Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten elää jatkuvan helvetinpelon kanssa?

Vierailija
23.05.2019 |

Olen pahoista mt-ongelmista kärsivä nainen. Olen jo vuosia elänyt jatkuvan helvetinpelon kanssa johon ei auta mikään :( Olen rukoillut ja yrittänyt useita kertoja tulla uskoon. Jollain tavalla uskonkin ja olen varma että joudun ikuiseen kadotukseen. En saa Jeesusta elämääni joten taidan olla menetetty tapaus. On yritetty terapiaa jne. Alan olemaan ihan lopussa tämän pelon takia. Haluaisin jotain vertaistukea, onko täällä ketään joka painii samanlaisten ajatusten kanssa? Miten selviätte pelon kanssa, oletteko tulleet uskoon vai antaneet kokonaan periksi? Itse olen siinä rajoilla, mutta en voi tehdä itse.murhaa koska sitten joudun varmasti helvettiin...Ja tämä ei ole provo vaikka saattaa siltä kuulostaa. Olen vain niin lopussa enkä tiedä mikä auttaisi

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde siitä liikkeelle, että Jeesus on jo maksanut sinun kaikki virheesi. Usko Jeesukseen sydämessäsi.

Psalmi 23 on lohduttava psalmi. Siinä sanotaan mm.:

Vaikka minä kulkisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä sinä olet minun kanssani.

Sinun hyvyytesi ja rakkautesi ympäröi minut kaikkina elämäni päivinä, ja minä saan asua Herran huoneessa päivieni loppuun asti.

Vierailija
2/40 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla sama ongelma

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus ei vaadi, että sinun pitäisi uskoa häneen jollain tietyllä tavalla, jonkun tietyn uskonnollisen liikkeen tavalla. Riittää, että uskot.

Vierailija
4/40 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän ei tunnetusti tekis pahaa kenellekään, tuollainen pelko meinaan ;)

Vierailija
5/40 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutustu Saatanaan, niin vieraan pelko kaikkoaa.

Vierailija
6/40 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jeesus ei vaadi, että sinun pitäisi uskoa häneen jollain tietyllä tavalla, jonkun tietyn uskonnollisen liikkeen tavalla. Riittää, että uskot.

Jeesus sanoi: ota ristisi ja seuraa minua.

Vierailija
7/40 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä haaskaa elämääsi peläten sitä mikä tapahtuu kuolemasi jälkeen. Oletko ajatellut, että mahdollisesti ei tapahdu yhtään mitään... ei taivasta eikä helvettiä. Sinulla on vain yksi, ainutlaatuinen elämä, opettele nauttimaan siitä.

Vierailija
8/40 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvettiä ei ole. Kadotus tarkoittaa tyhjiin raukeamista, vastapainona siis ikuisesta elämästä. Tuliset lieskat keksittiin rahvaan nöyränä pitämiseksi keskiajalla. 

Minä olen uskossa, mutta mielelläni raukeaisin tyhjiin. Elämä on niin rankkaa, että saisi tämä joskus kyllä loppuakin. Ikuista elämää en jaksaisi, vaikka saisi mitkä siivet ja harpun.

Vierailija
9/40 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaisiko keskustelu jonkun kirkon työntekijän kanssa? Sieltä varmasti saisit keskusteluapua ja tukea.

Itse mietin tuollaisia yläasteella mutta en ollut kovin huolissani, ja totesin sitten ettei minusta ole uskomaan.

Vierailija
10/40 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on asiat hyvin, ellet mitään todellista pelkää.

Vierailija
11/40 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutustu New Age -Jeesukseen. New Age -tyypeillä on paljon rennompi suhde Jeesukseen.

Vierailija
12/40 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä haaskaa elämääsi peläten sitä mikä tapahtuu kuolemasi jälkeen. Oletko ajatellut, että mahdollisesti ei tapahdu yhtään mitään... ei taivasta eikä helvettiä. Sinulla on vain yksi, ainutlaatuinen elämä, opettele nauttimaan siitä.

The greatest lie satan told is to convince the world that he doesn't exist.

