailija
18/22 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyonantajan ei ole pakko myöntää alempaa tuntimäärää 3-6v lasten vanhemille.

Vierailija
19/22 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäprosentti on poistunut vuodenvaihteessa verokorttiuudistuksen yhteydessä.

Vierailija
20/22 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osittainen hoitoraha pitäisi poistaa kaikilta. Saadaan naiset kotoa takaisin töihin tienaamaan perheelle elantoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi neljä