Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaine on maailman 10 vuoden kuluttua?

Vierailija
24.05.2019 |

Ei nyt mitään aihe vapaa leikkejä, vaan millaista on?

Mä luulen, että kirjeposti on loppunut lopullisesti. Virastoja tai pankkeja ei juurikaan ole, on vain joku neuvontapalvelu, missä ihmisiä neuvotaan hoitamaan asioita itsenäisesti.

Matkustaminen maailmanlaajuisesti on rajoitettua, kortilla. Lemmikkien määrä on rajoittettu lainsäädännöllä 3/ruokakunta.

Työkykyisille ei ole suoraa tukea, vaan kaikki on vastikkeellista. Eläkeikä on noussut 70 vuoteen.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että mikään on vielä radikaalisti muuttunut 10 v päästä. Moni asia kyllä on globaalissa mielessä tällä hetkellä siinä jamassa, että 10 v päästä meillä voi olla joku valtava kriisi. Mutta haluan pysyä optimistisena.

Vierailija
2/5 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aika samaa mieltä ap:n kanssa lähitulevaisuudesta, paitsi lemmikeistä, en usko että lemmikkien määrille saadaan mitään rajaa, aina löytyy hulluja kissaleidejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla melko nuori? Muuten tietäisit, että eläkeikä on nyt jo melkein 70 vuotta. Ainakin mulla, 39 vuotta olen, tavoite-eläkeikä on 69 vuotta ja 2 kuukautta.

Kymmenen vuotta on kuitenkin aika lyhyt jakso, 20 vuotta antaa jo enemmän mahdollisuuksia spekuloida. Arvioiden mukaan tekoäly saavuttaa ihmisen kymmenen vuoden päästä. Pelkään, että kyseessä on enemmän uhka kuin mahdollisuus. 

Lentävät autot tuskin ovat totta parinkaan vuosikymmenen päästä mutta tekniikka on luultavasti tehnyt valtavan harppauksen. Toivottavasti saan olla näkemässä. Pitäisi melkein ottaa ylös tämä ketju, voisi sitten tarkastaa 2029 :)

Vierailija
4/5 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme kaikki vähänkin iäkkäät kiitollisia, että kuolinvuotemme on syntymävuottamme lähempänä, pelkään.

Tuo, että sosiaaliturva on vastikkeellista, tarkoittaa tietenkin myös sitä, että työstä maksetaan palkkaa vain pienelle eliitille. Mutta ei se mitään. Tuollaiset asiat ovat pieniä murheita ilmastonmuutoksen tuhotessa elinolosuhteitamme kiihtyvällä vauhdilla.

Vierailija
5/5 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmaa ei taida olla