Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perhepäivähoitaja itse ei syö punaista lihaa eikä

Vierailija
23.05.2006 |

täten myöskään tarjoa sitä lapsille. Eli aina tarjolla kalkkunaa tms. Onko oikein, vai pitäisikö puuttua asiaan?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

possua ei ole pakko syöttää eikä nautaa. Niitä voit syöttää sitten itse, ei ole mitään pakollista näissä lihoissa.

Vierailija
2/17 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annat sitä sitten kotona. Tekee lapselle ihan hyvää syödä muutakin kuin aina vain sitä samaa lihaa. Vai tarjoiletko kotona useinkin kalkkunaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsesi saa aivan varmasti tarpeeksi punaista lihaa.

Vierailija
4/17 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

syödään aina tryffeleitä ja kaviaaria, joten sitä on saatava pph:llakin

Vierailija
5/17 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten?

Olisit kuule onnellinen, että hoitaja tarjoaa lapsilla terveellistä ja vähärasvaista lihaa. Punaisen lihan vähentäminen ei haittaa yhtään mitään.

Vierailija
6/17 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pipo puristaa, kysyipä mitä tahansa.

Minusta vaan on outoa, jos tarjolla on joka päivä kalkkunaa eri muodoissaan, olipa ruoka sitten mitä tahansa.

Vierailija
7/17 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai pelkästään kasvisruokia? Niitäkin tarvitaan

Vierailija
8/17 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalkkunajauhelihaa, kalkkunanakkeja jne. Tai sitten vastaavat kanasta. Aika yksipuolista siis. Ap.

Vierailija
9/17 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalkkunanliha on kyllä terveellisempää kuin punainen liha, joten en olisi siinä mielessä kovinkaan huolestunut. Tosin nakit eivät ole kovinkaan terveellistä, olivat ne tehty mistä lihasta tahansa.

Punaista lihaa ei kannattaisi muutenkaan syödä kuin muutamana kertana viikossa, suuri punaisen lihan kulutus korreloi vatsa- ja suolistosyöpien kanssa. Eläinrasva on haitaksi terveydelle, ja etenkin (punaisessa) jauhelihassa sitä on usein paljon. Kannattaa siis valita mielummin siipikarjan liha.

Vierailija
10/17 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli käytössä läheisen päiväkodin ruokalista. Tosin ohjeena vain... Itse sai tehdä muutoksia.

Vierailija
11/17 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta pelkkä kalkkuna kuulostaa aina yksipuoliselta eli kyllä punaisen lihan-vastustajien täytyisi ymmärtää sekin, että kala on myös tarpeellista lapsille. Meillä vaihdellaan kanaa, kalaa ja kalkkunaa, joskus punaista lihaa tai makkaraa, mitkä ovat vähemmistönä.

Vierailija
12/17 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi minä en vie lastani pph:lle, olen sitä mieltä että monipuolinen ravinto on kasvavalle lapselle tärkeää, punaisesta lihasta saa rautaa ja b- ryhmän vitamiineja ja lapsi oppii syömään monipuolisemmin ruokia.

Vierailija
13/17 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua tollasta! Jos on hoitaja niin pitää hoitaa lapsia ja olla monipuolinen. Omaa vakaamustaan ei saisi kyllä noin laittaa ykkösasemaan. Ei kasvissyöjän pitäis omia lapsiaankaan syöttää omalla vakaamuksellaan.

Tollaset syömiset on lähtösin itsenäisestä päätöksestä. Lapsen pitää syödä kaikkea ja tehdä itse valintansa kun osaa sen päättää. Joskus oon ollu ala-asteella keittiössä ja sielä oli kasvissyöjä lapsia

-järkyttävää musta. Aikuisen pitää tukea monipuolisuuteen ei tartuttaa omaa vakaamustaan. Ymmärrän jos joku yläasteella alkaa kapinoida ja kääntyy kasvissyöjäksi. Mutta aikasemmin pitää antaa punastakin lihaa.

Pph. n ei tartte itse syödä lihaa, vaan tarjota sitä. Siinä missä kanaa, kalaa, kalkkunaa.. On hyvä että itse löytää sopivan tavan itse elää, mutta lapsien ei kuulu kyllä saada vaikutteita. Kaikkea pitää maistaa!

Vierailija
14/17 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ajattele jos pph olisi muslimi ja rukoilisi Mekkaa kohti -pitäisikö lapsienkin rukoilla -koska hoitaja niin tekee?

Tai jos lapsen puvussa on turkista niin pitääkö turkis ottaa hupusta pois jos menee hoitajalle -koska hän ei siedä turkistarhausta?

Tai jos hän kierrättää -pitääkö sinun kierrättää samoin?

Tai jos pph keräilee pullonkorkkeja -pitääkö silloin kaikkien keräillä korkkeja?

Se, että pph itse tekee jotain ei ole kyllä mitenkään kiinni teihin! Vie vaikka joka päivä maksaa tai jauhelihaa jos hoitaja ei kykene itse ostaan sitä kaupasta!

Ei tollasta voi tuputtaa toisille, noi on omia juttuja. Ei tartte itse syödä tai itselleen ostaa, mutta hoitoon tulleet lapset kuuluu hoitaa ihan normaalisti -ei omien mieltymysten mukaan.

Vierailija
15/17 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei vieraiden lapsia voi ruokkia omien mieltymystensä mukaan

Vierailija
16/17 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

liha ei ole lapselle välttämätöntä, mutta monipuolinen ravinto kylläkin. Ei pph:n tarvitse taipua tarjoamaan sitä (epäterveellista, vähäkuituista ja rasvaista kotiruokaa) mitä suurin osa suomalaisista perheistä syö, mutta monipuolisuus pitää taata. Kalkkuna ja broileri riittävät vallan mainiosti lihaksi, mutta tarjolla pitää myös olla monipuolista kasvisruokaa ja kalaa -- muutakin kuin tonnikalaa purkista.

Ja noista muista -- hoitaja voi totta kai olla muslimi ja rukoilla. Hoitajan myös PITÄISI kierrättää ainakin täällä pääkaupunkiseudulla. Hoitaja voi vastustaa turkiksia, mutta toki lapsi saa vaikka kietoutua niihin. Ei pph todellakaan ole sen kummempi kuin muutkaan ihmiset, hänellä voi olla vakaumuksensa ja tapansa siinä missä muillakin, ei kukaan voi vaatia häntä muuttamaan periaatteitaan ja arvojaan siksi, että hoitaa toisten lapsia.

Vierailija
17/17 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunhan tavat täyttävät terveellisyys- ja monipuolisuusnormit ja ovat kaikin puolin eettisiä. Päiväkodeissa toki ruoka on norminmukaista, mutta kyllä hoitajat ovat ihan omia persooniaan sielläkin omine tapoineen ja periaatteineen ja arvoineen -- esim. pk:ssa, jossa sattuu olemaan vihreämpiä hoitajia, tehdään ympäristöprojekteja tms. enemmän. Kokemusta on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kahdeksan