Valheiden isä, tuhansien juonten mestari.

Vierailija
13/40 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole olemassa mitään helvettiä, on vain rakkaus kaikkia ja kaikkea kohtaan  universaalisesti. Sinä olet juuri sellaisena hyvä kun olet ja kelpaat, olet osa luonnonkiertokulkua hetken. Ihmiset vain tuhansia vuosia sitten keksineet kaikenmaailman hölynpölyä joita herkemmät uskoo. Rauhoitu, mene luontoon ja näe elämän moninaisuus ja ihme.

Vierailija
14/40 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin mietit joko itseksesi tai psykiatrin avustuksella (se korvataan toimeentulotuessa) sitä, ketkä ovat sinut helvetillä pelotelleet ja sitten teette rikosilmoituksen heistä. Hankit täältä

http://www.ipfworld.com/

itsellesi kirjeenvaihtoystäviä (siihen, maksaa 20 euroa, saa varamaan täydentävää toimeentulotukea ja voit yrittää saada sitä myös postimerkkeihin). Ja valitset maita, joissa on sellainen uskonto, jossa ei helvetillä pelotella.

Vierailija
15/40 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut kaksi kuolemanraja -kokemusta. Pelkäsin ennen kuolemaa, nyt odotan sitä. Koin, että muutuin joksikin suureksi energiaksi, ja ainoa mitä tunsin, oli rakkaus. Tunsin Jumalan läsnäolon. Tajusin, ettei sellaista paikkaa ole kuin helvetti. Tai no, ajattelen, että elämämme täällä maan päällä on helvetti. Täällä meitä koetellaan, mutta kaikki menettää merkityksensä kuollessamme. Jäljelle jää vain rakkaus.

Oli miten, oli, kuolemamme hetkellä aivomme vapauttavat huomattavan määrän dmt:tä. Joten ainakin todennäköisesti tulet trippailemaan kovasti ennen kuolemaasi, jos tämä yhtään helpottaa.

Vierailija
16/40 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonain päivänä Jumala kokoaa kaikki jotka nyt voivat huonosti.

Pelko ei johdu aina itsestä vaan meitä painostetaan milloin milläkin.

Pelko ei ole aina uskon asia.

Vierailija
17/40 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse usko jumalaan, taivaaseen tai helvettiin, mutta mikäli olisinkin väärässä niin uskon, että helvettiin ja taivaaseen jaotellaan ihmiset hyvyyden perusteella, eikä sen perusteella, mihin uskoo. Muutenhan tästä maailmasta väkisinkin lähes kaikki ihmiset palaisivat helvetin tulessa ikuisesti. Ole hyvä itsellesi ja muille ihmisille ja sinulla ei enää ole pelättävää, oli lopputulos sitten mikä tahansa kuoleman jälkeen.

Vierailija
18/40 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi antaa mitään satavarmaa lausuntoa koska en ole Jumala, mutta luulisin, että se sinun "jollain tavalla uskomisesi" on jo ihan sitä oikeaa pelastavaa uskoa, vaikka ei kaikkien kuppikuntien kriteereitä täyttäisikään. Jumala ei vaadi tekoja eikä myöskään tietyntyyppistä uskonsuoritusta, vaan se riittää, että haluaa turvautua Jeesukseen. Tietyllä psyyken rakenteella voi olla tosi vaikeaa kuitenkaan päästä eroon helvetinpelosta, ja mielenterveyden ongelmat kyllä vaikuttavat hengelliseen elämään. Mutta kun sekään ei ole mikään pelastuksen ehto, että pitäisi olla varma itsestään tai lakata pelkäämästä.

Vierailija
19/40 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää uskoa mihinkään?

Helvetinpelko on äärimmäisen ahdistuksen ilmentymä. Ei se liity uskontoon. Ahdistuksen voi tuolla tavalla hahmottaa, kun ei tiedä mistä oikeasti kiikastaa.

Vierailija
20/40 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli jotenkin sellanen olo, että sä kyllä uskot jo "tarpeeksi".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kaksi