Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kirjallinen vastine syyttäjälle?

Vierailija
23.05.2019 |

Lapseni oli itkupotkuraivarin yhteydessä koulussa sanonut että kaikki aikuiset valehtelee ja lyö häntä ja varastaa hänen rahat. Hän oli sanonut että minä vanhempana olisin lyönyt häntä kasvoihin mikä ei ole totta.

Asiassa tietenkin tehtiin lastensuojeluilmoitus ja sitten ilmoitus poliisille. Kävimme lapsen kanssa poliisilaitoksella puhumassa ja olin siinä uskossa että asia oli siinä kun ei tullut mitään esille siellä.
Nyt soitti poliisi ja kysyi haluanko paperit nähdä ja että minun pitää muutaman päivän sisällä tehdä kirjallinen vastine syyttäjälle.
Mitä ihmettä tämä tarkoittaa? Mitään ei ole tapahtunut ja lapsi oli ilmeisesti sanonut poliisille että hän ei muista asiaa.
Onko minua nyt tuomitsemassa rikoksesta?
Poliisit on ilmeisesti myös puhunut minun exän kanssa vaikka hän siis asuu kaukana ja tapaa lasta hyvin harvoin. Jos exä on valehdellut jotain miten voin menetellä? Meillä on riitaisat välit kun hän ei suostu erityslapsen asioissa auttamaan ja olen laittanut huoltajusasiat eteenpäin.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

2/12 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että oikein erityislapsikin vielä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitat sen vastineen.

Vierailija
4/12 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen syyttäjän pitää ensin ottaa yhteyttä sinuun, jotta voit vastineen tehdä.

Vierailija
5/12 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sen syyttäjän pitää ensin ottaa yhteyttä sinuun, jotta voit vastineen tehdä.

Mitä vastine edes tarkoittaa? Kyllä se oli ihan poliisi joka soitti ja sanoi että jos haluan vastineen tehdä se pitää olla ensi viikon keskiviikkona jo tehty. Voinko itse kirjoittaa vai tarvitsenko asianajajan? En kyllä välttämättä tässä ajassa pysty edes saamaan ajan asianajalle...

Vierailija
6/12 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita itse, siis näkemys asiasta.

Vierailija
7/12 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu hassulle että minulta pyydetään näkemys asiasta. Senhän minä olen jo antanut kun kävimme poliisilaitoksella puhumassa. Kaikki mitä sanoin laitettiin paperille ja sain sen luettavaksi siinä paikan päällä ja allekirjoitin sen. Ap

Vierailija
8/12 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä vastine edes tarkoittaa? Kyllä se oli ihan poliisi joka soitti ja sanoi että jos haluan vastineen tehdä se pitää olla ensi viikon keskiviikkona jo tehty. Voinko itse kirjoittaa vai tarvitsenko asianajajan? En kyllä välttämättä tässä ajassa pysty edes saamaan ajan asianajalle...

Ethän sinä voi tehdä vastinetta, jos sinulla ei ole sitä syyttäjän tekemää asiakirjaa, johon teet vastineen!

https://oikeus.fi/fi/index/esitteet/lapsirikoksenuhrina/mitarikosproses…

Tuolta löytyy tietoa.

Poliisi tekee esitutkinnan ja lapsellesi on hankittu edunvalvoja, jos vanhempia epäillään lapseen kohdistuvasta rikoksesta.

Vierailija
9/12 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Outoa,  lausuntopyynnöt/vastineet pyytää tuomioistuin eikä poliisi. Ja tulee kirjallinen pyyntö kotiin, pyynnön liitteenä on asiakirjat, joihin pyyntö perustuu. Pitää vielä lähettää kirjallinen ilmoitus, että on vastaanottanut pyynnön. Nyt on termistö vähintäänkin sekaisin tai joku muu iso väärinkäsitys.

Vierailija
10/12 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi sen itse kirjoittaa. Mutta todella outoa, että puhelimitse ja poliisi tuollaista pyytää. Pitäähän se paperilla olla, että vastinetta on pyydetty ja pyyntö on vastaanotettu.

Vierailija
11/12 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asianajaja voisi olla ihan hyvä vaihtoehto, osaa hoitaa asiat niinkuin kuuluu.

Vierailija
12/12 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikohan nyt niin, että olet ap ollut sen verran hädissäsi, ettet ole ihan tarkasti sisäistänyt, mitä poliisi on sanonut? Vastineen voit kirjoittaa sitten, kun olet saanut tiedoksi syyttäjän asiakirjan. Ei vastinetta vo itehdä, jos ei tiedä, mihin asioihin on "vastaamassa". Olisiko voinut olla, että poliisi kertoi, että syyttäjän asiakirja tulee keskiviikkoon mennessä ja sitten sinun tulee laatia siihen määräajassa vastine?